Habemus papam et mamam!

Un relat de: Joan Colom
Tot i no ser creient, vaig celebrar la fumera blanca perquè, ingenu de mi, pensava que amb un nou papa s'acabaria la murga informativa que no havia parat des de la mort de l'anterior. Però no. Ara no paren d'enumerar les gràcies i desgràcies del papa Prevost: que si es farà dir Lleó XIV; que si està visiblement emocionat; que si té seixanta-nou anys; que si és estatunidenc; que si és progressista, moderat o conservador; que si és de l'Orde dels Agustins; que si va anar de missioner al Perú, on es va estar molts anys; que si és poliglot; que si és llicenciat en Matemàtiques...

Parlant d'aquesta llicenciatura, m'havia passat pel cap esbrinar sobre quin tema va fer la tesina i donar-vos-en la tabarra amb un relat matemàtic, en la línia dels que havia fet sobre els nombres de Fibonacci, el nombre pi, el nombre e... Finalment, però, he decidit abstenir-me'n, en adonar-me que la iniciativa tindria molta mala bava i molt poc de caritat cristiana.

Comentaris

  • És d'agrair la teva abstenció digitofílica[Ofensiu]
    kefas | 13-05-2025


    Aquest papa no és nord-americà. Si ho fora s'hauria fet dir 267 que és el número que li toca i hauria estat un signe necessari d'humilitat i submissió a l'altíssim.

  • SrGarcia | 12-05-2025

    Em va sobtar molt el nom, una mica estrany de Lleó XIV, em vaig preguntar el motiu i aviat el vaig trobar: "Rerum novarum", l'encíclica de Lleó XIII que va originar l'anomenada "doctrina social de l'església". Aquest papa pretenia allunyar els treballadors del comunisme i l'ateisme, però les circumstàncies els empenyien cap aquest camí. Va veure clar que únicament es podrien conservar els treballadors al si de l'església si els tractaven millor.
    Ara una cosa semblant torna a ser necessària, amb tots els plutòcrates d'última fornada, les condicions dels treballadors aviat seran tan dolentes com a la primera revolució industrial.
    Em sembla que és d'això de què parla. Alguns tenen els sants collons de dir-ne comunisme, quan la pretensió és exactament la contrària.

    Està molt bé que sàpiga matemàtiques, això el farà entendre millor la nova revolució tecnològica, d'informàtica i AI.
    També ha de saber matemàtiques el pontífex (el que construeix ponts).. Això últim és una broma, però mostrar les inquietuds científics del bon home no em sembla que fos una cosa dolenta.

  • Decepcionant [Ofensiu]

    Jo fins que no vegi cap religiosa en el món cardenalici no m'interesaré gens pel que pugui passar en el vaticà. Les escenes pre i pro 'conclave' son de lo més decepcionant des de el punt de vista cristià.
    Politicament el nou Papa no és ultraconservador i avui dia en que les extremes dretes semblen guanyar arreu, és positiu. Qui sap si podrà aturar els excesos de Trump.


  • aleshores | 12-05-2025

    Coincideixo amb això que dius. Però sentir la paraula pau entre tant bomberlayen com corre per aquest mitjans ultra-controlats de la dreta, fa goig i indica intel·ligència. L'ou de la serp no va desaparèixer amb la serp fa 80 anys, perquè es conserva i cria dins del propi sistema econòmic vigent.