El Virtuós Robert Llopis Natell, en Bertus dels bolets.

Un relat de: Laila
—Aquest nen té un do extraordinari—. La frase que en Bertus més vegades va sentir pronunciar al llarg de la seva infantesa.
Tot just començar a caminar, es va fer palesa la seva virtut: només subjectant dues branques d’olivera, com si es tractés d’un zahorí boletaire, detectava tot molleric, cep o gírgola que goses fer eclosió a prop seu. Se’l disputaven cuiners mediàtics, gastrònoms sibarites, i medecinaires naturalistes de tot el món.
—Bertus, vostè és un geni.
Els seus professors de la universitat en lloaven la destresa per identificar, classificar i sobretot descobrir noves espècies de fongs. Amb només un cop d’ull podia dir-ne el nom científic, si era comestible, si era tòxic, si tenia propietats medicinals i, sobretot, quins guisats feien lluir més el seu sabor, quina barreja d’ingredients era la més adient per paladejar-lo i amb quin vi maridaven millor.
—Una celebritat mundial, el Darwin de la micologia.
Les revistes científiques i culinàries anaven plenes dels seus articles, de reportatges dels seus viatges pels cinc continents, i la seva tesi sobre la teoria de l’evolució fúngica, que afirmava que l’origen de l’home estava en els bolets, va revolucionar el món científic.
— Les virtuts les carrega el diable.
La descoberta per part d’en Bertus d’un camagroc mutant, un quilo dels quals era capaç de generar una potència d’un milió de megawatts, si es cuinava amb mongetes i peus de porc, i s’acompanyava amb un bon Penedès, va provocar una gran tensió mundial pel control de tan energètiques espores, que va derivar en la primera guerra del Boletus.


Comentaris

  • Do extraordinari. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-09-2022 | Valoració: 10

    Molt enginyós, aquest relat. Amb molta imaginació has fet un relat de categoria. Robert realment té una gran habilitat per a la micologia.
    Gràcies per la teua opinió sobre el meu relat "La motocicleta vespa".
    Cordialment

  • Els bolets[Ofensiu]
    Carles Linares | 20-11-2021 | Valoració: 8

    Els bolets són una font inexaurible d'inspiració pels catalans ;-)))

  • Virtuomicòleg[Ofensiu]
    Iona | 20-11-2021

    Fent ciència i escriptura alhora.
    M'ha agradat!

  • Ai! El bolets![Ofensiu]
    Prou bé | 20-11-2021

    Relat molt imaginatiu i ben descrit! M'ha agradat! M'agraden els bolets i ja voldria jo tenir algun dels coneixements del teu protagonista!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    També hem rebut les teves dades personals, tot en ordre.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats