Detall intervenció

Per risto2

Intervenció de: pivotatomic | 24-11-2008


Benvolgut risto 2:

Vaig a contestar totes les afirmacions que em fas en el teu comentari. No perquè t'ho mereixis (ja que em demanes, textualment, que doni la cara quan tu, justament, no tens el valor de fer-ho i t'amagues rere un pseudònim -que fàcil que resulta això de tirar la pedra i amagar la ma!-), sinó perquè tinc una resposta fàcil i transparent per a tot i perquè, a què negar-ho, els qui em coneixeu ja sabeu que em va la marxa.

De manera que com deia Jack l'esbudellador, anem per parts:

1)El projecte inicial de BCN, t'estimo era, ni més ni menys, que publicar a RC un grup de relats que tinguessin un element comú, amb l'objectiu d'estimular la creativitat entre els que compartim el web i crear una nova proposta comuna, tipus repte, etc... Això crec que s'ha aconseguit sobradament. I només amb això tots els que hi ha/hem participat ja poden sentir-se molt satisfets.
2)És cert que, des del començament, vaig insinuar la possibilitat d'anar més enllà. I, quan vaig veure que, efectivament AL MEU ENTENDRE, hi havia un bon número de relats (NO TOTS) que em semblava que tenien possibilitats, vaig fer un seguit de propostes per veure com procediem.
3)Tothom va tenir l'oportunitat de dir la seva. Molts no van dir res, uns quants em van demanar que fes el que considerés oportú (si vols més documentació mira en aquest mateix fòrum i veuràs com van anar les coses, encara que sospito que ho saps de sobres...) i ningú (NINGÚ) s'hi va oposar o va demanar ser exclòs de bon principi (bé, sí, dues persones que ja van admetre que el seu relat no tenia el nivell).
4)Crec que vaig ser molt clar quan vaig dir sota quines condicions estava disposat a assumir el temps i l'esforç que fan falta per intentar tirar el projecte endavant (temps i esforç que, no sé si tens clar, ofereixo gratuïta i desinteressadament). Tampoc no recordo que ningú (NINGÚ) digués res en contra en aquell moment ni que ningú (NINGÚ) s'oferís com alternativa per a posar ell i no jo el temps i l'esforç (by the face).
5)Si s'ha fet una tria, vull que quedi molt clar, no és pas perquè hi hagués massa relats. A mi m'hauria encantat poder fer el llibre amb TOTS els relats presentats. Però al meu entendre (discutible, arbitrari, et, etc) no tots tenen el nivell que fa falta per poder defensar la seva publicació en paper (i la inversió que això suposa). Segons el meu criteri (discutible, arbitrari, et, etc) n'hi ha que estan molt ben escrits però els falla la trama, n'hi ha que els falla l'estil i n'hi ha que no s'aguanten per enlloc. Torno a dir-ho: és el meu criteri. I per això vaig demanar el de tres persones més (que, òbviament, em mereixen confiança com a autors. A una d'elles no l'havia vist en ma vida i a un altre, només un cop, per cert). I voldria deixar clara una cosa: si ho hagués fet jo sol, hauria exclòs MENYS relats. Però em vaig sotmetre al criteri majoritari, tot i lamentant-ho molt, especialment en un cas concret.

Ara, quan s'ha fet la feina bruta i, evidentment, no a gust de tots, surten opinions constructives i de bon rotllo (et cito textualment) com la teva. Destaco la constructivitat i el bon rotllo d'aquest paràgraf en concret:

"Vas fer moltes propostes aparentment democràtiques,per aconseguir escollir tu els teus amics, un d'ells de València que pot ser un expert linguista pero de BCN ni puta idea, per fer una tria, acceptem-ho així, on tu, i d'altres de la colla hi sou més d'una vegada i veu esborrar sense cap explicació a molts autors il.lusionats encare que es creien que era una mena de repte del fòrum, i d'altres que s'han fet revisar i corretgir el seu escrit per personal qualificat i ,al no ser de la colla, al carrer!"

O d'aquest altre:

"Crec que has de donar la cara i explicar, si vols en privat, els motius de no ser escollits pel llibre que aspira al Nobel de literatura. subvencionat jajejijoju per l'arruinat ajuntament o una editorial generosa amb quatre arrelegalts."

Un incís: què significa arrelegalts??? Suposo que arreplegats, oi?

