EL LIDER EN LA MEVA INFANTESA

Un relat de: montserrat vilaró berenguer





El mestre va escriure a la pissarra: Per demà un relat o redacció del que vol dir ser un líder.

Jo, amb dotze anys per complir, em vaig dir que no sabia gaire ni què era jo, molt menys un líder.

La meva redacció va ser així:

Soc una dona, no, una nena. Soc baixa, no, alta. Soc guapa, no, passable. Soc intel·ligent, no ho sé. No tinc una vida emocionant, però cada dia és diferent. Tinc somnis, sí, tinc moltes butxaques per omplir. Llavors què és un líder?

Per mi líder és ser com Fèlix Rodríguez de la Fuente. En escoltar els seus programes per la tele em dic que l'emoció que posa en les seves paraules em fa estremir. Els animals m'agraden amb bogeria. Ell és un líder.

Després ve Jacques Costeau, el bon senyor té tants coneixements sobre els oceans i les bèsties que l'habiten, puix per mi també és un líder.

Llavors, el qui escriu llibres. En Jack London, que vaig empassar-me l'estiu passat, i els seus relats sobre el gran Nord que em varen captivar i no menys en Charles Dickens i les seves obres. La petita Dorrit és fabulosa i Grans esperances no diguem, i el de Mr. Scrooge doncs igual. Tots ells per mi són líders.

I de la música, els pares per Nadal em varen comprar un tocadiscos, on Mozart sona al costat dels Beatles o Simon i Garfunkel; ells també són líders.

No és un líder el senyor baixet que fan anomenar Caudillo d'Espanya. Jo el veig mot mediocre i, per les coses que sé que ha fet, ell és molt mala persona. Mai vull dir: - Visca Franco! Arriba Espanya!

En fi, totes aquestes persones al seu estil són líders per mi. Si no és així, senyor Ferran, m'agradaria que ho expliqués perquè no ho tinc gens clar.

El meu treball va tenir un aprovadet justet i ningú em va detallar què era un líder. I encara, avui, no ho tinc gens clar.

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-10-2022

    Gràcies, Montserrat, per la teua visita i l'opinió sobre el meu poema "Notes del violí".
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Bona vesprada Motserrat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-06-2022

    Hola, Montserrat: Hui m'he recordat de tu i espere que tot et vaja bé. No sé què pot passar-te que últimament que no m'has llegit alguna cosa. Fa dies que vas publicar aquest relat...
    Jo en tinc, alguns relats ja publicats. Quan pugues i tingues temps, naturalment, ja em diràs coses.
    Cordialment i que passes una bona nit.

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 21-06-2022 | Valoració: 10

    Totalment d'acord amb el que has escrit.
    Ni t'hi amoìnis massa, sobre la definició; lider no és el mateix per tothom.
    Et segueixo.
    Una abraçada
    MariaM

  • Una redacció aprovada! [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-05-2022

    I gràcies que la redacció que vas fer te la van aprovar, com a explicació de què és un "líder". Bona relació de líders.
    M'ha fet gràcies de no posar com a "líder", a Francisco Franco.
    Molt ben plantejat, aquesta història de líders.
    Jo també en tinc el relat del Líder, el qual es titula "Les belles arts". Quan pugues ja em diràs si t'ha agradat.
    Gràcies per la teua amistat virtual, Montserrat.
    Cordialment.

  • Llista de liders.[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-05-2022

    Una rècula de líders que subscric totalment. Potser no vas fer una definició, però sí una bona tria.
    M'agrada que posis a "Don Claudio" com a exemple del que no és un líder, encara que molta gent s'ho pensés i, per desgràcia, encara s'ho pensa.
    La teva redacció mereixia millor nota.

  • Per reflexionar [Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 17-05-2022

    Un relat per reflexionar i per trobar la millor definició. Perquè crec que ser líder encara no està ben definit, per alguns.
    Bon relat,
    Salutacions,
    Neus

  • Reflexions[Ofensiu]
    Prou bé | 17-05-2022

    ...d'una adolescent que també ens podem fer els adults!! Per atorgar el nom de líder a algú què cal?
    Ha de ser algú que arrossegui multituds a fer? A fer què?
    Pot ser considerat un líder aquell que en el si d'un grup, (gran o petit), sap treure de tothom el millor què té en benefici de tots?
    Molt a pensar i molt a debatre en el personatge proposat per aquest mes per ARC.
    De segur que la nena del teu relat ens dóna la clau: potser un líder es aquell que ho és per a cadascú de nosaltres... Encara que ningú ho comparteixi...
    Molt ben plantejat.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • definició de líder[Ofensiu]
    Atlantis | 17-05-2022

    Bones les definicions de líder que va fer la nena petita i que em semblen encara vigents. M'ha agradat el text.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per enviar-nos les teves dades, i gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

325162 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.