En un cau d'escribes

Un relat de: kefas
Com la vida. Quan el probable futur faraó Fitmosis III va arribar a aquell lloc, ja feia temps que el lloc rutllava, i quan s'en vagi, encara continuarà qui sap lo temps més. Com la vida.

En un temps anterior Fitmosis va conèixer el gran Amon-Ra, la futura divinitat que aconseguiria encetar la via monoteista. Amb ell descobrí que tenia artèria poètica. Aquí vull fer notar que en el sistema circulatori les artèries alimenten les cèl·lules i les venes en recullen els detritus. Continuo. Aquest descobriment del tendrum líric va passar perquè en Fitmosis acostumava a parlar d'una manera diferent. Quan algú deia "avui no ha sortit el sol" ell replicava "el sol sempre surt, els que també han sortit són els núvols, no és que falti gent al cel, és que en sobra". Aquesta manera de explicar la vida era qualificada de forma despectiva pels seus coetanis de "filosofades". A Amon-Ra, la futura deitat solar, li feia gràcia, i molta més quan les expressions erem filoheliòsiques. No t'amoïnis, Fitmosis, això que fas és poesia, li deia.

Coses de la vida, les probabilitats sempre tenen un esvoranc pel que es descasen les il·lusions i Fitmosis no arribà mai a faraó. Va quedar com esclau i per molts anys va oferir l'esquena per aixecar el pais. Després, alliberat de l'esclavatge, va recordar les paraules de Amon-Ra, decidí fer treballar l'artèria lírica i es va acomodar en un cau d'escribes. D'això fa tres anys. En el tercer aniversari recorda amb emoció el dia que va arribar. Només posar-hi els dits, les divinitats del lloc l'acolliren amb tendresa i això no s'oblida ni es paga si no és amb un massatge anímic. Ara, camuflat sota un vel arameu, fa el que pot per tornar els favors rebuts, encara que, per matusseria, algun massatge causi esgarrinxades. Que per molts anys hi puguem ser.

Comentaris

  • Bona vesprada, Kefas [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-10-2020


    Hola, Kefas, et comente, que quan pugues i tingues temps, en la meua pàgina, pots tenir alguna cosa per a dir-me. Sens dubte, que et meravellarà.
    Salut i cuida't.

  • Gràcies Kefas:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-10-2020


    Gràcies Kefas, per la teva visita i el teu amable comentari, al meua poema "Tankes al sol", on em dius que fa olor d'espigol encens i naftalina i que és un sol de somni.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Salut i cuida't...

  • Filosofia egípcia [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-09-2020 | Valoració: 10

    Un relat jeroglífic, de filosofia amb personatges de perfil, ple de colors i continguts difícils de descriure, com els jeroglífics. Filosofia per reflexionar i, alhora, gaudir-la. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Gràcies pel comentari[Ofensiu]
    Atlantis | 26-07-2020

    Gràcies pel comentar al meu relat" temps d'estimar". T'escric aquí perquè així pots llegir la resposta, malgrat no tens cap relat nou per comentar-te, tal com és costum a aquí a Relats. Perquè el teu comentari el llegeixo com d'algú que s'ha aturat a captar el sentit del poema i tot ell l'entenc des de la comprensió i l'empatia.

  • Que per molts anys hi pugem ser![Ofensiu]
    Homo insciens | 10-06-2020

    Després de tres lectures, dues abans i una després de llegir els comentaris, per fi cobra sentit!! Que per molts anys hi pugem ser! :)

  • Hola, bona vesprada Kefas...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-06-2020 | Valoració: 10

    Com ho escrius tan enigmàticament, no sabia de que anava.
    Has fet transporatar-te amb la teua biografia al subconscient del lector. Perquè com dius al final del relat: Que per molts anys hi puguem ser.
    No podia imaginar-me que ets tu mateixa... És que ho expresses d'una manera tan especial i tan enrevesat que no m'he n'adonat, que estàs dient que portes tres anys a Relats en Català. Doncs enyhorabona, Kefas, pels teus tres anys.
    Salutacions. PERLA DE VELLUT

  • el relat m'ha despistat[Ofensiu]
    Atlantis | 05-06-2020

    El relat m'ha despistat perquè em perdia amb els faraons i la història dels egipcis, però al final lo del "cau" de poetes i rellegint els comentaris m'he anat aclarint.Felicitats pels teus tres anys a Relats...jo em sembla que en porto més....

    Una abraçada

  • Faraó.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 24-05-2020 | Valoració: 10

    Trobo que és una idea genial congratular-se un mateix, pels tres anys de presència a R.C, enhorabona! ,amb aquesta descripció amb reminiscències egípcies que fa despistar el lector que no s'ho mira amb lupa. un relat molt ben treballat, i amb una imaginació desbordant, que palesa la teva identificació amb una civilització brillant. Per molts anys! Nil.

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 23-05-2020

    Enhorabona pel teu tercer aniversari en aquesta pàgina d'esbojarrats lletraferits vinguts a més o a menys, segons es miri. Senyor no Faraó Kefas de Fitmosis !!! ai! que no eren nombres romans, que eren admiracions!!!

    Felicitats pels tres anys i per un relat tan ben dissimulat d'aniversari personal.

    I per molts altres més!

    Ferran

  • Via monoteista. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-05-2020 | Valoració: 10

    El futur faraó, Fitmosis III, així com la vida mateixa. No copse molt bé el teu sentit d'aquest faraó, tal volta per la "via monoteista".
    M'ha agradat com ho planteges i és molt entretingut.
    Salut. PERLA DE VELLUT

  • Gràcies per l'aclarariment[Ofensiu]
    SrGarcia | 22-05-2020

    Moltes gràcies per l'aclariment. No m'havia fixat que estigués classificat com a biogràfic. Tanta metàfora em passa de llarg, pensava que parlaves d'egipcis de veritat.

  • Montseblanc | 21-05-2020

    ...tens els dallonses de posar que és biogràfic hahaha. És divertit. M'ha recordat la pel·lícula dels Monty Phyton, Life of Brian. Té el mateix aire esbojarrat disfressat de seriositat.

  • Resposta a SrGarcia[Ofensiu]
    kefas | 21-05-2020

    SrGarcia sempre és un plaer sentir la petja del seu esperit crític en els talons de l'escultura literària que hom ha bastit després de incommensurables esforços en la persecució de les muses esquives. Com bé ha endevinat, de ciència egiptològica no en sé un borrall i m'he servit de la coneguda figura de la transposició històrica-anímica per transportar un bocí de la meva biografia al subconscient del lector. Estimo que els resultats brollaran abans de que finalitzi el següent deceni.

  • Escriba[Ofensiu]
    SrGarcia | 21-05-2020

    Senyor Kefas, la seva erudició em sobrepassa. No veig que fa un aspirant a faraó treballant de bastaix i molt menys parlant en arameu.
    No sé si es vol referir a la llegenda dels orígens egipcis del cristianisme o a les heretgies monoteistes que van acabar tan malament.
    Com que no veig res clar, plego i deixo de dir bestieses.

Valoració mitja: 9.8