Endevinalles, enigmes i jocs de paraules (2)

Un relat de: Carles Linares
Bolxebic (marca registrada): bolígraf fabricat a l’antiga U.R.S.S. Tenia la particularitat de tenir només tinta vermella. Va existir una versió limitada, el menxebic, que funcionava amb tinta rosa, però molt poc temps.
Avui dia, només es fabrica encara a Cuba i a la Corea del Nord.
La fàbrica veneçolana va parar, perquè els faltaven els tubs, les puntes, les boles i la tinta.

Lenineal (adjectiu d’origen rus) es diu d’un discurs destinat a tornar a posar els companys desviacionistes en el camí recte del dogma del partit.
Avui dia, pot ser emprat per qualsevol corrent polític.

Plutocràcia és el sistema de govern en què el poder l’exerceixen els més necis. Es tracta d’una evolució recent de les democràcies.
Uns lingüistes atribueixen l'origen de la paraula a la influència del món de Walt Disney en les mentalitats occidentals. Cada època té les seves referències culturals.

Comentaris

  • Prou bé | 27-11-2021

    M'agrada llegir-ho, però esperes que fem alguna cosa?
    Són enginyoses!
    Amb total cordialitat

  • li dones un gir a les paraules[Ofensiu]
    Atlantis | 25-11-2021

    Amb un toc d'humor. Avui ha tocat la política...(!!!). Divertit. interesant

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

15113 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))