LOLA

Un relat de: Naiade
Que bé que m’ha anat aquesta sortida a la muntanya!

- Porto la cama enguixada; però assegut sobre unes lloses de pedra plana i amb l’esquena recolzada a la motxilla que la Lola m’ha posat, estic la mar de bé.

– Quina sort vaig fer casant-me amb ella! i els pares que no ho volien...
–“Pots aspirar a més” - em deien amb arrogància”, però jo no vaig cedir, què m’importava a mi si tenia més o menys “pedigrí”. -Segur que sense ella, no hauria arribat on sóc ara. Potser pel fet d’haver-se hagut d’espavilar de ben jove, sabia com encarar-ho tot.

La Lola despertava el millor de mi, i sense treure’m mèrits, m’ajudava a apostar per al millor futur...i l’ aconseguia : Dirigir l’empresa que condueixo era el màxim a què aspirava i ara ho faig...

Divagant, i assaborint el meu present, van anar passant les hores, que a mi em van semblar tan sols minuts. Vaig sentir les veus dels nens que corrien cap a mi enjogassats, la Lola venia al darrere somrient. Portaven un cistell de bolets ple fins a dalt.
Quina tria que hauríem de fer...

Comentaris

  • i què feia ell per la Lola....?????[Ofensiu]
    teresa serramia | 06-10-2015

    Ja veus!..Jo sóc la iai feminista contestatària...Aquí es veu clarament què fa la Lola per ell ..i ell...què fa per la Lola???
    (Moltes gràcies pel teu comentari, Naiade...te'l agraeixo molt.., de tot cor..)
    Cal valorar el que l'altre fa per nosaltres però potser ens hauríem de preguntar també, què fem nosaltres per ell....Rep una gran abraçada....i...no deixis mi d'escriure!!!

  • Que snobs som de vegades![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 02-09-2015 | Valoració: 10

    Valorem a les persones per la seva situació social sense adonar-nos que això no és cap garantia de felicitat. Ans al contrari, la gent que ha hagut de bregar en aquesta vida tenen una comprensió i una empenta que ja voldrien els de "pedigrí", com dius tu.

    Un relat molt amable i domèstic, escrit amb molt de gust.

  • La senzillesa[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 01-04-2015 | Valoració: 10

    No cal donar gaire voltes a la vida; si trobes la persona adhient, endavant! Aquest relat n'és un exemple. I si la Lola li fa el pes, endavant i a menjar bolets! Una abraçada.

    Aleix

  • M'ha encantat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 25-03-2015

    aquest relat breu, concís, que traspua pau i bona harmonia.
    Una forta abraçada, estimada Montse, i un petonet a la petitona.

  • Escollir bé...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 24-03-2015

    la companya de vida és el millor que ha pogut fer el teu reflexiu protagonista, tot i que, ben mirat l'autèntica protagonista, meritòria, de la història és la Lola. Quantes Loles corren per aquests mons de Déu!
    Una història senzilla i ben entranyable.
    Una abraçada, Naiade.

  • Mots enmig del silenci...[Ofensiu]
    brins | 22-03-2015 | Valoració: 10

    Amb poques paraules ens has sabut explicar la relació reeixida que existeix entre el protagonista i la seva muller, la Lola. Has aconseguit crear un monòleg ágil i natural que ens fa respirar pau i tranquil·litat. Felicitats!

    Una abraçada primaveral,

    Pilar

  • No sóc gaire de sortir jo...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 19-03-2015 | Valoració: 10

    No sóc gaire de sortir jo, però en les poques ocasions que ho faig, la muntanya m’atrau més que qualsevol altra indret. Em dóna pau i és un lloc que et convida a la reflexió.
    —Joan—

  • Assegut[Ofensiu]
    Josep Ventura | 18-03-2015 | Valoració: 10


    en qualsevol lloc de la muntanya es el millor lloc per pensar, i que bo aquest cistell de bolets.
    Una abraçada
    J.

  • Una bona tria[Ofensiu]
    Materile | 18-03-2015 | Valoració: 10

    Una història sense sobresalts que transcorre com les manses aigües d'un riu que atrau la reflexió que porta la maduresa. Llàstima això de la cama enguixada; però tot no es pot tenir.

    Has sabut expressar amb poques paraules i ben tramat aquest equilibri guanyat amb els anys.

    Una abraçada,

    Materile

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 18-03-2015 | Valoració: 10

    M' agrada molt
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275530 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com