ENTRE TOTS

Un relat de: Cesca
Estigueu a l’aguait, mainada, que potser algun dia encara us el podeu trobar. Llarg, sec i eixut com un bacallà, fa molts anys que trepitja els camins de la comarca. Un bastó enllustrat pel temps l’ajuda en el seu arbitrari anar i venir. El barret d’ala ampla li ombreja el rostre i un sarró a cada espatlla, ple d’andròmines, li donen aspecte de quincallaire, però no us enganyeu. No és cap quincallaire, ell és en Malastruc de la Cova.
Diuen les veus més ancianes que el dia que va néixer, tot i ser pels vols de migdia, l’òliba que vivia al campanar cantava com en plena nit.
Malament, va dir la llevadora.
Resem, digué el capellà.
Malfat, murmurà la remeiera.
Pobre fill meu!, cridà la malaurada partera mentre exhalava el darrer sospir.

Del pare poca cosa n’expliquen, diuen que va embogir i que enclotat dins la seva follia va perdre el món de vista.

Tot el veïnat visqué amb esgarrifança com el pobre nadó aterrava en aquest món bressolat, només, per l’udol d’un rapinyaire amb fama de portador de calamitats. I així fou com el fantasma de la fatalitat va escampar sentiments de refús per tot el poble i, de mica en mica, entre tots convertiren el pobre nounat en un ocellot de mal averany.
Algun benaventurat, d'alguna manera, en devia tenir cura i el marrec, per bé o per mal, va anar creixent. Tanmateix, quan l’enteniment li mostrà el rebuig temorós que entre tots li tenien, va marxar al bosc. Una cova fou el seu refugi. La muntanya el seu món.

Alguns diran que, si hi ensopegueu, no li mireu mai els ulls, que la malastrugança li vessa per les ninetes i us pot esquitxar, però jo, fa molt i molt temps, m’hi vaig atrevir i què voleu que us digui?, a la seva mirada només hi vaig veure solitud... i ressentiment.

Comentaris

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, com ja has estat finalista en alguna altra convocatòria, no cal que ens enviïs cap altra autorització.

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • Bona descripció![Ofensiu]
    Solsona Bot | 24-04-2023

    Molt bona descripció del personatge. El relat ens fa veure'l des de fora, però també des de dins (com es deu sentir). Felicitacions i sort!

  • Comença com una rondalla[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 22-04-2023

    Coi, com m'ha agradat el teu relat, Cesca!
    Comença com una rondalla. El teu Malastruc primer desperta por i després compassió.
    Gràcies pels teus comentaris.
    Que tinguis una feliç diada de sant Jordi!

  • Magistral[Ofensiu]
    fesolmenut | 21-04-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Cesca,

    de nou un relat magistral. Crees la tensió i l'ambientació necessària amb unes descripcions poètiques, però acurades, i unes imatges (la malastrugança que li vessa dels ulls, fantàstic) molt ben trobades i originals. A més, no et quedes només amb el fet (un nen nascut sota el signe de la mala sort), sinó que li dones un final "moral" que arrodoneix el relat i li dona un aire de clàssic atemporal.

    Enhorabona i sort!

  • Solitud[Ofensiu]
    Marina i punt | 20-04-2023

    M'he imaginat la teva història explicada en una nit fosca a la vora del foc, en un ambient tenebrós i envoltada d'oients atents amb aquella excitació que provoca la por a mesura que avança el relat.
    Gaudeixo sempre llegint el que escrius.

    Salutacions i bona diada de Sant Jordi

  • En Malastruc [Ofensiu]
    Prou bé | 17-04-2023

    Un relat magnífic on crees la història del personatge que teòricament ha de repartir mala sort i és ell el resultat de la malastrugança!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Fantàstic![Ofensiu]
    Homo insciens | 15-04-2023

    Hola, Cesca, primer de tot dir-te que t'agreixo molt el teu comentari.  
    Fa dies que jo vull comentar el teu, però no trobo mai temps per connectar-me una estona. Quan el vaig llegir em va encantar. Trobo que és un conte molt ben escrit i molt ben portat. Fantàstic! Espero que tinguis sort en el concurs!

  • CONDENSAT[Ofensiu]

    Cesca,

    Trobo que en un espai relativament breu de la teva bona prosa, has trenat una història que, en l'antigor, hauria pogut ser ben real, i ho fas d'una manera àgil i hàbil tot despertant l'interès per arribar al desenllaç.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • El nadó[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-04-2023 | Valoració: 10

    Pobre nadó, que no entenia el perquè era rebutjat per tothom. Això sí que és tenir mala astrugància, però per ell, no pels altres. Per reflexionar.


    Molt bo Cesca.

    Una abraçada i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament i les dades també, moltes gràcies.
    El relat entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

207 Comentaris

8825 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com