El gat

Un relat de: eumolp

-La vida -va dir-, et tanca una porta i te n'obre una altra. I si no, t'hi has de fer a cops de puny.

-Vols dir? Jo no sóc d'aquesta mena. -I mentre ho deia es mirava la ringlera de petits gats de porcellana que desfilaven per la cornisa que hi havia entre els lloms dels llibres i el buit.

-No sé, tot plegat em sembla un disbarat.

-Si se n'ha anat està en el seu dret. A més, en certa manera m'ha estalviat explicacions, i això és d'agrair. -Va agafar el gat blau-. Ja fa temps que s'hauria hagut d'acabar.

-Si t'ho mires així...

Jugava amb el gat entre els dits.

-Sí, m'ho miro així. Aquests últims temps trobar-me amb ella s'havia convertit en una rutina engavanyadora.

El gat va lliscat i va anar a petar damunt les rajoles.
-Home, noi!

-Ho sento.

Si hagués caigut un pam més enfora, el gruix de la catifa hauria estalviat la trencadissa.

-Ho sento. Ja ho veus, és qüestió d'atzar. Pam més, pam menys, no hauríem enllestit tan de pressa. És com aquest gat. S'ha trencat net. Una mica de pega i a penes si es notaria. I podríem anar tirant.

-Però et va fer mandra.

-Sí, és ben bé això, em va fer una mandra enorme. Per què donar explicacions?

Va ajuntar les dues meitats i les va prémer entre l'índex i el polze de la mà dreta. Quan va deixar l'animaló al seu lloc, la figura es va tornar a badar i cada meitat va tirar pel seu compte.

-Ja ho veus.

-El que veig és que te m'has carregat la figureta.

-Ja te'n compraré un altre, de gat. Quants en tens?

-No els he comptat.

-Un centenar?

-Pot ser. I ara què faràs?

-No en tinc ni idea.

-No la trobaràs a faltar?

-Probablement.

-Quiet, deixa estar aquest.

-Noi, com et poses.

-Em poso, em poso... Destrossar-me la col.lecció no veig que porti enlloc.

-Bé, m'ofereixes una copa?

-Tu mateix. Posa-me'n una també.

-Conyac?

-Sí.

-Té.

-Gràcies. I, si no et fa res que t'ho pregunti, per què has vingut a explicar-me...

-Eres l'únic que sabia la meva història amb la Marta. Ara ets l'únic que sap que no hi ha història.

-Ah.

-Ja ho veus.

-Però em vas explicar que li ho havies dit a l'Eulàlia.

-Sí, però per sobre. Un rampell d'honradesa, que poca-solta. Va servir un temps. Després ho vam oblidar. Em vaig tornar a ensorrar en el misteri i ella va fer com si mai no hagués sabut res. Aquest quadre ja el tenies?

-No, el vaig pintar el mes passat i el vaig penjar ahir. Aquí hi havia el retrat d'en Gerard.

-El recordes encara?

-Força.


-I et fa mal.
-Tot em fa mal. És difícil estimar i que t'estimin, i en Gerard m'estimava.

-Tu m'havies dit que no te l'estimaves.

-És cert, però et vaig enganyar. La seva mort em va fer un forat aquí que no he pogut omplir.

-Em sap greu.

-Gràcies.

-Vols que anem al llit?

-No m'has entès.

-Sí que t'he entès. No vull omplir cap forat. Ja saps que jo no t'estimaré mai.

-I tu saps que jo t'estimaré sempre.

-No hi té res a veure.

-No?

-No, jo t'oferia una simple rebolcada. Són les set i l'Eulàlia no m'espera fins les nou. Anem a sopar amb els Romero.

-L'Ernest i la Maria?

-Sí.

-T'ho vas fer amb els dos.

-Sí, però va ser cosa d'un mes. De seguida ho vaig trobar avorrit. Una altra copa?

-Posa.

-Així, no vols una mica de sexe?

-No m'agrada que ho diguis així. Fa tuf de barbarisme.

-No és una barbaritat.

-No he dit això.

-Ja sé què has dit, era un acudit.

-Ah. No, gràcies, no vull.

-I com voldries que ho digués.

-No sé, és un problema. Potser un gest.

-Així? Vaja, home, si estàs a punt.

-Treu la mà.

-No te m'emprenyis, perdona.

-Quan fas aquesta cara et mataria.

-En sentit figurat, suposo.

-No ho sé, te'n fots de tot.

-No és veritat. Sóc aquí, te n'adones?

-I això què vol dir?

-Que et necessito.

-No n'estic gaire segur. Em necessites perquè la Marta t'ha deixat i tens una parell d'hores lliures. Em necessites perquè tinc gats per trencar. Em necessites perquè saps que estic enamorat de tu i t'ho aguanto tot.

-Però no vols sexe amb mi.

-Sí que en vull, però no així, com qui mata una mosca.

-No és com matar una mosca, t'equivoques.

-No m'equivoco.

-I tant que sí. No estem parlant?

-Sí.

-Doncs ens estem estimant.

-No m'enredis.

-Tu tampoc no ho entens.

-Ah, no?

-No, ets com la Marta.

-Vols dir?

-I tant. Ho vols farcir tot de transcendència.

-En absolut.

-Pot estar-ne segur. Estima'm, t'estimo, tinc un forat. Ets com la Marta.

-Per això t'ha deixat?

