El Nadal que m'acull

Un relat de: MJosep
El Nadal que m'acull
Fa anys que no celebro el Nadal, perquè les circumstàncies porten també anys essent tristes, però darrerament ho són especialment. Són moments en els que ens agrada estar amb família, regalar i que ens regalin. Surts al carrer i tot està enllumenat, decorat, I les botigues estan plenes de gent amb ànsia per gastar. Sembla com si la felicitat es posés en oferta i tothom anés boig per comprar-la, no fos cas que s’esgotés o després s’hagués de pagar un preu massa car per aconseguir-la. A mi el Nadal que m’acull no m’acaba de fer el pes, perquè no es distingeix en gaire res de la resta del any, o de qualsevol altra temporada de vacances. El gat, el gos, la meva solitud i jo. Es molt diferent de quan era una nena i venien els reis d’orient que mai vaig aconseguir enxampar però que sempre deixaven regals embolicats amb papers de colors alegres i llampants. Ara no ve ningú ni em trobo cap sorpresa que m’esperi al matí quan desperto. Sempre em regalo jo les coses, I encara que també m’agrada, no hi ha l’element sorpresa. Després de tot, continuo pensant que és millor romandre sol que estar amb gent que no et convenç. No se que em passa, però cada vegada descarto més aviat als éssers humans, cada cop suporto menys a la gent. Potser se m’ha agriat més el caràcter o m’he tornat més sensible. Ja m’agradaria enamorar-me, però crec que n’he perdut la capacitat. El Nadal que m’acull, ho fa amb el gat, el gos i amb la meva solitud.

Comentaris

  • Trist[Ofensiu]
    Prou bé | 04-12-2023

    Trist si la vida ha portat la solitud. No tant si es per elecció.
    Bon relat.
    Amb total cordialitat

  • Comprar la felicitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 26-11-2023 | Valoració: 10

    M’ha agradat això que dius de la compra de la felicitat. I el to del relat, molt trist, reflecteix una opció. Molta gent pensa com tu. Sigui com sigui, escriu i endavant! Una forta abraçada.
    Aleix

  • Ens ho envies al NADAL DE CONTE?. [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 25-11-2023 | Valoració: 10

    Llevat que participis al Concurs de relats en el que demanen que el text NOMÉS estigui publicat a RELATS EN CATALÀ.

    tribuna@guimera.info

    Gràcies

  • La solitud...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-11-2023 | Valoració: 10

    tot sovint crea un estat emocional desconegut que s'ha de lidiar de la millor manera que es pugui. No sempre és fàcil, però quedar-se arraconat, tampoc és la millor solució.

    Un relat molt sensible i emotiu MJosep.

    Rosa.

Valoració mitja: 10