EL PENJAT

Un relat de: Solsona Bot
Quan la policia troba l’escena d’un crim i no té clar el que ha passat, crida al detectiu Gomis. Ell té fama de treure’n l’entrellat on altres professionals fracassen. Jo l’acompanyo com assessor, ja que em considera el seu talismà.
El comissari ens saluda i ens demana que l’acompanyem.
—Quan hem arribat aquest matí, la porta era tancada amb clau. L’hem forçada i el que ens hem trobat és el que ara veuran vostès.
Entreveig una cambra petita i en el centre un home que amb un rostre lilós penja d’una corda. Amb el corrent d’aire el cos del difunt es balanceja amb uns ulls esventats que semblen buscar els nostres.
—Com es pot explicar el que ha succeït? Si fos un suïcidi, hi hauria una cadira o un tamboret des d’on el difunt, un cop enfilat, hagués pogut subjectar la corda a la biga i ajustar-la al seu coll, abans de tombar-la per aconseguir el seu propòsit. Tampoc hi ha cap finestra i l’única porta estava tancada per dins amb la clau posada. Li hem trobat aquesta nota a la butxaca —ens ensenya un paper i veig escrit: ”A PRENDRE PEL SAC!”
El detectiu observa el mort, mentre amb el seu cos esvelt, fa saltirons com un ballarí al voltant del penjat, i em pregunta:
—Doctor Pla, què me’n diu?
D’ençà que treballem junts, sempre demana la meva opinió. Assegura que els meus comentaris intranscendents sovint desencadenen en la seva ment privilegiada l’espurna de la solució.
—Miri, Gomis, no sé què dir-li, amb la calor que fa, estic assedegat.
Es queda un moment pensatiu, mira el terra i diu amb veu alta:
—Ai las! El parquet està mullat! El difunt s’ha enfilat al damunt d’una barra de gel que més tard s’ha fos, fins al punt de desaparèixer. Sens dubte, estem davant d’un suïcidi!
El comissari li agraeix la solució del cas i em deixen sol a la cambra.
Trec la clau que encaixa amb el pany i la canvio per la que hi ha a terra. M’acosto al difunt i li dic fluixet a cau d’orella:
—Ja no insultes? Qui és ara el carallot? Mai més em tallaràs el pas amb el teu cotxe! A prendre pel sac!

Comentaris

  • Bona vesprada Solsona Bot. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-02-2021 | Valoració: 10

    Gràcies Solsona, per la teva visita i el teu amable comentari al meu poema "Laura", i per dir-me que és un "poema encantador" i gràcies per la teva felicitació.
    Ah! sí, això de "Solsona Bot", és el teu nom i cognom o és el teu pseudònim.
    Ja seguirem llengint-nos.
    Saluts i fins a l'altra.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Solsona: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-02-2021


    Gràcies per la teva visita i el comentari que m'has fet en el meu relat "Entre la boira", on em dius que transpua inquietud.
    Realment en va eixir així, aquest relat. Li vaig fer alguna volta i al final la conseqüència de l'assassí, fou que se li va despistar no deixar el got de verí en la tauleta de nit.
    Saluts i fins a l'altra. Ah! sí, al mes que ve ja comencem amb el relat de tema "eròtica".

  • En la barra de gel [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-02-2021 | Valoració: 10


    Hola, que final més inesperat. És increïble, aquest relat, on la barra de gel s'ha fos i aleshores és on s'ha penjat aquest individu.
    Molt bon relat, on està tot ben especificat.
    M'ha agradat molt, Solsona Bot.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • En la barra de gel [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-02-2021 | Valoració: 10


    Hola, que final més inesperat. És increïble, aquest relat, on la barra de gel s'ha fos i aleshores és on s'ha penjat aquest individu.
    Molt bon relat, on està tot ben especificat.
    M'ha agradat molt, Solsona Bot.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • una venjança ben fresca[Ofensiu]
    ELFONT | 16-02-2021 | Valoració: 10

    Molt ben narrat, una historia molt ben explicada amb molt poques paraules...els misteris son així

  • Final divertit[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 16-02-2021 | Valoració: 10

    Realment no t'esperes aquest final. T'haig de dir que m'ha agradat molt. Ben relatat, un toc d'humor en l'escena entre l'assassí i la víctima. Molt bo.
    PD: Gràcies pels teus comentaris. I és cert que he buscat la confusió en els personatges. Com també és cert que he deixat a lliure disposició al lector (del perquè l'assassí desfigura la cara a les víctimes).
    Salutacions,
    Ens llegim aviat,
    Neus

  • Bo, bo[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 15-02-2021

    Amb el nom q has triat per al comissari ja m'esperava un relat se to humorístic. M'ha agradat molt com l'has anat desenvolupant. I el gir final, fantàstic.
    Fins al proper!

  • Res és el que sembla[Ofensiu]
    Vitfo | 11-02-2021 | Valoració: 10

    Text molt original amb un final inesperat, et deixa enganxat fins a saber la sol.lució. M'ha agradat molt.

  • La clau de tot plegat[Ofensiu]
    Manelfoo | 09-02-2021 | Valoració: 10

    Has desenvolupat la història d'una mort que t'atrapa i et sorprèn. Al plantejament inicial d'uns personatges similars a Sherlock Holmes i al seu amic J. H. Watson, li segueix una fugida de guió molt ben trobada. M'ha agradat força, el teu escrit.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Solsona Bot

Solsona Bot

27 Relats

184 Comentaris

11367 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona fa 60 anys i estic arrelat també a l'Alt Penedès i a la Segarra.
Amb estudis d'economia i treball en el sector bancari, des de ben petit m'ha interessat i absorbit la lectura. Ara escric una mica, i aprenc.
Jordi Font Oller