La gent vol morir en pau

Un relat de: Galzeran (homefosc)

No crec que els cristians de carrer, més que cap altra religió, han fet el mal perquè sí. En si, totes les religions són pernicioses en la mesura que també saben ajudar, perquè són recreacions de la personalitat d'aquell que creu una cosa o una altra, són recreacions del nostre ego. En Lluisba carrega contra els cristians, alguna cosa t'han fet, està clar,però la seva manera de defensar-se no és ni de bon tros acollidora. Caldria fer-ne un estudi de tot plegat.
Potser la psicologia té respostes, però no deixa de ser una nova religió que sols busca diners en molts àmbits, com altres religions ho fan, per sobreviure.
Cal ser coherent i viure la vida, jo em considero Grouchista que la seva màxima era "el millor de la vida és viure", deia altres coses, però crec que amb aquesta frase venia a dir que no emprenyis al meu amic, viu tu la teva vida i deixa viure a l'altra la seva. Dissortadament, això els humans no ho sabem fer. Ens inventem qualsevol, i ho dic aquí a RC clarament, qualsevol història per fastiguejar als altres, fem mal per divertir-nos, no ho fa tothom, perquè la vida és equilibri, hi ha tants bons com tants dolents, perquè la vida segueixi existint cal equilibri. I tenim força manies, que també acaben fent mal als altres, ningú se'n lliura, companys!
En el meu cas, jo crec que sóc de naturalesa cristiana, per ensenyança vital de la meva infantesa, pels pares, la família; podria haver nascut a Rabat i seria musulmà, de ben segur, tot i que no sóc seguidor de cap església, em cansa la gent, i els capellans no deixen de ser gent, com els altres. Com la major part dels que no sabem què creiem, ens fem la nostra religió a mesura, acomodatícia, i com el protagonista del teu relat, Peres, a l'última hora ja decidirem que fer, si tenim l'oportunitat que té el teu home davant del notari. Sí, podreu dir; "No, jo no, jo sóc tal, o jo sóc qual". Sí, ja ho sé, però mirem de viure sense enredar la troca, deixem que els pensaments aflueixin amb concòrdia.
La ràbia és humana, tant com animal, i animals ho som tots, racionals (com els dofins potser?). Però creixem aprenent a mesurar aquests estirabots tan humans, i mentre no canviïn les coses, seguirem sent religiosos uns quants, contraris uns altres, i ens seguirem fotent nosa, i dient-nos barbaritats a mans plenes, fins que arribi un dia que la vida com la coneixem s'esborrarà d'aquest planeta, i tot això deixarà de ser important, i que vingui Déu i ho arregli, que al cap i la fi, no deixa de ser el que diuen totes les religions, quan ell torni, si ho fa, si realment existeix, ja no hi serem a temps per arreglar res.
Au xicons! com diuen pel sud, bon vent i barca nova, que per fer-se mala sang, sempre hi trobarem una excusa.

Una abraçada a totes i a tots.

Ferran d'Armengol


PS
Era una resposta a un relat de Peres, amb el títol;
Traumatitzat pels laics

de l'any 2006.

