FANÀTICS -FANGÀTTICS

Un relat de: marialluïsa



Travessà el carrer a la velocitat d'un llampec, esquivant un parell de vehicles. En aquell moment vaig envejar-li l'agilitat i rapidesa inherents.
A partir d'aquell dia caminava alerta a la seva presència sobtada i observar aquell atleta nat. Tres dies després repetí la gesta i aconseguí evitar una nova envestida. El vaig titllar d'insensat i suïcida mentre creixia la meva admiració personal envers el felí.
Una setmana més tard, encuriosida per la seva absència i tement trobar-lo malaguanyat en un voral, vaig variar la meva ruta en un intent d'esbrinar on tenia el cau, si era gregari o un nòmade solitari... En un primer moment no reconeixia ni els carrers que s'obrien a cada passa. Semblava un espai fins aleshores desconegut, i tantes vegades com havia trepitjat totes les artèries que formen la meva vila. Potser era per què em fixava més en els racons ran de terra que no pas amb les façanes.
De cop i volta, en un carreró sense sortida em vaig trobar envoltada de gats i eixordada per una cantúria de miols gairebé hipnòtica. El GAT presidia la façana més fastuosa com un autèntic sobirà. La por em fermà els peus a terra tement acabar víctima de la seva, més que evident, fam. En acotar el cap, callaren a l'uníson.
Perduda la noció del temps, ara soc jo qui travessa els carrers de manera perillosa fent el possible per captar l'atenció d'un nou humà per reclutar al nostre minúscul exèrcit de quatre grapes.

Comentaris

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 22-02-2022 | Valoració: 10

    M´has fet llegir-lo dues vegades i m´ha fet venir esgarrifances. M´encanta.

  • revolució[Ofensiu]
    marialluïsa | 26-09-2021


    Gràcies pels comentaris.
    Deixant-me endur per un impuls va sorgir aquest conte curt. Gairebé sense pensar.

  • esfereïdora[Ofensiu]
    Homo insciens | 26-09-2021

    Una història esfereïdora, m'ha agradat molt com l'has portat i escrit!

  • a raig[Ofensiu]
    marialluïsa | 12-09-2021


    Hola Sergio,
    aquest conte creixia tal i com l'anava escrivint, gairebé aliè a qualsevol premeditació.
    Gràcies per comentar. Ens llegim.

  • Original[Ofensiu]
    Sergio Solá | 12-09-2021 | Valoració: 8

    Un final diferent, fresc i molt original. M'agrada.