I ara, amb el mateix bon rotllo i el mateix esperit constructiu que tu has utilitzat en el teu amable escrit, et vull dir que:

1)No conec actitud més democràtica que sotmetre's a un judici (discutible, arbitrari, et, etc) i, quan no t'agrada el veredicte, qüestionar-lo de mala manera.
2)No conec actitud més adulta i respectable que sotmetre's a un judici (discutible, arbitrari, et, etc) i, quan no t'agrada el veredicte posar a parir al jurat.
3)No conec actitud més constructiva ni més respectuosa que sotmetre's a un judici (discutible, arbitrari, et, etc) i, quan no t'agrada el veredicte carregar contra el projecte amb perles com "llibre que aspira al Nobel" o qualificatius per als implicats com "arreplegats".
4)No conec actitud més covard i digna d'homes foscos que fer tot això amagat rere un pseudònim.

De manera que, si encara no t'havia quedat clar, deixa'm que t'ho torni a explicar. Aquest projecte, des del començament, s'ha fet amb transparència i voluntat democràtica. Abans de fer cap pas, s'ha consultat al grup i no s'ha anat mai ni un pas més enllà sense el seu consentiment (més o menys tàcit). No recordo haver llegit cap negativa al procés de selecció ni haver escoltat cap veu que s'oferís a liderar una altra proposta alternativa (i, de passada, a gastar el temps i esforç necessaris per fer-ho). I no serà que no en donés oportuintat...

Les quatre persones que han emprat les seves hores en llegir-se els 48 relats (en lloc de tocar-se els collons, anar al cine amb la novia, jugar a la play o mirar el Barça) són, evidentment, susceptibles d'equivocar-se. Com ho és tothom que fa alguna cosa en comptes de no fer res (que així segur que no t'equivoques ni fereixes mai l'ego de ningú). Ni jo, ni crec que els altres tres, pretenem que la nostra opinió sigui llei, ni un dogma de fe, ni pugui ser discutida, ni errònia. Però resulta que per perdre el temps i demanar els favors que implicarà dur aquest projecte endavant, si s'acaba duent endavant, un servidor necessita poder fer-ho amb un producte del que se senti segur, orgullós i pugui defensar a capa i espasa. I això no era possible amb tots els relats. NO PERQUÈ FOSSIN MASSA, sinó perquè, sentint-ho molt, alguns no eren (al meu/nostre discutible entendre) prou bons, per un o altre motiu.

Aquest any m'he presentat a un bon grapat de concursos literaris. Amb molta il·lusió i productes, al meu entendre, prou dignes. No n'he guanyat cap. Ni un! No se m'ha acudit pas tatxar als jurats de corruptes i als altres participants d'arreplegats. Ni he enviat anònims als jurats demanant-los explicacions de per què no han guanyat els meus contes, en els que tanta feina i tanta il·lusió hi he posat i que han estat lloats per tanta i tanta gent. Ni he posat en dubte el seu criteri (arbitrari, discutible, etc, etc). I, per cert, estic bastant segur que cap dels autors que ha guanyat aquests concursos acabarà guanyant el Nobel... igual que els autors de BCN, t'estimo.

Espero que aquesta explicació et sigui suficient. Especialment perquè no penso donar-ne cap altre, ni que me la demani el Gabo en persona.

Un suggeriment: has pensat en proposar tu un projecte engrescador i en gastar un munt d'hores i esforços en intentar convertir-lo després en alguna cosa més? Potser si, en comptes d'enviar anònims i posar a parir a la gent, ho fas, llavors els que participen (per cert, tu has participat?) et demanaran que ho lideris i podràs fer servir el teu criteri (discutible, arbitrari) per gestionar-lo com millor et sembli. Jo, per la meva part, em comprometo a, si m'agrada, participar. I si en sóc exclòs, ho acceptaré com un nen gran i entendré que el que jo faig no agrada a tothom (de fet, molt em temo que no agrada a ningú, més aviat). I no et posaré a parir ni a tu ni als altres implicats.

Ei, però de bon rotllo i sempre amb ànims de construir, eh?


Respostes

  • RE: Per risto2 (aclariments del valencià, per al.lusions)
    rnbonet | 24/11/2008 a les 13:08

    Tens raó en una cosa : "el de València", de Barcelona "ni puta idea" (hi he estat molt poques vegades); i t'equivoques en una altra: "pot ser un gran lingüista", 'nanai de la Xina'!!!. Un simple vellet que escriu de tant en tant i al qual li agrada col·laborar.
    Salut i rebolica!
  • Molt encertades
    Jere Soler G | 24/11/2008 a les 14:23

    les paraules d'en Pivotatòmic. Crec que el que diu en risto estan completament fora de lloc, i és de molt mal gust, a banda de no ser objectiu ni just. I toca molt els nassos que et diguin això quan t'has esforçat molt i desinteressadament en un projecte.
    Només una rectificació al Pivot: jo intentaré guanyar el premi nobel, i potser quan tingui 80 anys, no dic pas ara, me'l donin ;-)
  • Penso que el fet d'escriure amagat sota un nik anònim
    gypsy | 24/11/2008 a les 15:00

    ja ho diu tot. Per què no hi han collons per donar la cara? potser tens por que aleshores, algú te la trenqui?.
    És increïble que hi hagi gent així pul·lulant per RC, gent covarda i envejosa.

    Jo, si no m'haguessin triat pel projecte (cosa que pensava que podia passar) hauria escrit al senyor Jordi Solé i li hauria dit que m'hauria agradat sortir-hi però que entenc que hi han uns criteris de la gent que s'ha MOLESTAT a llegir-se tots els contes i a rellegir. Només per això jo, ja els estic agraït.

    Amb aquest senyor o senyora risto, no cal gastar saliva. Malgrat tot, a mi de tant em toca el voraviu, l'altra dia va insinuar que jo era un troll de merda, com ell, que anava posant 1 per tocar els collons de la pobra gent. Com que sóc tonta rematada, encara m'indigno i contesto a gent imbècil que no estima la literatura ni respecta a persones que fan molta feina per aquesta pàgina i per a tots nosaltres. Després em penedeixo, doncs amb aquest tipus de persona no hi ha res a fer, sempre t'enganxa el toro, facis el què facis. Són uns amargats i uns insatisfets que no suporten la felicitat aliena.

    ale, un petó a tots els que feu coses que valen la pena, agradin o no agradin.

    gypsy
    • lo "d'arreplegats"
      gypsy | 24/11/2008 a les 15:23

      ha estat mol bo. Potser sí que som uns arreplegats, i què si ho som? està prohibit ser un escriptor arreplegat?, potser és millor això que no ser un covard que s'amaga darrere un nik anònim, per poder dir o escopir el què pensa.


    • RE: Sempre 'rumbosa' i 'fetgera', la gitaneta!
      rnbonet | 24/11/2008 a les 15:24

      Al findin has escrit 'agradin' o 'agrandin'? -una paraula que, un 'fals lingüista' ha confós per 'ENGRANDIN', ai, recollons! Això de la 'llengua', el 'piu' i la' bacora' em porta d'allò més boletaire! Que s'acaba la temporada, mecatxumdena!!!
      Salut i rebolica!
      • sí, és el pitjor defecte que tinc
        gypsy | 24/11/2008 a les 15:27

        em fa ràbia, m'agradaria ser com un monjo tibetà!

        aghh petÓO!
        • RE: sí, és el pitjor defecte que tinc... No fotes! I deixaries...
          rnbonet | 24/11/2008 a les 15:36

          ..tots els teus 'atributs' a la neu i el gel d'aquelles terres? Has pensat mai en les altures? Saps que és respirar -inclosa 'inspiració'- en aquelles latituds?
          Au, xicona! Salut, rebolica...ànims... i a per una altra!
          PS. El no 'estar present' al recompte de vots MELOREPTE 39 és perquè, d'ací a dues hores operen la dona de catarates. Ja sé que no és res...però té els riscos acostumats a una intervenció quirúrgica.
          • Ànims! estem amb tu!
            gypsy | 24/11/2008 a les 15:43

            ei!, que vagi bé l'operació. Ara, per sort, és gairebé un tramit i tot va perfecte. Molts ànims Ramon!. Tot sortirà bé, no ho dubtis.

            Lo de la neu, no sé què dir-te, fa dos anys vam estar al Montblanc, bé fins allà on et porta el telefèric i la veritat és que la manca d'oxigen té un efecte flipant increïble. Mai he vist un paisatge com el que vaig veure, ni mai he experimentat una sensació tan forta de petitesa d'un mateix.

            Petons enormes, per a tu i per l'esposa


            mariona
  • RE: què vol dir "oportuintat..."
    riuvermell | 24/11/2008 a les 17:03

    transcrit del teu alegato moral i em callo l'altre adjectiu.
    Jaja, fas pena pivot, tot i que he de reconeixer que ets bo escrivint aquests tipus d'articles, si tan guapo ets i tan bonic, digues qui son tots els altres que han presentat dos relats, i perquè el teu penos "Porc" el poses entre els bons...?. Perquè parla del Barça i d'un "traidor" que els va traïr... en fi, ho deixo, que per aqui no volia anar.
    He llegit gairebé tots els relats, no tinc res adir en el 99 per cent dels casos, son bons relats, i algun dels que has eliminat, amb una correció d'estil, també bho son i més d'un passava, altre cosa son les teves manies i deries.
    He llegit també alguns comentaris a relats exposats al barcelonatestimo, i en algun cas, els teus comentaris son ofensius en el to, falten al respecte, tot i la patina de bon rotllo.
    No hi ha res més fastigós que un bon rotllo amagat darrere d'un "Ho faig tot jo solet..." pobrisso, em fas llàstima, i miro de no utilitzar paraules mal sonants, aquestes són les més suaus.

