Àngels

Un relat de: Atlantis


I

A prop de casa avui, he vist que hi havia un àngel,
en una cantonada d’un cafè del meu barri.

Duia la cara bruna, els cabells llargs i llisos,
les espatlles caigudes. Des de la seva cara
sortia aquell somriure de quan s’està cansat.

Jo m’he assegut amb ell, a la mateixa taula
i hem parlat de les coses que parlen dos veïns
- del temps, del fred, dels fills - quan per l’escala es troben. .

Fullejava el diari, amb un aire sorrut
i hem deixat que el silenci s’instal•lés en nosaltres.

Ell se n’ha anat abans, m’ha dit que l’esperaven.

quan l’hi he mirat l’esquena
he vist les seves ales
totes plenes de sang.



II

Aquest cop, fou un arcàngel
-amb les ales daurades i una espasa a la mà-
qui vingué i em va dir :

prepararàs la terra
faràs fora matolls, injustícies, maleses,
sembraràs, i a la sega
recol•lectaràs fruits
(a vegades madurs, d’altres secs o bé morts).

Hi haurà amor però no obstant
l’aflicció estarà amb tu.

I com que ets una dona
donaràs llum del ventre
però també les paraules naixeran amb dolor.

Pariràs per la boca.

Comentaris

  • Terribles Àngels[Ofensiu]
    allan lee | 21-03-2013

    que ja han perdut l'immaculat cor eteri, i s'han transformat en líders sagnants, en profetes del desastre. Em fan gran impacte, m'ha commogut. Com t'he dit altres vegades, tens un estil molt particular.

    Sobre el què em comentes a un comentari a Retalls- que t'agraeixo- doncs, sí, tenia una altra "vida" aquí a RC, amb molts relats i poemes, tants que quedaven allà als estimballs de la terra plana, i vaig decidir treure-ho tot i tornar a començar. Tenia mooolts poemets, ara no sé com va però escric més en prosa. Aquí a RC penjo coses curtes, que es llegeixen millor.
    Bueno, molts petons

    a

  • llàstima atlantis que...[Ofensiu]
    joandemataro | 21-03-2013 | Valoració: 10

    d'angels n'hi ha massa pocs i són massa bons !

    gràcies a tu per compartir, fins la propera !
    joan

  • Pariràs per la boca![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-03-2013 | Valoració: 10

    Feia temps que no havia sentit una expressió tan colpidora. De fet, els que escrivim, parim les nostres obres de vegades amb dolor. Però suposo que no és aquest el missatge. L'àngel bru, amb sang a les ales ja no pot més. Porta molt camí a les ales i està cansat, potser decebut?
    L'arcàngel amb l'espasa flamígera ens du el missatge de que hem de ser nosaltres qui hem de salvar la terra, amb el nostre esforç, amb la nostra il·lusió i amb el nostre patiment. És aquesta la idea?

    M'ha encantat el teu poema. Es parla tan poc dels àngels...

  • Aleix de Ferrater | 16-03-2013 | Valoració: 10

    Una magnífica manera de parlar de la vida, de parlar de la dura vida que ens envolta, amb cara angelical pero esquena ensangonada. Tenim la paraula per a utilitzar-la. Ho fas amb elegància, força i sacseig. M'has deixat una mica sobtat. això és bo. Una abraçada.

    Aleix

  • Abans de tot....Atenció!![Ofensiu]
    Annalls | 15-03-2013

    S'ha caigut la fotografia del seu lloc!!!
    Dura visió poètica de la realitat. Aquest no puc per menys que emportar-me´l a preferits. No em donis les gracies segueixo a qui m'agrada llegir. I a sobre vens i em comentes.Que més vull?
    Darrerament has pujat el llistó, o soc jo que no m'havia adonat e la teva qualitat? Ara donc una volta pels teus escrits.
    Anna

  • Els nostres Àngels...[Ofensiu]
    Núria Niubó | 13-03-2013


    Tot llegint ell poema m’han vingut a l’esment les imatges , dures i tristes. L’abatiment I el dolor , la resignació , l’acceptació colpidora d’una vida en la que fins i tot els nostres Àngels pateixen per la impotència d’una situació que sembla no tenir sortida.

    M’ha agradat l’angle des del que projectes el tema. El poema flueix i, encara que fa mal al cor, és bonic de llegir.
    Ens representes una escena molt subjectiva i realista alhora.

    Una càlida abraçada
    Núria

  • Inspiració "gore"[Ofensiu]
    iong txon | 13-03-2013

    una mica, potser. El que no es pot negar és que utilitzes unes imatges amb molta força. I més que un missatge, els dos poemes transmeten una sensació dramàtica de serietat, tristesa i resignació bíbliques. M'ha agradat. Felicitats.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

162 Relats

1385 Comentaris

100181 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com