A mi, em varen afusellar

Un relat de: kefas
A mi, em varen afusellar una vegada i us puc dir que no és gens engrescador. Resulta que, a la feina, em vaig apuntar a un sorteig que tenia com a premi la companyia d'una dama. Jo, a dames hi havia jugat de petit, però m'he espavilat i sé que, de gran, una dama de companyia és una altra cosa. Si vosaltres no ho sabeu, busqueu-ho per internet perquè a mi, explicar aquestes coses em fa esgarrifança.

Doncs bé, resulta que vaig guanyar el premi de la companyia d'una dama. I ara, segur que penseu: quina sort la del nano! Doncs no, perquè resulta que la dama en qüestió s'havia mort el dia abans del sorteig. Els directius de la feina varen decidir que l'única manera de fruir de la companyia d'una dama morta era enviar el beneficiari on era ella, l'altre barri. Fins aquí, tot molt lògic. Però, des del meu punt de vista, bastant enutjós. Per entendre com va anar tot plegat heu de saber que soc l'encarregat de la munició i porto les claus del magatzem penjades al meu amulet de la sort, una pota de conill. Soc clàssic, que hi puc fer!

El dia anterior al del meu afusellament em varen preguntar quina era la meva darrera voluntat. Doncs, no separar-me mai del meu amulet, els vaig dir. Ara ja podeu ensumar com va anar tot. Resulta que sense les claus del magatzem, que no podien sortir de la meva butxaca, no hi havia bales de veritat per afusellar. Ho varen fer amb les de fogueig i per això ara us ho puc explicar. Però, creieu-me, arribat el moment tràgic no hi vaig caure en aquest detall i vaig patir molt. I molt, eh!

Ara que tot ha passat, us diré, en confiança, que això de les claus no va ser una casualitat. Hauria estat una beneiteria enviar algú a l'altre barri per un motiu tan poca-solta i s'ho varen fer venir bé per sortir del pas. Per què, dic jo, creieu que una empresa tan important no té un duplicat de les claus? O unes bales de reserva? Penso jo, eh!

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 31-01-2023 | Valoració: 10

    Pel que sembla portes bé el teu afusellament, si més no, ho has explicat de manera que s'enten tot.
    Bon relat!
    MariaM

  • I si tot hagués estat diferent....?[Ofensiu]

    Al llarg de la història ple de gent l'han afusellat per coses més insignificants. Podè si t'haguessin afusellat ara fores a l'altre barri amb la dama assignada, fruint dels plaers carnals en versió astral. Però vet aquí que no!, i ara és per això que els teus seguidors llegides podem passar-nos-lo d'allò més bé de la teva desbordant imaginació....

  • I si tot hagués estat diferent....?[Ofensiu]

    Al llarg de la història ple de gent l'han afusellat per coses més insignificants. Podè si t'haguessin afusellat ara fores a l'altre barri amb la dama assignada, fruint dels plaers carnals en versió astral. Però vet aquí que no!, i ara és per això que els teus seguidors llegides podem passar-nos-lo d'allò més bé de la teva desbordant imaginació....

  • Millor així[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-01-2023 | Valoració: 10

    Vull dir que millor que s'ho agafi amb humor i no amb el dramatisme propi d'un afusellament. A vegades, els fets tan bèsties cal prendre-se'ls amb humor, sinó, malament. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Funest[Ofensiu]
    Cesca | 13-01-2023 | Valoració: 9

    Un sorteig malaurat amb premi funest i poca solta. Realitat? Ficció? Sigui com sigui, molt entretingut i ben escrit.
    Enhorabona. Sort!

  • Militars![Ofensiu]
    Prou bé | 08-01-2023

    Masclisme militat i prepotència! Que et salvessis de morir potser és el menys rellevant al relat, original i ben escrit. Cap sorpresa!
    Amb total cordialitat

  • L'armer.[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-01-2023

    Ja veig que et va impressionar molt el sorteig de la caserna del Bruc. Et va impressionar tant que ja has escrit dos relats d'atzar i necrofília.
    A la mili, ser l'armer era una bona cosa; al de la meva companyia li dèiem Hermano Recio i era de Badalona. Un dia li vaig dir.
    - dona'm un subfussell, noi.
    - Si vols te'l foto pel cul.
    L'Hermano Recio, a més de ser de Badalona, era un poeta, coses que poques vegades s'havien vist juntes.
    Per què t'ho explico això? Per què vull. Posats a explicar històries estrambòtiques de la vida militar, tots ho podem fer.
    Els armers sempre heu sigut persones plenes de fantasia.

  • No hi ha dama[Ofensiu]
    Marina i punt | 07-01-2023

    M'ha divertit molt el teu relat i, quina imaginació! Un entramat força original i entretingut. Sort!

    Salutacions

  • afusellat?[Ofensiu]
    Atlantis | 06-01-2023

    Sembla que estàs predestinat a morir o a fer-te fora de la circulació. Divertit el relat i menys mal que no eren bales de veritat. Me n'alegro!!

  • De la imaginació al poder[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-01-2023

    Encara estic intentant esbrinar quin sentit té aquesta història, però el cert és que suposo que n'ho n'ha de tenir cap, i aquí és on està la gràcia. La veritat és que entre la pota de conill, les claus i les bales de fogueig, has près el pèl a tots els protagonistes. Bona pensada aquesta.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Una manera molt subtil...[Ofensiu]
    llpages | 05-01-2023 | Valoració: 10

    de riure's dels botxins. El relat no té ni cap ni peus, però et fa passar una bona estona. Això sí, Déu-nos-en-guard de trobar-nos mai en aquesta tessitura!

  • Les claus del magatzem. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-01-2023 | Valoració: 10

    Si és de veritat, el relat, m'ha impressionat. No podies separar-te del teu amulet, per això et van afusellar. Ha ha ha ha ha… Encara sort que les bales eren de fogueig. Un relat enginyós, com sempre!
    Enhorabona i sort.
    Que guanyes cada mes! Seria ideal.
    Cordialment
    I gràcies per llegir-me l'últim relat meu Història de Cuevas de San Marcos. A veure si t'animes a llegir-lo!
    PERLA DE VELLUT


  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.
    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.8