Motius i causes

Un relat de: Marta Aubà Salvadó
S'esdevé motiu, quan la causa és quelcom més que allò que sols succeeix perquè l'atzar l'ha posat al camí d'aquells que s'alcen als matins, i tanquen els ulls al vespre, per aquells que no viuen per morir, sinó per deixar darrere seu una petita llavor, que, qui sap si s'esdevindrà quelcom més que un arbre, però si no és així, si aquesta llavor sols és una petita flor, el motiu s'haurà complert amb escreix, perquè qui és capaç de deixar l'ànima amb el que fa, tindrà tot un jardí i un bosc ple de causes, on el motiu serà quelcom més que allò que succeeix perquè en el seu camí s'ha trobat amb l'atzar.

© Marta Aubà
MOTIUS I CAUSES
#trossetsdelquepenso

Comentaris

  • Molt bo[Ofensiu]
    TerricheT | 21-09-2022

    El teu escrit poètic en línia m'ha semblat molt ben treballat i és d'aquells poemes o assajos poètics que donen altura a aquesta pàgina.
    Espero que no deixis de publicar els teus poemes per aquí.

  • Fer pensar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 23-08-2022 | Valoració: 10

    Un relat que fa pensar, que fa raonar, per diferenciar la causa del motiu. I fer pensar o raonar amb bellesa de paraules és tot un art. Felicitats! Una forta abraçada.
    Aleix

  • El meu motiu[Ofensiu]
    kefas | 25-10-2021

    Causa és tot allò que produeix un efecte. Motiu és el sentiment o raonament que ens fa moure com a causa. La força de la gravetat és la causa atzarosa de molts efectes, i ho fa sense cap motiu per fer-ho, com el volcà de La Palma.
    Quan omplim una pàgina de paraules ho fem perquè tenim un motiu per fer-ho. Ara mateix el meu motiu és intentar clarificar les meves idees sobre les diferències entre motiu i causa,  motiu que és l'efecte d'haver llegit la teva reflexió. Així doncs, tu has tingut un motiu per redactar un text que ha estat la causa que ha generat el meu motiu per redactar-ne un altre. Sense el teu motiu no hauria existit el meu.

  • Motius i...[Ofensiu]
    Prou bé | 21-10-2021 | Valoració: 10

    Un bon relat i ben escrit diferenciar entre motiu i causa. Concís i suficient per deixar un missatge d'esperança en la trascendència!
    Amb total cordialitat