Sant Jordi

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Penso que estimar la literatura ,no es anar per Sant Jordi a comprar el llibre que per la tele ja saben serà el mes venut. Estimar els llibres es fruir dia a dia de la seva lectura. Bones paraules escrites per persones amb cara i ulls, bon criteri de escollir paraules escrites que toquen la corda sensible del nostre cor. Moltes vegades no escollits per la majoria ,ni per les recomanacions dirigides a vendre llibres ,moltes vegades sense gaire sustancia , tot de cara al negoci d’ uns pocs.
No es tracta de passejar un llibre a les mans una data cada any i prou. Es tracta de deixar que els llibres ens cridin desde biblioteques o aparadors . Agafar un llibre i llegirlo amb cura i trobar algunes vegades pensaments nostres que no havíem sigut capaços de sintetitzar i deixar que la màgia de paraules ben escrites ens envolti i ens encísi . Per mi es això, per altres persones potser serà quelcom diferent.
Malgrat tot Visca Sant Jordi i els llibres.

Comentaris

  • St Jordi [Ofensiu]
    MJosep | 02-12-2023

    Hola Montserrat

    Estic d acord amb tu. Tot I així, sempre és maco passejar per les paradetes i disfrutar se l'ambient
    Una abraçada

  • llibres[Ofensiu]
    Richy_llibres | 24-10-2023

    De llibres n'hi ha molts, jo per Sant Jordi no acostumo a comprar la novetat més nova, ja que algú va dir (ara no recordo qui) que un llibre de segona mà, o un llibre que encara no has llegit, és un llibre nou. Una porta capa a nous mons.

    Una abraçada.

  • reflexió[Ofensiu]
    Atlantis | 29-04-2023

    Només cal veure quins han estat els llibres més llegits. Malgrat tot és una festa bonica. Seré romanticona?

  • Tens raó, però...l[Ofensiu]
    Prou bé | 26-04-2023

    També n'hi ha el els comentaris que t'han fet. Afegiré una cosa: jo des de sempre he regalat un llibre als fills i nets des de ben petits. I els regalava i els rebien amb il·lusió. No sé si els he encomanat l'amor a la lectura tant com hauria volgut encara que penso que en alguns casos potser sí. Això és per a mi la festa!
    Amb total cordialitat

  • Sant Jordi tot l'any[Ofensiu]
    llpages | 26-04-2023 | Valoració: 10

    Combrego amb el que dius, Montserrat. Quants del llibres comprats per la diada de Sant Jordi quedaran arraconats i no es llegiran mai? Però l'alternativa, cap dia dedicat la llibre, és pitjor que les riuades de gent atapeint les parades. Una abraçada.

  • Rituals.[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-04-2023

    Completament d'acord amb el que dius sobre els llibres, però em sembla que les persones necessitem rituals, ritmes que vagin marcant el pas de l'any, menjar panellets per Tots Sants i torrons per Nadal, tenir festes majors, carnaval i Dimecres de Cendra.

    Trobo que aquest és el sentit de la festa, que ho és tant per lectors com per escriptors. La cosa comercial i les gentades per tot arreu la podrien fer avorrir, però també és bonic veure que les gernacions es congreguen amb l'excusa dels llibres.

  • Els llibres[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 25-04-2023

    És ben cert que també al voltant de la diada de Sant Jordi hi ha un esperit de negoci, i que no cal que sigui només aquest dia que per tradició comprem un llibre. La literatura és per gaudir tot l'any, però potser també és una diada en que donem una oportunitat als escriptors per poder tirar endavant, sobretot com tu dius, escollint amb molta cura el que volem llegir, simplement tenint en compte el nostre criteri.
    Un relat per reflexionar i molt ben escrit Montse. Moltes gràcies per llegir els meu relats, em fa molta il.lusió.

    Una abraçada.

    Rosa.

  • molt bonic [Ofensiu]
    Noia Targarina | 25-04-2023 | Valoració: 10

    Bona vesprada Montserrat,

    Un relat que m' agradat força.

    Esta molt ben escrit i explicat.

    Espero poder llegir el teu pròxim relat.

    Una abraçada

    Noia Targarina

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323909 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.