El pes

Un relat de: MJosep
El pes
Tots portem a les espatlles uns quants quilos de creences que no son inherents a la nostra persona. No venim amb elles però ens les van instaurant des que som nens i fins que som adolescents , I desfer-se d’ aquest software, quan es maligne, ens pot portar una vida sencera, si es que en som capaços. Per això jo encara recordo la terrible frase de “no serveixes per res” que utilitzava la meva mare, i que durant molt de temps vaig creure com una veritat absoluta. Ara aquesta afirmació ha deixat de ser tan categòrica, però encara és , ho reconec. Sovint em pregunto qui hagués estat jo amb les creences contràries. Durant molt de temps vaig sentir un odi i una ràbia desesperants que m’empenyen a tractar malament a tot el que s’acostés a mi. Amb els anys, he acabat entenent que la meva mare va ser tractada igual o pitjor que jo, i que mai havia pretès fer-me mal. Amb els anys, he deixat de culpar, i he pres la responsabilitat de, com a mínim, intentar canviar-me per a millor, perquè tal com deia Sartre: “ Som el què fem amb el que van fer de nosaltres”. Tot i així, arribar al nivell de consciència que requereix controlar certes paraules o fets tant automatitzats, és elevadíssim, perquè, quan respirem, no pensem. Simplement respirem. Si menysprear forma part del nostre tarannà adquirit, que farem? Pensarem abans de menysprear o menysprearem directament? A vegades, el pes que portem a les espatlles no ens esquitxa només a nosaltres, l’ anem repartint pel món, I a mesura que ho fem, ens va pesant més, i no menys.

Comentaris

  • Prou bé | 04-12-2023

    Som el què som i allò que ens hem deixat fer!
    Per moltes pedres que ens vulguin carregar, som nosaltres que obrim la motxilla i ens la carreguem a l'esquena!
    No és fàcil defensar-nos, gens. La vida a vegades ens càrrega "morts" sense que en siguem conscients.
    Bon relat!
    Amb total cordialitat

  • Una motxilla...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-11-2023 | Valoració: 10

    que, qui més qui menys, portem a l'esquena, carregada de creences que ens han inculcat i que arrelen en nosaltres durant molt de temps, però també és cert, que quan en prenem consciènncia, tenim el poder de canviar les que no ens fan cap bé, i quedar-nos amb les bones, que també n'hi ha moltes. És un treball feixuc, però la recompensa és majúscula. Val molt la pena intentar-ho, sense defallir, per treure'ns aquest pes inútil i poder donar espai per les òptimes.

    Una abraçada MJosep

    Rosa.