ELS LLUMS DE NADAL

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
No us diré ni el lloc ni el poble on va succeir tot. Sols comentaré que en el poble no gaire gran no estava situat a Catalunya i al cim de tot el presidia un castell.

Eren voltants de Nadal el dia 23 de desembre i jo una agent d'assegurances li varen proposar fer la feina d'un company dedicat a defuncions. El pobre home estava malalt i havia ocorregut una defunció que s'havia d'acompanyar i revisar que tot estigues bé a un lloc de províncies de parla castellana. Jo no ho havia fet mai, però tenint en compte fer un favor a un company vaig assentir.

Tenint en compte que al mort li donarien cristiana sepultura l'endemà jo havia de quedar-me a dormir al poble i marxar un cop finalitzat, amb la corresponent lapida posada. El cotxe de la funerària deixaria al difunt i tornaria a Catalunya, havia de revisar també que els taxis de familiars haguessin fet la seva feina.

Recordo que vaig agafar el cotxe de la companyia havent dinat i devia arribar al lloc de destí una mica més aviat que el difunt, de totes maneres era ja fosc i vaig mirar dues vegades el meu GPS , una cosa lletja i grossa que feia servir per trobar llocs de clients, i si em va portar davant de la funerària.

La funerària lluïa amb una multitud de llumets col·locats en una espècie de porta de vidre on un cotxe que jo sols havia vist en les pel·lis de Dràcula, o sigui antic, però guarnit de draps negres i de llumets de Nadal que s'encenien i apagaven, ho vaig haver de mirar vaires vegades, si el cotxe feia patxoca, però el vaig trobar molt tètric.

Vaig trucar a la porta i un senyor d'edat avançada va sortir i en veurem va dir “ La de los muertos”, si vaig fer jo, però el mort el porta un altre cotxe. -  Ve; no obstant això, ja està en camí, no?

Si vaig dir jo, i assenyalant els llums li vaig dir,- Suposo que els apagarà no?

Nooo, perquè ,va contestar,- aunque este muerto para el tambien es Navidad.

La història continua, però no avui.

Comentaris

  • publicat[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 18-10-2023 | Valoració: 10

    https://www.guimera.info/wordpress/contesnadal/els-llums-de-nadal/

    Gràcies

    tribuna@guimera.info

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 31-01-2023 | Valoració: 10

    Amb aquest panorama, la història promet.
    Endavant!
    Una abraçada
    MariaM

  • Endavant...[Ofensiu]
    llpages | 14-01-2023

    amb la continuació! Aquí hi ha fusta per a un relat rodó, ànims!

  • La Nativitat sempre és per a tots. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-01-2023 | Valoració: 10

    Un relat que incita a pensar. Però és així, la Nativitat és per a tots. Estant vius o morts.
    També espero el segon part, si la té, per favor. Bon relat i molt entretingut.
    M'alegro que et vagi bé tot. Espero que te'n recordis de mi.
    Feliç any nou!
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT


  • Nadal de tothom[Ofensiu]
    SrGarcia | 13-01-2023

    Nadal per tothom, estiguis viu o mort; la cosa és així i n'hi poden donar més tombs.
    Esperem la continuació, la cosa promet.

  • Un favor....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-01-2023

    per un amic, sempre està bé. Una història que espero amb interès llegir la segona part.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Llumets[Ofensiu]
    Prou bé | 12-01-2023

    Bon principi per a una història que dius té continuació, oi?
    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323188 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.