TROBADA AMB ISIS

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Si us dic alguna cosa una mica estrambòtica segur que no em creureu. Aquí passo a explicar-ho.
Al setembre de l'any passat vaig conèixer Isis, sí, la deessa que molts diuen és precursora de la nostra Verge Maria.
Isis lluïa una túnica de lli blanc, un cinturó d'or, cenyia la seva esvelta figura. Sobre el pit portava un collar d'or, on predominaven els colors vermell, blau, groc i blanc. Els tons de les ametistes i les turqueses, l'ivori, les gemmes i els robis anaven bellament enganxades al mateix que li cobria una part del pit.
Portava el cabell llarg negre trenat bellament i, una diadema d'or massís els apartava del seu rostre de color fosc, amb uns ulls de color maragda i una fesomia que jo no havia vist mai tan perfecta.
A cada banda de les espatlles, unes ales multicolors del mateix to de les joies. Tota ella lluïa com si fos un bell diamant. Als peus unes sandàlies d'or precioses.
Amb la mà em va fer signes d’acostar, jo així ho vaig fer.
—Què saps de mi? Interroga.
—Poca cosa, deessa. — vaig dir avergonyida mentre em volia cobrir les cames nues pels meus curts shorts i la meva samarreta de tires. No era abillament per sa majestat.
—Sé que el teu marit Osiris va ser assassinat i que tu el vas tornar a la vida, que tens un fill Horus que solen representar amb cap de falcó al qui li va picar una serp verinosa.
—Sí que saps coses deia somrient, amb tan pocs dies has après.
—Què més t'ha agradat?
—Deessa Isis, m'ha agradat molt la tomba de Nefertiti a la Vall de les Reines. Em van flipar els jeroglífics i les pintures, els paisatges, monuments, tot tan increïble.
—A poc a poc, què vol dir flipar? Una deessa no ho pot saber tot.
—Vull dir que estic admirada de tanta bellesa senyora.
—Doncs et puc dir que fliparàs abans d'abandonar el país i, tornaràs i ens veurem...
—Toc, toc - vaig sentir. Era una persona que venia a dir que s'havia acabat el dormir, que l'esmorzar era prest, i hi havia altres monuments a visitar. Era al vaixell ancorat en el Nil.
No es un somni...

Comentaris

  • Somiar amb la deessa. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-01-2024

    Molt bon relat, Montserrat.
    Tot és una fantasia de les desses de l'Egipte. Quanta cultura expressa en tot el relat.
    Ets una artista.
    Enhorabona i que tingues sort.

    Cordialment.
    Perla de vellut

    (El teu nom i cognoms, si l'hagueres posat tot amb majúscules, haguera estat millor, però ara ja no sé si pots posar-los "nom i cognoms").

  • Somiar amb la deessa. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-01-2024 | Valoració: 10


    Molt bon relat, Montserrat. Tot és una fantasia de les desses de l'Egipte. Quan

  • Trobo que...[Ofensiu]
    llpages | 21-01-2024 | Valoració: 10

    qui parla amb Isis suporta molt bé el diàleg, vull dir que no s'espanta, ni dubta de si és realment la deessa. Potser ha vist ja tantes coses inversemblants a Egipte que ja no li ve d'una. I, per acabar-ho d'adobar, sembla que es tornaran a trobar, a mi ja em posaria la pell de gallina que em digués això una deessa. Seguim llegint aquesta increïble crònica del teu viatge a Egipte, Montserrat!

  • Un somni...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 21-01-2024

    meravellós tant com el teu relat. Egipte, les deesses, el Nil... i tota la màgia que l'envolta, ja per si soles fan d'aquesta ciutat un somni.

    Enhorabona i sort Montserrat.

    Rosa.

  • El somin d'Egipte.[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-01-2024

    Egipte és un somni. No m'estranya que tinguessis aquesta trobada onírica amb la deessa, la precursora de les nostres mares de Déu. No m'estranya gens el diàleg, no m'estranya que ho haguessis somniat.
    Tot a Egipte és un somni, tot.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

324564 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.