Endevinalles i enigmes (1)

Un relat de: Carles Linares
Començo una nova sèrie amb l’únic objectiu de jugar amb les paraules, afegint-hi una bona dosa de cultura general: història, mitologia, biologia etc...

No són relats stricto sensu, i potser seria millor utilitzar un fòrum, però no hi estic acustomat encara, bé, veuré les reaccions, si n’hi ha ;-)

som-hi, el primer:

Hidròfil: polígam masoquista

Per entendre’l cal fer una passejada per Grècia i afegir un pessic de misogínia, però només per riure.

El segon, fàcil:

Sardanàpals: rei de l’Orient antic a qui agradava molt anar a ballar al Baix Empordà

I per acabar per avui:

Triceratop: unicorn enganyat per la seva parella.

Comentaris

  • repapar-se[Ofensiu]
    Carles Linares | 29-11-2021

    Gràcies Ilpages, m'has ensenyat dues paraules, becaina i repapar-se, Segur que podré fer servir-les amb en Noè ;-)

  • M'he pres....[Ofensiu]
    llpages | 27-11-2021 | Valoració: 10

    el cafè, m'he rapapat al sofà i he llegit el que ens proposes. Comprovat: la becaina et va envaïnt els sentits molt més suaument després d'un somriure. Gràcies!

  • Presentació[Ofensiu]
    Carles Linares | 26-11-2021

    Hola Prou Be,
    He passat el meu text de presentació pel corrector i ara deu ser molt millor.
    Gràcies.

  • Hidra[Ofensiu]
    Prou bé | 24-11-2021

    És veritat. Hi havia d'haver pensat. Seguiràs aquest fil i en posaràs més, oi?
    Bon dia!

  • Hidròfil[Ofensiu]
    Carles Linares | 24-11-2021

    Que esima una hidra > hidra de Lerna > monstre o drac amb molts caps > que estima molts dracs... havia dit qu'era una miqueta misògina ;-)))) reconeixo qu'aquesta és un poc estirat pels cabells...

  • Endevinalles[Ofensiu]
    Prou bé | 23-11-2021

    Em falta esbrinar hidròfil.
    Els altres dos estan ben buscats i trobats. Divertit.
    Amb total cordialitat

  • Faltes[Ofensiu]
    Prou bé | 23-11-2021

    Aquest matí m'he llegit tots els teus relats i els he comentat. Això del corrector t'ho he dit per un comentari teu que fas al perfil. No perquè jo hagués vist faltes.
    Amb total cordialitat

  • El camí és llarg...[Ofensiu]
    Carles Linares | 23-11-2021

    L'he controlat amb el corrector i no m'ha sortit faltes... sóc realista, ja sé que necessitaré encara mooooolt de temps abans de produir textos sense faltes, però em motiva. el català és per mi una llengua que he après tot sol, amb llibres, amb uns quants mesos de vacances (cumulats ;-) a Catalunya. Estic prou content del resultat, tot i que sé que l'objectiu és encara lluny...

  • Faltes[Ofensiu]
    Prou bé | 23-11-2021

    Jo en feia i no m'ho semblava! Els relataires em van recomanar un corrector de textos: Languagetool que es troba a Google. És molt fàcil d'usar i també fa recompte de paraules i espais.
    Segueix que val la pena llegir-te!

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

15231 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))