INDIANA JONES I EL COLÓS DE RODES

Un relat de: Laila
“Trobat al Maresme el Colós de Rodes. Sota el rieral”, diu el missatge del pare. Per insòlita que sembli la troballa, Indi no pot deixar d’enrolar-se en la recerca de tan preuada meravella: engrapa el fuet, es calça el mig somriure d’explorador misogin i cap a Iluro hi falta gent.
Camina amb cautela per les depauperades voreres, per res del món voldria errar el pas i pitjar una trampa fètida, en forma de femta canina, que el precipitaria a la més tètrica de les humiliacions. A mig camí, Indi entoma l’atac de centenars de patinets; els condueixen enemics de la prudència, que branden la sostenibilitat com a defensa i esquiven amb arrogància els soferts vianants. Així no hi ha qui avanci. Indi fa servir el fuet com una liana selvàtica i s’amaga entre la mercaderia que un traginer millennial carrega a l’esquena. El trajecte li ha fet venir set. Són les nou i vint-i-nou minuts del matí, veu un bar, corre, la persiana baixa, corre, gairebé és a baix, corre, un pam per arribar a baix, corre, es llença per la mínima obertura. Una trillonèsima de segon més i la porta de metall l’hauria esclafat. A dins del bar el cambrer se’l mira paralitzat; les restriccions i els impostos el tenen agafat pel coll. Jones surt per la porta del darrere perseguit per un policia que li exigeix que es posi el coi de mascareta. Ben aviat, però, un rètol malgirbat posa a l'intrèpid arqueòleg sobre una bona pista:“Estàtua del colós al rieral”. Per fi. Dins del fosc local, horroroses criatures fiten a Indi: serps que traspuen verí, aranyes d’esmolats ullals, zombis, ratpenats sanguinaris, cranis malèfics, corbs sinistres. A la rebotiga un individu l’apunta amb un estri diabòlic; no té sortida. Enmig de la desesperació li ve al cap el consell del seu pare: fes servir els cristalls, fill. Amb les lents progressives posades, tot pren un altre caire. El missatge deia:”Tombat per un marasme confós de rodes. Sóc a l’hospital”. El rètol avisava que: “Es tatua en colors l’engonal”.

Comentaris

  • ulleres[Ofensiu]
    Carles Linares | 01-01-2022 | Valoració: 10

    és clar, poder llegir correctament ajuda... És un relat molt distret, i molt ben escrit. M'ha agradat molt.

  • Aventures fantàstiques. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-04-2021 | Valoració: 10

    Tot aquest relat, un tan revoltim, em fa pensar... ple d'aventures insòlites...
    Molt bo aquest Indiana Jones. És molt entretingut...
    M'ha agradat molt..., Layla.
    Cordialment

  • Una aventura quotidiana[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat que traspua molta ironia, i sentit d'humor que tant necessitem.

  • Caram![Ofensiu]
    brins | 15-01-2021

    Un relat àgil i ple d'imaginació!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 10