Circumval·lació

Un relat de: Mercè Bellfort

CIRCUMVAL·LACIÓ


En blanc. Començo bé! La història descansa al cervell però potser li hauria de picar el crostó per fer-la despertar, llevar-se, rentar-se la cara i espavilar-se d'una vegada. Ja sé que no és fàcil espolsar-se la mandra però quan toca, toca. I ara és el moment. A veure… li donaré un cop de mà. D'entrada podria ser que estigui incubant una història humorística que no acaba d'arrodonir. Ah! Ja sé! Deu pensar que no tindrà ganxo i fent el ronso s'estalvia de quedar en ridícul: doncs, no! Vinga, crec que necessita algun estímul. Ostres, la que faltava! Ara sona el telèfon. Mira que arriba a ser oportú!
- Diguim?
- Sóc el lampista. Li va bé que passi avui a les quatre?
- Doncs, sí. Ja pot venir que això està tan embussat que se'n farà creus. Fins ara!

Bé… seguim. Per on anava? Ah, sí, allò de la història raptada pel cervell! Un tema molt complicat aquest, crec que no és tan fàcil com pensava. Quan no vol, no hi ha manera. Ja ens coneixem bé prou ell i jo. I no se li ha de donar més voltes. Deixem-ho córrer.
Tinc la sort que, a part d'escriure, m'engresquen altres afeccions com col·leccionar segells o fer punt de creu. Ara, però, mentre espero el lampista m'anirà bé fer una becaineta que aquest matí he tingut un matí frenètic a la feina: els ordinadors no han funcionat fins a darrera hora i després ens ha tocat córrer a tots. Els caps anaven de bòlit i no paraven d'exigir-nos tasques impossibles de dur a terme. He quedat ben atabalada i amb el cap com un timbal. Em sembla que ja m'estic adormint…zzzzzzzzzz!
Oh, quina pau … estic veient com entra el lampista i treu els estris de treball. Es posa mans a l'obra i amb amor i delicadesa es disposa a desembossar les canonades opturades de la meva ment. Ben bé com si fos un cirurgià d'elit! Ara noto com les idees flueixen, em sento renovada. Crec que el blanc comença a agafar color. Efectivament:
" Hi havia una vegada un vellet que es passava el dia badant. L'atreien especialment uns joves que jugaven a la sorra empaitant-se i tirant-se a la platja des d'unes roques properes a la llongada. No parava de somriure pensant en ell mateix quan era adolescent i s'apuntava a qualsevol activitat per temerària que fos. Que n'era de valent! Tenia un bon cos i era molt simpàtic. Vivia envoltat de noies maques, totes per a ell. Una d'elles va ser l'escollida per ser la seva companya i li va donar tres nois, alts i forts com roures. Tot anava a la perfecció fins que…

Riiiiiiiing!
-Oh, no… el lampista!






Comentaris

  • filant prim[Ofensiu]
    Pau Mora | 26-11-2011 | Valoració: 7

    Podria comentar i valorar qualsevol altre ( o la majoria) dels teus relats amb un 10 però en canvi, en aquest, que la part escrita del full en blanc només sigui un complement, no li dona dret a tenir menys valor.

  • Genial[Ofensiu]
    Naiade | 29-06-2010 | Valoració: 10

    Tan senzill com aparcar la ment en la becaina, i començar la circumval·lació pels camins obturats per l'atabalament .
    Un bon relat Mercè, en treus suc de tot.
    Aquest relat l'hauríem de llegir tots quan la musa s'emmandreix.

    Una forta abraçada

  • La ment que no rutlla,[Ofensiu]
    Xantalam | 22-06-2010

    una trucada inoportuna, els somnis, les històries inventades, desembussadores del nostre esperit, la realitat... una trucada inoportuna...
    El veig com un relat circular, m'ha donat aquesta impressió. Sota una aparença lleugera el text em sembla molt suggeridor i interessant, felicitats de nou, Mercè, molts petons!

  • Mira que n'és de difícil...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 20-06-2010 | Valoració: 10

    Mira que n'és de difícil de trobar un lampista, i tu, vas i en trobes un per a tu sola.
    Sincerament t'he de dir, que no crec pas que el necessitis aquest tipus de lampista. Les teves canonades, ja les tens amb un pas prou ample perquè s'hi passegin totes les teves idees innovadores.
    Quedo a la espera del relat 120.
    -Joan-

  • Un relat ben aprofitat![Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 17-06-2010 | Valoració: 10

    Com aquell qui res ens ofereixes diversos esdeveniment entrellaçats, que formen tota una història molt divertida i d'allò més ben trobada.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Fantàstica Circumval·lació[Ofensiu]
    Unaquimera | 13-06-2010 | Valoració: 10

    Fantàstica, Mercè, aquesta Circumval·lació que ens regala un relat ( o dos! ) dins del relat, que inclou una reflexió sobre el procés incubador... vull dir, creador! ;-)

    A veure, però, parlem de dues cosetes m'han quedat en l'aire:
    - de veritat t'agrada això de col·leccionar segells i allò altre de fer punt de creu, o és una llicència de l'autora?
    - i sobre tot, QUÈ LI VA PASSAR AL VELLET, A LA SEVA COMPANYA I ALS TRES NOIS, alts i forts com roures? això d'engegar una història, oferir un tast, i deixar-la així, penjada d'un "fins que..." és causa de neguit i frisança, inquietud i menjades "de tarro" per a qualsevol que sigui un lector mitjanament sensible, caram!
    Bé, ja em diràs quelcom al respecte, que si no, no podré concentrar-me i treballar i acabar les tasques gairebé impossibles de dur a terme que ens demanen els caps i que em fan anar de bòlit...
    Mentre ho espe
    ro, t'envio una abraçada de diumenge,
    Unaquimera

  • Et tinc de preguntar[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 11-06-2010 | Valoració: 10

    Et tinc de preguntar com ho fas per trobar la inspiració per tantes i diverses historietes? On s'endolla la font d'alimentació per a que no falli la musa? O per tu el "muso" del lampista?
    Novament ha resultat un bon relat, distret, divertit, que comença amb una llacuna mental d'aquelles tant típiques, al menys per mi...
    -anava a escriure i no se que era!!!
    De conya et desembocen la canonada i tot just comences a vomitar el que sembla serà... i resulta que no és i el talles novament amb el riiing del lampista!
    Genial Mercè!,
    Una abraçada

    J. Lluís

  • Un relat, amè i plaent...[Ofensiu]
    brins | 01-06-2010 | Valoració: 10

    Amb la situació de la protagonista, no crec pas que tu t'hi trobis mai, Mercè. Tens prou imaginació i talent com per no haver-te de quedar mai en blanc. En qualsevol fet quotidià, en qualsevol reflexió, hi trobes temes interessants per delectar-nos.

    Felicitats, escriptora!!!

    Una càlida abraçada,

    Pilar

  • Un passeig [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 28-05-2010

    oníric per una realitat quotidiana descrit amb el teu "savoir fair"( no sé si s'escriu així) al que ens tens acostumats.
    Com estàn els nets? Petonets per a ells i per a tu tot el meu carinyo i admiració.

    Nonna

  • Molt bo![Ofensiu]
    nuriagau | 28-05-2010 | Valoració: 10

    Un relat escrit amb una prosa espontània i desimbolta i amb una estructura un xic complexa que justifica el títol.

    Caldrà que em passis el telèfon de l'Àngel Argenter i del lampista, em poden ser d'una gran utilitat.

    Enhorabona, Mercè!

    Núria

  • Un relat amb diferents nivells[Ofensiu]
    copernic | 27-05-2010


    Lligant vàries històries d'una manera molt divertida i creativa (fins i tot una mica picant) els diferents nivells queden magníficament relacionats en un conjunt molt ben aconseguit. Bon relat, divertit, enginyós, creatiu i fins i tot truncat per la trama que tot just havies començat a perfilar amb gran mestria. Excel.lent! Ens seguim llegint, "comme d'habitude" Petons!

  • Ara si ! que ho entenc . (Circumval·lació),[Ofensiu]
    panxample | 27-05-2010 | Valoració: 10

    descrius amb punts i senyals els toms que de vegades ,sovint fem per trobar aquella historia, aquell relat que sabem que tenim,, però no acaba de sortir, donant tombs i tombs, fins que a la fi trobem la drecera que ens porta al personatge o motiu .
    Amb les canonades ben fluides, ens fas una passejada per la circumval·lació.
    Un plaer llegir-te
    avant

  • divertit relat...[Ofensiu]
    joandemataro | 27-05-2010

    on es va barrejant la ficció i la realitat... Al final t'ha sortit bé, et felicito
    Et convido a llegir: Paraules aviciades

    Fins ben aviat
    una abraçadota, Mercè

    joan

Valoració mitja: 9.67