Per als reptaires d'R.C.

Un relat de: Joan Gausachs i Marí

*


Hi ha persones aquí dins
Que gaudeixen sent reptaires
Així, es treuen els mals aires
Que freqüentegen sovint

Es planteja una proposta
I, així que ja l'han penjat,
Sempre hi ha, qui ha trobat
Un relat com a resposta

Els admiro de veritat
Ja que jo, sent tal com sóc,
No puc escriure forçat
I… lliure… quasi tampoc!


Jo, escric sense pretensions
I amb lletra planera i clara,
I puc assegurar-vos ara
Que no entro en discussions

Si el meu vers, el meu relat,
El meu conte o bé rondalla,
Pot agradar a la quitxalla
Ja em dono per ben pagat

El meu reconeixement
Per a aquests autors ardits
Que, valents i decidits,
Escriuen tan prestament


06/04/2009

Comentaris

  • No pots escriure forçat?[Ofensiu]
    Nubada | 19-07-2009

    No pots escriure forçat, dius?

    I escriureun poema de sis estrofes de quatre versos heptasíl·labs, gairebé tots amb rima consonàntica A-B-B-A ... no és escriure forçat?

    Gràcies, Joan, per dedicar aquestes "paraules que més o menys rimen" als qui, com tu dius, sabem escriure "per encàrrec".

  • Dons jo trobo que està molt be,[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 26-06-2009 | Valoració: 10

    llenguatge planer condició indispensable per que el resultat esdevingui en una lectura entenedora agradable i simpàtica, i si és en vers com aquest cas, estrofes curtes i ben rimades atorguen al poema una magnifica musicalitat. Per mi el resultat d'aquesta poesia es excel·lent ,

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Poesia a la vista![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 01-05-2009 | Valoració: 10

    Veig que als Gausachs se'ls dóna molt bé també expressar-se mitjançant els "renglons curts" com diu un dels nostres millors poetes d'RC. Te n'has sortit molt bé emprant unes rimes escaients que li donen un ritme agradable al poema. De lectura amena i simpàtica com totes les que caracteritzen els teus escrits. Els reptaires pencaires estaran ben cofois amb tu!
    Moltes gràcies, Joan, pel teu comentari i per felicitar-me els vint-i-sis anys que vaig complir fa trenta anys, hahaha! I no pateixis pel doctor Volat i la seva pacient i encara menys per anar tots plegats al psiquiatre. Crec que per ara no ens fa cap falta!
    Vaig estar molt contenta de saludar-te junt amb en Rafel a la paradeta d'RC per Sant Jordi.
    Rep una abraçada ben cordial.
    Mercè

  • Em sento quixalla.[Ofensiu]
    JOANPG | 29-04-2009 | Valoració: 10

    M'grada le senzillesa da les paraules, la clara i expresiva manera d'escriure uns mots que rimen i tenen ritme i sensibilitat. No cal que la teva innata modèstia amagui les meravelles que escrius.

    El teu amic Joan.

  • Molt bo[Ofensiu]
    Naiade | 28-04-2009 | Valoració: 10

    Ara si que m'has sorprès, amb aquesta poesia tan musical i ben rimada.
    Sempre t'havia llegit prosa, però trobo que la poesia se't dona també molt bé.
    Endavant, a veure si en fas més

  • Resposta d'una Reptaire[Ofensiu]
    Unaquimera | 27-04-2009 | Valoració: 10

    Per la part que em toca ( que m'al·ludeix, vull dir, ja que he participat en Reptes en prosa, Reptes Poètics Visuals, Nanoreptes i Meloreptes, ) moltes gràcies, Joan!

    Els reptes, tal com es plantegen a RC en general, a més de ser un desafiament són sovint un estímul per a la creativitat, i una recompensa per quan cada autor es pot enriquir amb les produccions dels altres, que han treballat el mateix tema en les mateixes condicions però des de punts de vista diversos i amb resultats diferents.

    Si tu no et sents cridat per aquest tipus d'activitat... podria ser que es degués a que tu solet trobes els teus propis estímuls!

    T'envio una abraçada "valenta i decidida",
    Unaquimera

  • Un altre poeta[Ofensiu]
    Rafael P. Lozano | 20-04-2009 | Valoració: 10

    Felicitata Joan, per la teva iniciació a la rima. Ho trobo molt difícil, un auténtic art del que et pots sentir ben orgullós.

  • Per al pare d'una reptaire d'RC[Ofensiu]
    nuriagau | 16-04-2009

    Et felicito per aquest poema que has dedicat als reptaires de la casa. Suposo que, a hores d'ara, em puc sentir inclosa dins d'aquest grup.

    Totes les formes d'inspiració són vàlides, no? A tu t'han inspirat les visites al fòrum i les lectures de les participacions al repte.

    Aquest poema podria ser el fruit d'un Repte Poètic Visual en què aparegués la imatge de la pàgina del fòrum.

    Felicitats pel poema!

    Un petó,

    Núria

  • Ei, tio![Ofensiu]
    entortilligat | 12-04-2009 | Valoració: 10

    Tu si que ets una maquinaaaaaaa d'escriure poemes!

    Felicitats paio!

  • Per la part que em toca[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 11-04-2009

    gràcies per un poema tan reixit, et felicito per la facilitat de comprensió d'un poema tan ben plantat, com a reptaire compulsiu que en sóc, ja que és una de les tasques que ofereix aquesta pàgina, que ja és més que un club, poriem comparar, amb la diferència que cal mantenir amb l'altre club del que podriem fer referència.

    Aplaudiments pel teu poema, i gràcies per la teva dedicatória.

    Ferran

  • S'ha de reconèixer...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-04-2009 | Valoració: 10

    que tots no tenim la mateixa facilitat per escriure, i molt menys la rapidesa per aconseguir acabar un relat o un poema en un marge de temps determinat. Jo també els envejo, Joan, i sento admiració per algun dels que he llegit i m'han semblat fantàstics. M'ha semblat molt ocurrent el teu poema, com tots els que t'he llegit.
    Una abraçada

  • Déu n'hi do![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 09-04-2009 | Valoració: 10

    Per ser que t'agrada la llengua planera, te'n surts prou bé emprant la rima. I és que tot és qüestió de posar-s'hi. Jo no he participat mai en un repte, igual un dia m'agafa la ventolera.
    Molts petons família.

  • Hola Joan![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-04-2009 | Valoració: 10

    No sóc reptaire pero he tingut l'atreviment de llegir aquest poema tan ben rimat i tan musical. No et coneixia aquesta faceta i coincidim quan dius "jo escric sense pretensions i amb lletra planera i clara". Així és com procuro fer-ho jo.
    He llegit , també, "El sopar" però ja te'l comentaré un altre dia. T'adelanto que m'ha agradat moltíssim.
    Una salutació.
    Nonna.

  • Jo també sóc "reptaire"[Ofensiu]
    F. Arnau | 08-04-2009

    Amic Joan!
    Em considere "reptaire", encara que uns reptes em van millor que altres. Em van millor els poètics que els de prosa, i dins dels poètics els que es basen en imatges. Els "nanos" també em van prou bé, però pense que això cadascú ho deu d'adaptar a les seues qualitats individuals. Per mi els reptes han estat tota una font d'inspiració, i pense que els que tenim una vida monótona hem d'aprofitar aquestes oportunitats, el mateix que fem amb les nostres lectures, que també ens poden servir d'inspiració. No cal posar-li cap etiqueta negativa. Ni és escriure per encàrrec, ni res que li semble... Almenys així ho crec.
    Enhorabona pels teus versos...
    ... I endavant!
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • RENOI, JOAN[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 07-04-2009 | Valoració: 10

    Aquí "m'has pillao" Com pots escriure en vers i lligar-ho tot tan bé amb el que em costa a mi, fer un rodolí? Bromes a part, trobo que és un vers molt bonic, una bona dedicatòria a tots els reptaires, jo també m'hi poso entre ells, perque algun cop també m'he enganxat a la proposta, però veig que per seguir tots els reptes has de tenir molt temps i jo de vegades no hi arribo. Felicitats pel teu bon acudit. Una abraçada molt forta a tots. Ah, i gaudeix de la setmana Santa, que només passa un cop a l'any!

  • Enhorabona per la musicalitat...[Ofensiu]
    Romy Ros | 07-04-2009 | Valoració: 9

    d'un poema tan social i enginyós com aquest. Em recorda les rondalles o les auques tradicionals. M'ha agradat molt per la temàtica i la musicalitat de la rima. Gràcies per oferir-nos la teva escriptura!

  • Jo em considero reptaire...[Ofensiu]
    deòmises | 07-04-2009

    ...de les quatre modalitats (Repte Clàssic, Repte Poètic Visual, Melorepte i Nanorepte) amb més o menys assiduïtat. I no tinc pretensions de cap mena, em serveix per millorar o per autoexigir-me un relat o un poema "pautat".

    M'alegro que tornis a publicar a aquesta pàgina, i espero de tot cor que recuperis l'ànim i l'empenta!

    d.

Valoració mitja: 9.92

l´Autor

Joan Gausachs i Marí

124 Relats

1298 Comentaris

182925 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
   Joan Gausachs i Marí (Horta, 15/01/1942) sóc com es pot veure, un autor jove.
   En el meus inicis vaig treballar les redaccions escolars que ens feien fer en els col·legis "San Joaquín", d'Horta, i "Condal", aquell que està al costat del Palau de la Música de Barcelona.
   Més endavant, vaig col·laborar en revistes particulars que no estaven a la venda, motiu pel qual les meves magnífiques creacions han passat desapercebudes.
   De totes maneres voldria [voldria, en condicional] donar grans —més aviat seran petites— obres a la posteritat, sempre que a aquesta no li molesti.

—oO·Oo—

   Vaig arribar a Relats en Català per mitjà d'en PEP HOMAR I GIOL, del qual sóc un fidel seguidor. Després casualment, un dia, en obrir la pàgina, vaig veure, en l'apartat "Relats a l'atzar", un que em va cridar l'atenció: La Lola de Can Gasparó. Lola i Can Gasparó són dos noms molt vinculats a la meva família. De Loles, n'hi ha moltes, però que, a més a més, siguin de Can Gasparó!... Hi vaig ficar el nas. Efectivament, es tractava de la meva tia-padrina Lola Gausachs i Torelló, i la narració era feta per una néta seva: EULÀLIA MOLINS I ARAGALL, filla d'una cosina-germana, meva, de tota la vida.
   Aquestes dues circumstàncies m'han animat a penjar alguna coseta. Ho sento, ho sento!
   Ara bé: no vull pas que, si els meus relats no agraden, en Pep i l'Eulàlia en paguin les conseqüències.