TU ETS EL MEU PIGMALIÓ

Un relat de: aurora marco arbonés
TU ETS EL MEU PIGMALIÓ

Vas entrar sobtadament
en la meva jovenesa,
el tarannà vacil.lant
i la innata timidesa.
Vas saber extreure de mi
tot el millor de la pedra
i, com antic Pigmalió,
vas anar donant-me forma,
ensenyant-me, a poc a poc,
el miracle de la joia,
el gran do de l’alegria
que tu vessaves pels porus
i et feia tan especial.
Amb les teves mans expertes,
em vas enfebrar la pell
i em vas ensenyar els secrets
per a apaivagar el desig.
Em vas elevar a la lluna
on tot allò que es desitja
es pot fer realitat.
I ara em dictes una idea,
una metàfora, un vers,
i amb tots aquests dons oferts,
et dic, amb dits delitosos:
Tu ets el meu Pigmalió.


Aurora Marco i Arbonés – 25 Febrer 2019

Comentaris

  • Breu[Ofensiu]
    El poeta | 23-01-2020 | Valoració: 6

    Un poema íntim, personal, on l´experiència de l´amor és tot un testimoni.
    Felicitats.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-05-2019 | Valoració: 10

    És important l'agraïment cap a les persones estimades. Les estimem perquè les admirem. I l'agraïment forma part d'aquest reconeixement. Fantàstic heptasíl·lab, precioses paraules. Una forta abraçada, Aurora.

    Aleix

  • Has aparcat...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 16-05-2019 | Valoració: 10

    Has aparcat per un moment els teus escrits reivindicatius per oferir-nos una part dels teus sentiments personals. És de suposar que també ho necessitaves...
    Una abraçada, Aurora, i ben forta!
    —Joan—

  • Gènere[Ofensiu]
    SrGarcia | 09-04-2019

    Va bé canviar de gènere de tant en tant.
    Aquí sembla que hagis tingut més interès en el ritme que en altres temes que sols tractar.

  • Oblit...[Ofensiu]

    A través de l'home d'esperit (elevat)

  • Galatea[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 08-04-2019 | Valoració: 10

    Crec haver sentir parlar d'en Pigmelió, però no savia la història mitologica que hi ha al darrere aquest personatge. Ara, mercès al teu "culte" poema n'estat coneixedor. Aurora "Galatea!" crec que el teu poema mereix tot un aplaudiment per part dels homes i les dones, que no naveguen a contracorrent, d'aquest espai de Relats en català. Perquè tot ell, el poema, a banda de la seva magnífica i sàvia posada en escena, és un poema que palesa que saps estimar, que saps lliurar-te espiritualment a un home, que vesses damunt el teu estimat lo millor de tu i tot això sense renunciar a la teva individualitat, a la teva soberania, a la teva integritat. Ja ho diuen....rere d'un gran home hi ha una gran dona i tu, Aurora, Galatea!, ho ets en majuscules en reconèixer, a través d'aquest bell poema, les virtuts de l'home d'espirit. Aurona, amb dones com tu i amb marits com el teu, les relacions de parella si que valen la pena... Salut, Nil.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251907 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.