LA NUESA DE L'ARBRE

Un relat de: aurora marco arbonés

Arbre d'hivern:
esquelet ressec amb saba adormida,
despullat d'ornament,
orfe de càntics,
de remor i de vida.

Del xiuxiueig del vent
ets ja un instrument mut.
Les notes musicals
et fan tova catifa
ajagudes al terra:
humides, fosques, mortes,
absents de lluïssor.

Amb el fred blanc enganxat a la pell,
t'hi pengen de les branques
gelades teranyines,
que viuen un moment
si el sol les il·lumina.

Arbre d'hivern.
En faran llenya
de la seca cabellera
de les teves branques filles,
frisant per fer al cel drecera.
Els braços t'escapçaran
amb tisores gegantines,
amputació necessària
quan el cicle de la vida,
en la vinent primavera,
desvetlli ta pell dormida.


Arbre d'hivern:
esperança.
Vestiràs de nou de festa
amb roba de tons verdosos
i estampat de flors novelles.
I les goludes abelles
et festejaran ansioses
brunzint boges de desig.

Arbre d'hivern:
esperança
de pròximes primaveres.





Comentaris

  • Arbres que són metàfora, testimoni i etapa[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-01-2011 | Valoració: 10

    Crec que he rellegit el teu poema en un dels dies més indicats per fer-ho: avui és un dia fred d’hivern, se sent el vent com xiula a través de les escletxes i es veuen els arbres despullats de tot tipus d’ornaments a l’altre costat dels vidres.
    En dies com aquest, els arbres despullats, exposats al fred i les inclemències, a la solitud dels carrers despoblats i al temps aturat de diumenges en què es prefereix el recer de la llar que el lleu plaer del passeig sota els seus esquelets vegetals, són al mateix temps testimoni, metàfora i etapa.

    És el moment adient, doncs, per recordar que mai s’ha de perdre l’esperança, que sempre acaba tornant la primavera, tot contemplant la seva estampa.

    En mig d’aquest fred, resulta difícil pensar que pugui haver un Càlid hivern... però també ha estat el cas, en el seu moment, com pots comprovar si cliques damunt les lletres en color.

    T’envio una abraçada càlida com una bufanda de llana,
    Unaquimera

  • Hi ha una melancolia...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 13-12-2008 | Valoració: 10

    profunda en la descripció de l'arbre d'hivern, com una analogia amb mirada enrere del que a voltes hem de passar per tornar a florir i a tenir les fulles verdes, com els arbres. Al final, un toc d'esperança que és força comú en molts dels teus poemes.
    Una abraçada

  • M'agraden...[Ofensiu]
    onatge | 04-12-2008 | Valoració: 10

    els arbres, són forts, són sensibles, fidels a les seves arrels i a la seva terra. I la seva nuesa és bonica quan retalla el cel o la posta de sol, o quan la pluja els amara...


    Salut.
    onatge

  • Un cant d'esperança. [Ofensiu]
    Alberich | 03-12-2008 | Valoració: 10

    Bonica metàfora de la vida i del renàixer, aquesta de tardors i hiverns que esdevenen inexorable primavera.
    No és una metàfora nova, però la desenvolupes amb una bona elegància, construint una poesia eficaç i suggerent de gran qualitat i sensibilitat.
    Enhorabona,
    Ramon

  • Comentari 300[Ofensiu]
    deòmises | 03-12-2008

    Felicitats!

    I dir-te que la teva manera d'escriure és amena però no senzilla. Silenciosament et llegeixo encara que amb poc temps per a comentar. I m'agrada, sobretot les referències a la Natura, com en aquest poema.

    Gràcies, d.

  • L'arbre[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-12-2008 | Valoració: 10

    Meravellós. Jo en el fons de pantalla del mòbil tinc un arbre de tardor.
    Ara ja comencem a veure arbres ornamentats. Sí. M'agraden els altres.

  • Sensibilitat a flor de pell[Ofensiu]
    Naiade | 02-12-2008 | Valoració: 10

    Una poesia dolça i especial que ens fa veure que la bellesa de la natura no te límit ni excepcions.
    Segueixes el cicle vital, expressat amb so de musica de violins. Encara que es repeteixi cop rere cop mai perd l'originalitat, ni ens deixa indiferents.
    Un relat que m'ha transmès pau i benestar. Gracies

    Una abraçada

  • M´has tranquil.lizat[Ofensiu]
    brins | 02-12-2008 | Valoració: 10

    quan al final he llegit "esperança de noves primaveres", he vist, llavors, que era un cant a la natura el que ens oferies. Un cant meravellós amb paraules belles i riques, com són sempre les teves.

    Enhorabona!

  • Feia molt... [Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 01-12-2008 | Valoració: 10

    que no et comentava, amb tants deures i exàmens era díficil entrar a RC.
    Però ara ja s'ha calmat la cosa perquè bé l'hivern i com molt bé dius tu, els arbres es tornen esmorteïts, secs i sense vida. Però és com un somni, tornen a despertar a la primavera i torna a brotar la vida. Gràcies.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • Mira quina manera de veure'ho...[Ofensiu]
    entortilligat | 01-12-2008 | Valoració: 10

    Odiava les branques, mentre ens passem un munt d'hores podant, amb un fred acollonant, però ara m'ho miraré d'un altra manera.

    Un poema digne de tu, Aurora.

    petons que rima amb...brancons

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251872 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.