LA SORT ÉS DELS AUDAÇOS

Un relat de: Laila

Notícia de darrera hora:

Sembla que la sort continua estant al costat de la banda de lladregots refinats coneguda com El Gat Negre. Ni les mesures de seguretat d’última generació instal·lades als espais assaltats ni l’ordre de recerca de la Interpol que pesa sobre seu, han frustrat els plans d’aquests delinqüents peculiars. L’únic rastre del seu pas és, en tots els casos, la marca d’una petjada de gat sucada en tinta negra (d’aquí el malnom).

De forma invariable, l’objectiu del clan rapinyaire és aconseguir escultures, pintures o gravats, que representin una figura felina. Aquesta nit, li ha tocat el torn al Museu Britànic de Londres, d’on s’han endut el dibuix fet a ploma i tinta per Leonardo da Vinci, conegut com La Madonna amb nen i gat, que s’afegeix al seu botí, el qual compta, entre d’altres, amb joies tan preuades com: Gat i Ocell, de Paul Klee; l’escultura El Gat, de Giacometti i Dona amb gat, de Renoir. Totes elles han estat llevades, amb nocturnitat i traïdoria, de col·leccions privades, museus o sales d’exposicions de tot el món.

Davant de tan explícita amenaça, els mossos d’esquadra han reforçat la vigilància a la zona de la rambla del Raval, a Barcelona, on es troba la mastodòntica escultura de Botero que representa una mixeta grassona i bruna.

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-03-2024

    Hola, Laila: Espere que tot et vaja bé i la salut siga la teua aliada. Em comentes tot del Niporepte en la meua pàgina i no m'has dit alguna cosa sobre el meu poema. Si et ve de gust, ja m'ho diràs, quan puguis.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • El recomte i cloenda del Niporepte[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-03-2024

    Bona vesprada, Laila: Et comente que he vist la qüestió del Niporepte i veig que ja han votat tots els concursants del Niporepte.
    Ja has de fer el recompte i cloenda, ja que estem a 9 de març i està des del dia cinc d'aquest mes, esperant-lo.
    Deus de fer el recompte i cloenda. Quan pugues!
    Salutacions.

  • Molt enginyós [Ofensiu]
    Ginebreda | 26-02-2024 | Valoració: 10

    Gats i més gats. Et felicito, m'ha agradat molt el relat d'aquests lladregots especialitzats en gats. Molt bona història i sorprenent projecte dels lladregots.

  • Avís [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-01-2024

    Hola, bona nit, Laila:

    Et comente que en el fòrum, està pendent la qüestió de fer "el recompte i cloenda", que ja n'hi havia postat en el meu comentari.

    Has fet la relació dels haikus, però falta això, per a saber qui té més punts.

    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Una notícia ben feta a bona hora.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-01-2024


    M'ha fet bona gràcia aquest relat, on els delinqüents roben aquell gat. Ull al gat negre que pot donar mala fama.
    Li has posat molta fantasia.
    A pesar que aquest relat és de l'any 2022, t'ho he llegit.

    Et comente encara no has posat en el Niporepte, el reconte i cloenda. Jo crec que deus posar-lo. Gràcies.

    Cordialment.
    Perla de vellut

  • ocurrent [Ofensiu]
    Homo insciens | 27-11-2022

    Molt ocurrent el teu relat! M'han caigut bé la banda de lladregots aquesta que ens dibuixes, el gat negre.  Sort en el concurs!

  • Mentre kefas no reapareix...[Ofensiu]
    Joan Colom | 25-11-2022

    T’he localitzat a partir del teu nanorelat "Competència deslleial", guanyador del NanoRepte 1035, encara que a hores d’ara kefas, que fa tres dies que no dóna senyals de vida, no ho hagi proclamat.

    Veig que ets una assídua participant als Concursos ARC de Microrelats, i m’ha sorprés la teva versatilitat tocant tots els gèneres novel·listics en el XI Concurs. Jo és el primer cop que m’hi poso.

    Sobre el d’ara, m’agrada el to de crònica periodística que li dones, demostrant un bon coneixement del’Història de l’Art, amb la sorneguera al·lusió final als Mossos d’Esquadra muntant un dispositiu de vigilància al gat de bronze de Botero.

  • La banda[Ofensiu]
    Prou bé | 18-11-2022

    Una banda que només vol robar tot allò que dugui un gat negre!
    Original relat i com sempre molt ben escrit i documentat!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Compte amb la banda[Ofensiu]
    Marina i punt | 16-11-2022

    Divertit i original relat on el "gat negre" no és un gat. He gaudit llegint-lo.
    Molta sort!

    Salutacions

    Marina

  • Bona, aquesta![Ofensiu]
    llpages | 16-11-2022 | Valoració: 10

    Ha, ha, ha! Els lladregots desafien la força de la gravetat. Alerta, que s'han vist robatoris d'execució espectacular a objectius suposadament inexpugnables, com ara "butrons" (forats) a càmeres cuirassades o l'estavellament de cotxes contra aparadors blindats. No és un cas d'impossibilitat, es tracta de riscos més o menys probables. Bona feina, Laila!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats