El seu nom és Prudenci

Un relat de: Olga Cervantes

En Prudenci mira amb expressió ombrívola les muntanyes que desdibuixa el torb al fons de la vall. La gebrada roineja fins arribar al pati de casa, on el sol fa brillar les petites gotes gelades. El vent les confon amablement amb la sorollosa fullaraca mentre que l’home, cavil•lós, plega l’ombrel•la i arrecera les plantes. Tanca finestres i porticons, abaixa les persianes i entra a casa per posar-se l’abric, els guants i la bufanda. Del porxo estant, fa l’última ullada i tanca la porta d’un sol cop, amagant l’estora sota l’escala. Al carrer, malgrat el sol brillant, el vent ha guanyat la batalla i la sensació de fred és força desagradable. A més, no es veu ni una ànima, la solitud crida venjança. Només l’ombra d’un gat, que el sol de ponent avança, segueix la figura a curta distància, sense amagar-se ni perdre l’orientació a les cantonades. A cua d’ull, en Prudenci el reconeix, és el gat que li ha esgarrapat la tauleta de cànem, el que fuig quan sent un soroll de portes i es queda mirant-lo, desafiant al bell mig de l’estada. És el mateix gat que s’acluca a la seva butaca, com si fos el rei de les poltrones, d’aquest i l’altre pati, de totes les teulades. En Prudenci es tomba i guaita l’esquerp gat, estranyat com quan mirava la rufaca. S’ajup, i per primera vegada el gat s’acosta, i amb el cap li amanyaga les mans desmaiades.
Adéu-siau gatet, me’n vaig a Brussel•les, a dir les coses clares.

Comentaris

  • M'has ben atrapat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 20-11-2017 | Valoració: 10

    M’has ben atrapat amb les teves paraules... El gat ben amagat!
    Bon viatge!
    —Joan—

  • m' agrada[Ofensiu]
    gropis | 16-11-2017


    Ben escrit.

  • Prudencimont[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-11-2017 | Valoració: 10

    No sé perquè, però m'has fet pensar amb el nostre President de la Generalitat. És fantàstic com amb una prosa tan poètica aconsegueixes suavitzar una situació política tan angoixant. Molt bona descripció, un llenguatge acurat i una decisió, la de'n Prudenci, que desitjo sigui la més positiva, per a ell i per a tots nosaltres. Ho desitjo de tot cor. Petonets!

    Aleix

  • un text molt correcte[Ofensiu]
    Endevina'm | 16-11-2017

    amb un vocabulari ric i ple d'imatges, no arriba a poètic, però gairebé.

    No sé si el viatge serà gaire prudent fer-lo amb tanta gent al voltant.

    Ben escrit i bon relat!

    Ferran

l´Autor

Foto de perfil de Olga Cervantes

Olga Cervantes

43 Relats

250 Comentaris

35593 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Nascuda a Barcelona fa uns anys, he viscut gairebé sempre a l'Hospitalet de Llobregat, però la meva etapa literària va començar al Poblenou. Es veu que el mar m'inspira. Potser, algun dia faré arribar el mar fins la muntanya.