EL COR PARAT !...

Un relat de: jomagi
En Vicenç era un home trist, aspre, malcarat i violent...

Un matí al despertar-se va notar que no es trobava bé...

Va acudir al Cap per ser visitat pel seu metge...

-Senyor Vicenç –vostè fa molts d’anys que té el cor parat del tot!...

-Que diu!... I ara!... Com pot ser això?...

-És molt senzill, fa molt de temps que feu més mal que bé... –L’hi digué el metge.

-Jo !?...llavors si el tinc parat com és que visc?...

-Viviu sí... però, vos no sou feliç, ni feu feliços als altres...

-Que m’està dient vostè... Vol dir que això és com viure i alhora estar mort, oi?...

-Més o menys...

-I que haig de fer?... No pot receptar-me un medicament que el posi en marxa de nou?...

-Ara de moment no... Això dependrà de vostè senyor Vicenç... Heu de ser més alegre, sociable, galdós, pacífic i sobretot tindre més bon cor...

-A veure... m’està dient que si faig tot això; tindré un cor normal com tothom?...

-I tant!... Aleshores quan ho hàgiu aconseguit, demaneu hora i serà el moment de receptar-vos unes vitamines perquè el vostre cor bategui llargament com un rellotge fins que se li acabi la corda de tant vell que serà... Entesos?...

-D’acord, d’acord; miraré de fer-ho tal com dieu... Bon dia tingui senyor doctor, i gracies...

-A reveure...

Comentaris

  • Esperant[Ofensiu]
    Fidel Català | 27-01-2023

    Esperant la propera visita del senyor Vicenç a cal metge, m'interessa com li va la reconversió a persona.
    Sí, ves per on, vull saber com li ha anat, jo també tinc un cor que va ranquejant, però no el tinc parat del tot, va a batzegades.

  • Originalitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-01-2023 | Valoració: 10

    La originalitat al poder! M'encanta llegir relats tan sorprenents com el teu, que alhora, fa reflexionar. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Bo, molt bo.[Ofensiu]
    Gardenia | 14-01-2023 | Valoració: 10

    M'he pareix un relat per reflexionar molt, algunes persones es passen la vida en tanta amargura que fan molt mal als qui tenen al seu voltant ...
    Gràcies
    JOMAGI

  • Surrealista[Ofensiu]
    llpages | 14-01-2023 | Valoració: 10

    Un relat que m'ha fet pensar en la intel·ligència artificial i els suposats diàlegs que els humans podem tenir amb la màquina. Què passaria si plantegem situacions com la d'aquest original relat a un programari que pretén passar-se per humà? Hilarant i molt ben escrit, gràcies, jomagi!

  • Mort en vida[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-01-2023

    Un consell ben intel.ligent el d'aquest metge. Un relat amb un toc d'humor que m'ha agradat i amb un missatge a tenir molt en compte.

    Enhorabona.

    Rosa.

  • Saviesa[Ofensiu]
    Prou bé | 13-01-2023

    Del senyor metge!
    M'agrada llegir aquests relats tractats amb una certa alegria!
    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 10