Li deien l’esquenadret

Un relat de: Naiade
Postrat al llit, veia com la vida se li escapava lentament. No estava trist, tampoc content, tan sols vegetava li deia sa mare quan encara vivia. Ara que s’havia quedat sol, ben bé que s’espavilava i orgullós que n’estava.
Sort n’havia tingut de l’ordinador, era un crack per la informàtica. Havia après a organitzar-se la vida a traves d’aquell aparell i ara a sobre tenia smartphone. Cada vegada li posaven tot més fàcil... No tenia que desplaçar-se per res, ni per cobrar, ni per comprar, tot ho feia online. La portera tenia les claus i cada cop que li arribava quelcom, la dona sol•licita li portava.
Ja feia temps que havia tancat les habitacions que no usava, amb una ja en tenia prou i, tot el que li calia ho tenia a mà. Un gran invent va ser el llit articulat que es movia tan sols pitjant un boto.
Per menjar, cap problema ara que feien plats cuinats, tan sols estirant el braç podia treure-ho de la nevera que tenia al costat del llit i escalfar-ho al microones que era sobre la tauleta de nit.
No, si de gimnàs ja en feia ja, braç estirat, braç flexionat i, això uns quants cops al dia. La part pitjor era quant havia d’anar al bany, les cames ja quasi no l’ aguantaven. Però últimament havia decidit no anar-hi cada dia, de moment provaria dia si dia no, si ho podia aguantar ja ho allargaria més...
Mesos més tard, van deixar d’enviar-li paquets, la portera estranyada va obrir la porta del pis del noi, no fos que li hagués passat quelcom a aquell pobre malalt que amb prou feines podia moure’s. Tan sols en obrir la porta, la ferum ja la va alertar de que el trobaria mort.
El forense va dir que havia sigut un atac de cor segurament provocat per una obstrucció intestinal.
El que ningú no sabia era que la mateixa mandra en va ser el motiu, la vagància va anar guanyant terreny, fins hi tot va arribar als dits que ja no podien pitjar més. Per tant arribat el moment, va preferir agonitzar tot sol que no pas trucar a urgències.

Comentaris

  • Molt bo![Ofensiu]
    Núria Niubó | 28-01-2013 | Valoració: 10


    Una mena de peresa , que es va transformant en malaltissa i és gira contra ell.
    Ens descrius primer una relació mare-fill que no deixa de ser quotidiana, hi veig un egoisme compartit, després una personalitat antisocial on ens reflexes l’aïllament a que ens porta els avenços; en el trist desenllaç ja no hi ha peresa, hi ha malaltia mental.

    Un relat divertit, engrescador i dur, per aquest ordre, un relat que fa reflexionar.
    Molt ben portat, sense escarafalls, sense dramatisme. Un retrat social.

    Felicitats Naidae que tinguis sort en el concurs.
    Una abraçada
    Núria

  • Impressionant![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-01-2013 | Valoració: 10

    Quin relat més ben portat! L'has anat desenvolupant amb traça de bona escriptora i ens has ofert un final ple de genialitat.
    El tema és molt bo. Ja veig que respón a un dels reptes que sempre us porteu entre mans. Però la peresa es pot representar de moltes maneres i tu n'has escollit una que, a banda de ser molt original, ens fa reflexionar sobre els nostres costums en matèria informàtica.
    Ets molt bona inventat relats i posant-los al nostre abast.
    Salutacions

  • un relat realment colpidor montse...[Ofensiu]
    joandemataro | 25-01-2013 | Valoració: 10

    portat a l'extrem per convidar a la reflexió d'on ens pot portar tanta comoditat, tanta tecnologia...
    gràcies per compartir i pel teu comentari , més que amable, al meu últim poema
    una abraçada forta i sincera, sense mandres

    joan

  • BONÍSSIM![Ofensiu]
    Materile | 18-01-2013 | Valoració: 10

    Un relat boníssim que em fa reflexionar i pensar que hi ha joves i comunitats que segueixen aquests passos.
    És trist veure com una vida s'escapa inútilment per falta d'objectius... i modes estúpides.
    Malgrat l'exageració i el dramatisme, m'ha fet riure. Un relat molt ben tramat.
    Una abraçada sense peresa,
    Materile

  • Molt fort![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 15-01-2013

    L'has brodat aquest personatge, Naiade! Fa un temps vaig veure un documental japonès que parlava de joves amb aquest gravíssim problema. Molt fort! Es pot ben dir que s'enterren en vida. Tu, amb el teu "esquenadret", ho has explicat de meravella, fins al punt que l'he visualitzat.
    Una abraçada, guapa!
    Mercè

  • Aquest[Ofensiu]
    Josep Ventura | 15-01-2013 | Valoració: 10


    era mes vago que el jeure, tenia un bon os a l’esquena, un bonic relat per gaudir encara mes del caminar, del passejar...
    Una abraçada
    Josep

  • Fa por[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-01-2013 | Valoració: 10

    És mandra, però fa por. Realment hi ha gent així; potser una mica exagerat, però hi ha gent que no es mou per res, que menja fatal i que potser de tant en tant es posa el xàndall i a córrer pel passeig marítim. Són aquests culxs enormes que arrosseguen les bambes per terra, escombrant-lo. Et felicito per tocar la voraviu, usar un llenguatge enriquidor i fer-nos pensar. Una abraçada.

    Aleix

  • Un relat molt enginyos.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 15-01-2013

    Si hi hagues un concurs a la persona més mandra , de ben segur aquest home guanyaria el primer premi.
    Una abraçada , estimada Naiade.

  • Molt bo![Ofensiu]
    F. Arnau | 15-01-2013

    M'ha agradat molt el teu conte. I és un perill de la societat actual, criar monstres com aquest. Crec que fins i tot tenen un mot japonès que els defineix. Ací al poble diguem que: "Animal que menja gitat, tira-li garbes..." I la veritat és que un personatge com el teu "esquenadret" deuria de semblar un hipopòtam. Ho dic per allò de la manca de mobilitat.
    L'enhorabona, t'ha quedat rodó...
    Salut!
    FRANCESC

  • I això no ho sabé ningú[Ofensiu]
    allan lee | 15-01-2013

    que va preferir no cansar-se perquè el salvessin.
    Molt bo! I aquesta paraula, Esquenadret, en feia de temps que no la sentia! No pot estar millor posada. Molt gràfic tot el conte- és que el veus, el gandul, allà entaforat amb totes les andròmines al voltant- i versemblant. M'ha agradat molt!
    Una abraçada guapa muaaacs

    s

  • Impactant[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 14-01-2013 | Valoració: 9

    Una gran idea aquest conte, de com la ganduleria i la peresa poden anar restant totes les forces a la gent. Felicitats, una bona reflexió.

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275201 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com