HE D'ATURAR EL MÓN

Un relat de: aurora marco arbonés
HE D’ATURAR EL MÓN

He d’aturar el món
per a retrobar-me
una hora, un minut, un segon.
He d’aturar el món
per a sentir-me jo,
només els meus anhels
i el meu pensament.
Deixar els neguits enrere
per tanta injustícia,
per tanta mentida,
per tanta ignorància,
per tanta crueltat.
Deixar la ment en blanc,
escoltar el meu cos,
examinar els solcs
de la vida viscuda.
He d’aturar el món
per a sentir-me viva,
observar les mans
que han acaronat,
que han consolat,
que han ofert la pau.
Prou de farses i lluites,
prou de judicis injustos,
prou de fam i de mort.

He d’aturar el món
per a retrobar-me
una hora, un minut, un segon.


AURORA MARCO I ARBONÉS - 5 Abril 2019

Comentaris

  • bryleth03 | 12-08-2020 | Valoració: 10

    Your story got some really deep meaning. I really love it
    roof replacement palmetto,
    gutter repair palmetto,
    emergency roof repair palmetto,
    roof leak repair palmetto,
    shingle repair palmetto,
    metal roof installation palmetto,
    how much does my roof cost,
    roof leak repair cost palmetto,
    roofing companies palmetto,
    get coastal exteriors,
    roofing palmetto,
    palmetto roofers,
    palmetto roofing,
    best roofing companies near me,
    tile roofing palmetto,
    tile roofers palmetto,
    commercial roofing companies near me,
    commercial roofing palmetto,
    commercial roofs palmetto,
    tile roofing repair palmetto,
    manatee county roofers and
    roofers palmetto

  • Aturar el món! Tan de bo![Ofensiu]
    Atlantis | 06-07-2019

    Hi havia una consigna escrita a la pared als anys 68 que deia: "parad el mundo que me apeo". Aquest poema m'ha portat això. Parar el món i ser nosaltres, perquè el món està molt malmès i a vegades ens entra a dins nostra i no ens deixa créixer... perquè el món forma part de nosaltres i molts cops la impotència ens deixa parades.

    Com sempre m'ha agradat llegir-te.Una abraçada..

  • Totalment d acord[Ofensiu]
    Hannah | 04-05-2019 | Valoració: 10

    Aturem el món. Per connectar altre cop. Precios!

  • I per què no aturar-lo.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-04-2019 | Valoració: 10

    Molt bé, Aurora, i amb molta finura has compost aquest relat que és per a aturar el món, sense mida, perquè hi ha de tot en aquest. Bona relació entre tu i el món.
    Si pesem un minut com està el món... hi ha per a rebentar de pena, de desil.lusió i més detalls del món.
    Una abraçada... i fins a l'altra...
    Perla de vellut

  • Aturem el món![Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 20-04-2019 | Valoració: 10

    Crec que tots alguna vegada hem d´aturar el món, per que la vida fa molta via a passar i ens convé de tant en tant pegar una ullada per veure si seguím per el bon camí!

    M´agradad molt la teva poesia! gràcies

    Att: Miquel Seguí Cases

  • Musicalitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-04-2019 | Valoració: 10

    Aquest poema té una musicalitat magnífica. El llegeixes i escoltes la guitarra que l'acompanya. I sí, tens raó, cal aturar-se sovint per sobreviure davant la mentida. Una abraçada, Aurora.

    Aleix

  • La foto[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 11-04-2019 | Valoració: 10

    És que N'Aurora enganya molt a la foto de perfil. Si us fixeu en la foto asseguda tota ella al sofà i envoltada de coixins, transmet una imatge de dona fràgil, tranquilota i una mica com apagadeta i resignada. Però si feu un cop d'ull al you tube: DILLUNS 29 D'OCTUBRE. De JOAN BONA NIT i d'altres records de ... , Veureu en el video que és tot lo contrari, és una dona enèrgica i amb molta empenta. Endemés recita de meravella! Fa temps li vaig suggerir canvia la foto, perquè la veritat no és dona de passar-se la vida escarxofada al sofà. Tinc raó o no tinc raó Aurora? Una abraçada, Nil.

  • Barreja[Ofensiu]
    SrGarcia | 11-04-2019

    Sembla que barregis motius personals i socials; dit d'una altra manera, sembla que les coses socials i polítiques t'afectin potser massa profundament. Suposo que és inevitable; només el cinisme cura d'aquest mal.

  • Aturat¡[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 10-04-2019 | Valoració: 10

    Aurora que pateixes massa, et lliures massa, fas massa pels altres fins al punt d'oblidar-te de tu mateixa. Crec que et jutjes massa i fins i tot t'autoinculpes de les faltes i mancances dels que has estat al teu càrrec en tots aquests anys d'esplendor. El teu retir professional és un regal del cel per a dedicar-te plenament a satisfer els teus anhels, les teves arts descobertes i per descobrir. El teu cos, ja sigui a través del dolor o el goig fa temps que et diu: aturat! i escolte'm ami... Perquè el sacrifici no ha d'ésser un via-crusis sinó una eleció lliure i concensuada. Jo crec que d'una certa edat en avant no ens hem d'anar marcint, sinó hem de fer creixe la flor de atzavara que tots duem dins. Si t'atures, medites i et capbusses dins el teu silenci trobaràs la melodia que et permetrà dançar al teu ritmé...

  • rober | 10-04-2019 | Valoració: 9

    Tots necessitem un estona per meditar i relaxar-nos, una mica de calma, tan sols, això. Bonic, gràcies.

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250545 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.