El silenci i l’insòlit

Un relat de: aleshores
Un lent silenci ho impregnava tot; lent, sinó, etern, com un dia al paradís contemplant a nostre senyor. Lent i xardorós per be que a certes edats no fa mai prou calor, ni prou fred per aturar-se de fer quelcom.

Un silenci feixuc que acompanyava la cerca de l’insòlit que amb força penes i treballs s’aconseguia descobrir. I amb el silenci, la soledat de la bicicleta. La vida era més enllà, sempre tapada per mil cortines de fum. La perplexitat i la ignorància campant en un mon que no era el que semblava.

Però quin plaer també veure l’insòlit quan succeïa: portar la mula ben suada a abeurar, tallar el brot de raïm amb les tisores de molla, espampolar, veure ferrar el mul guit, fabricar la bota, picar el ferro roent. I quelcom misteriós desconegut amb els gossos amb cara de babau enganxats després de catxar tal com dos somnàmbuls en cerca d’un llit per separat, però encara units. Misteriós i terrorífic com l’olor de la sang en la matança del porc rebel·lant-se contra del seu destí.

Marcial Lafuente Estefania omplia de pistoles vaqueres la imaginació, el dolent queia sobre el rostoll invariablement ferit i mort per un tret la mig del front. A la pantalla, el petó de la Ingrid Bergman, Ingrid, o Sígrid, com la núvia del Capitàn Trueno, que mai no veiem.

Comentaris

  • Somni.[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-11-2022

    Sembla que parlis del món camperol com d'un lloc ple de silenci al principi i d'una aventura de tebeo al final.
    Aviat aquest món potser sí que serà així, una cosa irreal, com un somni, un record que potser és inventat.

  • Fantàstic[Ofensiu]
    Atlantis | 04-11-2022

    Em sembla que ja vaig comentar que tots els relats escrits al repte A pagès em van semblar fantàstics. De tot el relat valoro especialment el llenguatge tan arrelat a la terra de la què parles. Felicitats.

  • La terra s'ha de treballat... [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-11-2022 | Valoració: 10


    Així com aquest relat que ens ofereixes a llegir que està molt bé i per a pensar, entre el

    silenci i l'insòlit.

    M'ha tret l'atenció anomenar "El Capitàn Trueno", així com la núvia.

  • La mare terra [Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 02-11-2022

    Som terra, estem arrelats a la terra, i és imprescindible venerar aquells que se'n carreguen de cultivar.
    Salutacions,
    Neus

  • Llenguatge[Ofensiu]
    Prou bé | 02-11-2022

    Domini d'un llenguatge nostrat, arrelat a la terra i a qui la viu.
    Una descripció tan ben feta i de tan bon llegir que no mereix més que dir: m'ha agradat molt .
    Amb total cordialitat

  • Aquell món[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 02-11-2022 | Valoració: 10

    Aquella pagesia que es va fonent amb el temps, aquells personatges que descrius en el teu relat, la desaparició d'un món a pagès cada cop més lligat al ramat barceloní. Una abraçada per a tu i per a totes aquelles persones que encara viuen i treballen a pagès!

    Aleix