Comentaris

  • Em plau intervenir[Ofensiu]
    joanalvol | 29-10-2008 | Valoració: 10

    Si a l'home el considerem com una unitat física, material, únicament, no cal entrar en més detalls: la matèria ha de ser el principi de tota cosa i per tant també la fi. Però si el considerem com una entitat complexa i contradictòria, vol dir que no és compost d'un sol element, sinó que també contempla un aparell psíquic.
    Si tot és matèria l'univers ha estat creat a partir de la més petita partícula, que esclata i es multiplica i s'expandeix. Talment com ho explica la teoria del Big Bang. Per l'altra banda, el fiat lux! és l'esclat on la matèria es fa visible, eixint de l'estat inert i engendrada comença el procés de la forma.
    Parlar de Déu en termes absoluts, si existeix o no, és com preguntar a una formiga que en pensa del sol.
    És Déu el problema de l'home, o és l'home el problema de Déu?
    Quan contemplem la natura del microcosmos i el macrocosmos, entrem en un estat que ens absorbeix, un estat de petitesa davant les magnituds que si barregen. Aleshores tot allò que "és en el principi" mereix un respecte i ser estudiat al màxim amb el més absolut rigor.
    Altra cosa molt diferent és l'ús i abús que se'n ha fet del terme Déu. S'ha utilitzat per donar forma a un model d'esclavatge sota normes i dogmes d'impossible compliment. S'han fundat esglésies, sectes, totes amb l'objectiu del poder, no només per fer front a les despeses sinó per manar, és a dir obtenir un comandament del món sencer i sotmetre la humanitat.
    En la creença tothom és lliure de creure allò que li convé. Però sempre anirà junt amb allò que l'home és.
    L'home, desconeix la seva realitat transcendent, i només es veu com a persona i situa Déu a un nivell personal. Un Déu que té l'obligació de vetllar per ell. Els éssers que han tingut la intel·ligència al seu abast, que han assimilat el coneixement i l'han utilitzat per sotmetre a la gent, no tenen perdó d'aquell Déu que prediquen. Però ningú no té cap dret a carregar-se tota l'estructura còsmica. L'ésser humà mereix un respecte siguin quines siguin les seves idees. No cal respectar les opinions, però a la persona si.

    Una abraçada
    Joanalvol

  • Una sola frase[Ofensiu]
    lluisba | 04-10-2008 | Valoració: 10

    Una frase del Fernando Savater: "la teologia de l'alliberament estaria molt bé, tret que ens allibera de tot menys de la teologia, que és del primer que ens hauríem d'alliberar".

    I qui tingui enteniment per a entdre-ho, que ho entengui.

  • Bo, xicon! (Ho dic jo, que sóc del sud)[Ofensiu]
    rnbonet | 04-10-2008

    Només comentar-te que la frase del Groucho és magnífica. Tota una filosofia, en paraules simples, però profunda al pensament i idea.
    La signe i la rubrique. I la practique sempre que puc.
    Així que, felititats! I salut i rebolica!

  • comentari marinal: Darkman[Ofensiu]
    lluisba | 04-10-2008

    Malhauradament, "darkman" no vol dir "home lluminós", sinó justament "home fosc". Si "dark" es tradueix per foscor... En tot cas, l'error sembla poc casual. El cristianisme s'ha valgut de l'obscurantisme mentre ha pogut. Per sort, avui en dia els crisitians han de fer malabarismes per a sobreviure en una època en què ja no tenen el poder. Em diverteix veure les argumentacions que fan per a intentar mantenir una certa impressió de "veritat" quan han d'admetre que les seves raons són ridícules científicament, i alhora per a explicar el seu penós paper en la història.

  • Et responc per al·ñusions[Ofensiu]
    lluisba | 04-10-2008 | Valoració: 10

    No sóc massa amic de polèmiques sobre temes eteris, ni tampoc sobre els altres. Però els cristians m'han fet a mi el mateix que als meus congèneres. O fins i tot menys. Per fortuna he tingut una escolarització laica, i el tal Jesús i son pare i sa mare els he conegut je de més gran, quan tenia més defenses per a resguardar-me del seu malèfic influx. Suposo que per això em meravello que una faula tan primitiva tingui l'èxit que té.
    I no són raons psicològiques les que trobo contra ells (que també), sinó antropològiques.
    El cristianisme és una paradoxa sorprenent, i fins aquí podria ser tan sols una curiositat humana. Però en tot cas, resulta pervers quan t'adones que s'enfronta als valors democràtics més essencials, pels qual hem de lluitar si pretenem una societat igualitària, justai fonamentada en valors humans. El mateix Rousseau es va adonar que la caritat cristiana era un terme horrible, perquè un autèntic cristià no pot ser caritatiu de cap manera. Per això, la divisa de la revolució francesa inclou la "fraternitat" com a vacuna contra la caritat. Ara en diem "solidaritat", un terme absent en el cristianisme.
    I també podria aportar moltes coses de Nietzsche, que són tan clares, definitives i precises, que no crec que calgui parlar més de la perversió cristiana.
    Com que per sort he viscut la major part de la meva vida lliure de Jesús. seguiré igual si puc. I si bé totes les religions són nocives i letals, hem de reconèixer que "les religions del llibre" (cristians, jueus i mussulmans) són les responsables dels pitjors crims i barbaritats.

