La pols del camí

Un relat de: TerricheT
La pols del camí

No va mirar enrere. Ni va voler tancar la porta. Quedà ajustada quan va decidir marxar. Tampoc es va espolsar la pols, ni la sorra, de les soles, el camí que havia fet no mereixia aquell menyspreu. Del tot, no.
Ni mirar enrere era necessari. Coneixia tots els vitralls de llum esquerdada que guarnien el palau, ara ple de pols i vents del sud que assequen les goles dels poetes que hi van viure. Ara tots són morts? No dubtes, no de tots. Tan sols no viuen ja allí.

Cercarà una vall arrecerada, sota el cim d'un poble que viu d'esquenes a ell mateix, que potser no s'estima, prou, ni sap caminar sol. Allí, ho sap, trobarà un bosc on cercar la dolça cantarella d'una font fresca. Doll de vida, pel camí de la mort. Una nova passa, un nou camí. L'horitzó és sempre el mateix. Malgrat que sovint canvií el perfil, és el mateix. El destí que ens acompanya sempre, ja després del primer glop d'oxigen.

Ni t'han fet sentir paüra els corbs negres, ells no t'han esglaiat en la seva realitat. Vas témer més els coloms blancs, que no pas les negres premonicions, brillants com figures mitològiques eternes. Vas aprendre a estimar el que és desconegut, i malfiar-te de qui venia amb un somriure callat, una ganyota de triomf que no mostrava els seus presagis ocults.

Quan calgui, anirà fins a l'altra riba, amb el cec que tot ho veu i res no calla. Ple de veritats, de somnis i d'incerteses. De milers de passes fetes, apresses, mostrades. Milers de silencis que no han respirat mai entre l'aire càlid d'un bes, i els llavis de qui estimaves. No diran mai més res.

Navegaràs enllà, i sempre recordaràs cada engruna de la pols del camí deixat enrere. I fins que un instant de llum et mostri aquella dama que t'embolcallarà en el caliu etern del silenci.

Amor.
Caliu.
Serenitat.

Comentaris

  • Agraït[Ofensiu]
    Euricleaworld | 25-09-2025 | Valoració: 7

    Sóc nou en tot això i a més, no domino gens les noves tecnologies, així que he trigat a "saber" com anava això de respondre els comentaris.
    Quan vaig veure l' (Ofensiu) dalt del teu comentari a la dreta, vaig pensar que t'havia ofès a tu, o als administradors de la pàgina per el poc nivell del relat, l'estil o la manera d'escriure... després ja vaig veure que no, que tothom ho té i els administradors em van explicar per què serveix.

    Et vaig respondre el teu comentari fa dies, però "dins" de la meva secció de comentaris. Amb lo que vaig pensar que no tindries per què saber-ho mai, si no era que hi tornaves a entrar per curiositat i llavors el trobaries.

    T'estic profundament agraït per l'extensa i constructiva crítica a més dels consells literaris, els quals, intentaré tenir en comte.
    Lo de no ofegar-me llegint, tens tota la raó, m'agraden les frases llargues i de vegades m'hi solo perdre.
    Seguir o continuar, ús d'adjectius, detalls, etc, és molt interessant i em farà créixer i millorar quan escrigui.
    El Languagetool de franc ja el faig servir, però, o té funcions gratuïtes que desconec o no sé fer-lo anar tot lo bé que ell pot.

    Em va agradar molt que et fixesis en el petit detall de l'Hostal i la Taverna separats, més endavant quedarà contestat el perquè l'Hostal del poble no és alhora la taverna...

  • Sense rancor[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-04-2025 | Valoració: 10

    Un abans i un després. Acceptar la realitat sense rancor, és un acte honest, i de gran valentia, Saber deixar enrere tot allò que ja no aporta res de positiu, és ser coherent. La vida obre noves portes i el passat ja és passat.
    Una lliçó de vida molt encertada Terriche T.

    Salutacions.

    Rosa.

  • simbolismes[Ofensiu]
    forever | 07-04-2025

    Aquest text, ple de simbolismes, parla de marxar, de deixar enrere el que fa mal, però amb dignitat, sense rancor. Hi ha dolor, sí, però també una mena de pau. Com si acceptar-ho tot fos la manera de tirar endavant. Té alguna cosa que et queda dins.
    Felicitats.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Taller de narrativa | 01-04-2025

    Un relat ple de simbolismes, i com referent; el comiat final.

    I les tres paraules que tanquen en solitari, com a colofó, que ens remeten a la reconeguda abreviació quan algú mort: Al Cel Sia

    Bona reflexió amb les paraules justes, un assaig, més que un relat. Per rellegir amb calma i assaborir-lo.

    Bona feina, Ferran.

    LL.

  • cada vegada que finalitza una fase[Ofensiu]
    iong txon | 12-01-2025 | Valoració: 10

    ... una etapa, un capítol o potser tan sols una pàgina, en comença una de nova. Un micro ple de sensacions, et felicito. Fem camí, sempre fem camí. Sempre endavant. Com se solia dir, no retrocedirem ni per agafar impuls! ;-)

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de TerricheT

TerricheT

26 Relats

177 Comentaris

23752 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
La fantasia és la música dels sentits, la realitat és la música del desconcert.
El desconcert és l'orquestra del caos, en el caos trobarem la melodia.


Sigues fantàstic, amic meu.
B.L.

Moltes vegades, els meus relats cerquen un cert aire de la mitologia, i si pot ser, la nostrada.


El meu nom l'he triat per fer homenatge a l'autor de fantasia Terry Pratchett, creador del MónDisc. No el llegiu terriche-T és TerricheT, tot seguit. La T majúscula final és sols una imatge que tanca el cercle, com el seu Món Disc.