-Potser sí.

-Perquè era com jo.

-Potser sí.

-Tothom et deixarà.

-L'Eulàlia no em deixa.

-L'Eulàlia no et coneix.

-En això tens raó.

-Més d'una vegada he estat temptat de parlar-li de tu.

-No et creuria.

-Potser, però no n'estiguis tant segur.

-Vine a sopar amb nosaltres.

-Em desafies?

-Com que no vols sexe.

-Idiota.

-No te n'estiguis, insulta'm.

-No val la pena. Què fas! Deixa els gats!

-Oh, ho sento, s'ha trencat. Plores?

-Vés-te'n.

-No me n'aniré. Demà tindràs cent, mil gats, els que facin falta, però no ploris. La Marta m'ha deixat i no ploro.

-I això és un mèrit?

-No, és una constatació. Ella tampoc no ha plorat. Potser ha cridat una mica, però no ha plorat.

-Ha cridat?

-Sí. Bé, de fet era normal.

-Què vols dir?

-Fan mal.

-Què fa mal?

-Els cops.

-Els cops?

-Bé, no volia sexe.

-Qui?

-La Marta.

-I què?

-Jo sí.

-Tu sí què?

-Jo sí que en volia.

-I?

-No volia sexe i se n'ha anat, m'ha deixat. Aquest gat és de bronze? M'ha deixat perquè no volia sexe. M'ha deixat cridant, xisclant diria jo. Pesa aquest gat. Sort que al final ha callat. El silenci i els ulls oberts. Pesa aquest gat. De veritat que no vols una mica de sexe?

Comentaris

  • Una mica de...[Ofensiu]
    nadàlia | 01-08-2010

    Es pot oferir una mica de sexe com qui diria una mica de pa, de pernil, de sopa, flam, carn...? Potser darrere d'aquesta expressió hi ha molta més cosa, tendresa, necessitat de sentir-se protegit, escalf, companyia i una mica d'amor? Creiem i ens diem reiteradament que podem oferir sexe a cent grams o a dos-cents o a qualsevol altre pes, però el frec a frec dels cossos de dues persones, les besades i les carícies obren portes desconegudes que hom no imagina, o potser sí?

  • Entre desequilibrat i "amoral"[Ofensiu]
    RATUIX | 08-01-2008

    (passant de definir), el diàleg enganxa de valent. Al límit, però potser no tan irreal com sembla...

  • Està bé, el relat. És simpàtic.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 26-08-2007 | Valoració: 8

    M'agrada, el relat. Al principi m'ha agafat en fred, amb dubtes, però a mesura que l'anava llegint li he agafat més gust.

    Crec que t'aniria bé fer-ho una mica més explicat, perquè els lectors com jo, que ens confonem molt amb la lectura, ens va bé tenir-ho ben escrit. Està bé, encara que es pot millorar.

    No obstant, en conjunt el relat mereix un 8, que no és mala nota.

    Salut, eumolp!

  • auf dem Weg | 22-08-2007 | Valoració: 9

    Molt bo!

    És q t'ho pots imaginar tot... el to, els gestos, les cares...

    Encara q, com deia l'Eulalia Molins Aragall el noi aquest q passa dels gats al sexe en una mateixa frase posa una mica nerviós... però està molt bé...

    I aquest final... molt bo!

    Felicitats per aquest relat! Et continuare llegint!

  • UNA CONVERÇA[Ofensiu]

    QUE M'HA POSAT NERVIOSA, NO ES POT PARLAR AMB AQUEST XICOT QUE NOMÉS PASSA DELS GATS AL SEXE, VOLS DIR QUE ESTA PROU BÉ? ES UN PERSONATGE D'AQUELLS QUE MILLOR NO T'ENTRIN A LA TEVA VIDA O POT SER QUE L'ARRUININ, JA, JA!

  • tot el que no diuen[Ofensiu]
    manel | 21-08-2007


    Bon diàleg, àgil, brillant, efectiu. Enganxa. Els personatges van prenent forma a mesura que parlen. Els fas dir el que cal, ni més ni menys. Tot el que no diuen és el que dóna suc a la situació.

    Et segueixo llegint. Salut!
    manel

  • guau![Ofensiu]
    ANEROL | 18-08-2007 | Valoració: 10

    molt bó. Un diàleg molt ben portat, amb un final impactant

  • Bon diàleg.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 18-08-2007

    He trobat molt poques vegades aquest realisme tan viu en un diàleg en aquest web. L'espontaneitat del diàleg, l'agilitat, l'austeritat, els mots reals que dirien els personatges reals, l'objectivisme... fan que el lector s'imagini l'escena sense cap dificultat; i a més de l'escena el to, i gairebé fins i tot la veu; i tot això sense necessitat de descripcions.
    Aquest fenòmen el descobreixo sovint en escriptors nordamericans com Hemingway o Capote. Es podria trenar una dita que digués: "Doneu-me un bon diàleg, i us explicaré la història que em vingui de gust; i aquesta història, per fantàstica i imaginària que sigui, semblarà tan real que gairebé podreu escoltar la veu dels personatges"
    No sé, només dir-te que m'ha agradat molt.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de eumolp

eumolp

59 Relats

79 Comentaris

47804 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
jonais@gmail.com
...i si t'empeny la tafaneria (altrament dita sana curiositat): eumolp.blogspot.com