  • ja em va bé[Ofensiu]
    pereneri | 03-10-2008 | Valoració: 10

    que hagis publicat aquest comentari com a relat per se, perquè així puc contestar-te'l sense problemes (sempre em costa més comentar sota relats meus).

    Només volia dir que quan fa dos anys vaig publicar, amb el nom Peres, el relat al qual fa referència Darkman (home lluminós, vol dir, no?), duia com a text de presentació el següent:

    «Sóc plenament conscient del risc que comporta publicar aquest assaig tan políticament incorrecte. Però el fet és que odio els arguments demagògics i crec que no tot s'hi val per defensar el que un pensa. Ara, no conec ningú que s'escapi de recórrer a la demagògia o a l'exageració -jo tampoc-, i és això el que he volgut denunciar amb aquest escrit, oferint els arguments a l'inrevés de com se solen donar, perquè se'n pugui pescar el ridícul que fan. D'alguna manera, doncs, és una autocrítica. Espero que els lectors i lectores que el llegeixin sense passar per aquesta introducció siguin prou intel·ligents per veure-hi... les segones intencions. (Ara, per sort, ja ningú no pega ni tortura els nens, almenys legalment, en el món que en diem civilitzat. És cosa passada. Tant de bo que duri.)»

    Fins aquí la presentació de "Traumatitzat pels laics". Penso que era important reproduir-la perquè si no hi ha gent que es pot haver endut una impressió falsa sobre el relat i les seves veritables intencions.

  • Laïcisme i cristianisme[Ofensiu]
    M.Salles | 03-10-2008

    Mireu, potser en Lluisba és contundent en els seus arguments i en l'aspecte religiós potser fins i tot radical. No ho negaré. Ara bé, no podeu negar que no té una bona part de raó.
    Em pregunto per què us fa tanta ràbia als cristians practicants que se us vulgui tractar com la resta de religions? per què no voleu acceptar l'obvietat de la història? Per què no voleu acceptar el mal que l'església ha provocat en la societat?

    És evident que el poder de l'església catòlica ha fet molt de mal al llarg de la història. Negar-ho és fer-se l'innocent. O pitjor encara, lluir una incultura històrica que em provoca vergonya aliena.

    No són els valors, els negatius, necessàriament. O no "tots" els valors. És evident que alguns d'aquests valors sustenten la societat. no la nostra. Moltes, fins i tot aquelles amb d'altres religions. Ser ateu, no vol dir ser carent de valors. Aquest és un tema que m'exaspera de vegades.
    Els creients que volen reevangelitzar-nos sovint argumenten que una societat laica és una societat carent de valors. Res més lluny de la realitat. Potser fins i tot els valors ètics són més forts i estables perquè estan basats en l'acceptació d'aquests valors "en sí mateixos" i no pas per una "por a un Déu" que ens castigarà condemnant-nos la purgatori o a l'infern si "pequem", si no complim.

    Un societat laica és una societat més justa. O en tot cas més igualitària. O més respectuosa amb les creences d'altres. Digueu-ho com vulgueu.

    Ho sento, penso que us passeu. Que no voleu entendre allò que en Lluisba vol dir exactament. Potser jo tampoc no ho entenc. O, de fet, potser el que passa és que no us entenc a vosaltres.
    Perdoneu la meva ignorància o incapacitat.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

264487 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A