    Però jo sols sóc un lector anònim, conec a un dels que sí han entrat a la teva tria, però mai penso dir-vos qui sóc, perquè no vull ensorrar la seva trajectoria suau i humil a relats, de fet, ni la persona en concret ho sap, i per poc que pugui, mai ho sabrà, oblida't de coneixer-me.

    Sols volia quedar-me tranquil en aquesta xarxa de les xarxes per deixar ben clar que alguna cosa no lliga en el teu tarannar a relats, no em ficaré a la teva vida personal, que aixó seria lleig. Però sé que més d'una persona no accepta de bon grat les teves perles no gaire simpàtiques que deixes per RC, Jordi, no siguis tan pocasolta.

    Sols dir-te que jo no sóc escriptor, tot i la parrafada que ara escric, desde la mili que no escrivia tant com ara.
    Agafato comvulguis, ni em contestis si no ho vols, a mi tant me fa. És tan sols el consell d'algú una mica més granadet que tu, que mira les coses amb més calma.
    Sols em resta dir-te, que si no entens que vols dir ètica, ho miris al diccionari, i em refereixo al fet de posar dos relats teus, sent-ne tu el qui mou la barca, i amb el que vas deixar l'altre dia, que hi havien altres persones repetides, ara has deixat lliure a tot mal pensat que potser no són ni tres els teus...

    En fi, bon home, alla voste i la seva consciència.

    Jajaja
    ara em canviaré el nick d'eliselis per pepito grillo.

    Paraula de Gabo


    elis elis putxinelis.
    • risto2=eliselis2=darkman? Un dels exclosos del projecte si no m'equivoco?
      Paul Gustave Doré | 24/11/2008 a les 17:36

      • RE: risto2=eliselis2=darkman? Un dels exclosos del projecte si no m'equivoco?
        Galzeran (homefosc) | 24/11/2008 a les 18:05

        Mentre escrivia l'anterior post, algú ha penjat aixó, confirmo que te tot el dret a fer-ho, però va més errat que un camell al pol nord.
        Gràcies Doré!


        Pivot, et demano que desautoritzis aquestes paraules d'atzucac/dore.
        Tu també llumins, sisplau.

        I que doni la cara, com ho faig jo sempre des que sóc a relats, amb la meva cara i els meus cognoms.

        Un altre aspecte a tal afirmació sols la pot fer una persona covarda i vergonyosa, com demostra darrere d'un nick falaç i que viu sempre en un atzucac, trista vida la seva!



        • estic més que emprenyat amb tot això ...
          SweetLady | 24/11/2008 a les 18:34

          ... no em de fer cas als trolls que ens estan embolicant a tots, però a vegades no és fàcil ignorar-los ..

          Efectivament , jo no penso que el darkman sigui l'eliselis, ni molt menys. Crec que tot plegat no és més que mala bava i ganes d'embolicar la troca.

          Intentem ignorar les provocacions. És el millor que podem fer.

          Ll.

        • A què es deu la justificació, darkman? Si no ets tu... per què fas públic el correu?
          Paul Gustave Doré | 24/11/2008 a les 18:35

          • RE: A què es deu la justificació, darkman? Si no ets tu... per què fas públic el correu?
            Galzeran (homefosc) | 24/11/2008 a les 18:57

            Està clar que algú amb molta mala bava està utilitzant el meu nick, jo no he penjat aquesta pregunta i porta el meu nick, el covard que s'amaga darrere d'aquesta broma ja pot anar a pastar fang que jo és l'últim comentari que penjo en aquest post.
            Jo no sóc cap troll, jo em dic Ferran d'Armengol i Darkman és el titol d'una pelicula sobre l'home invisible dels anys noranta, no sóc cap home fosc, sóc força claret de pell i força clar en moltes coses, que em porten complicacions com la d'aquest pocasolta que em suplanta, he penjat el mail public perque la meva dona així m'ho ha demanat, i que fos subtil amb les paraules i mesurat en el to, i jo, amic faig alló a qui estimo em demana, cosa que dubto de la teva poca vergonya personalitat.

            I prou!
            perquè no conseguiràs fer-me creure que el pivot es tan gilipollas de fer tot aixó,
            Pivot, perdona la paraula, no va per tu, va pel troll en qüestió.

            Bona nit.
    • un parell de coses
      SweetLady | 24/11/2008 a les 17:53

      No sé si val la pena contestar, però en qualsevol cas volia deixar clara una cosa :

      El pivot no ha exclòs cap relat. Ho hem quatre persones. I si algú vol alguna explicació sobre com ho em fet, estem disposats a donar-les. De fet, el criteri del pivot ha estat dels més oberts . És més, algun relat s'ha exclòs contra la seva opinió.

      Això vol dir, eliselis, que si vols apuntar a algú amb el dit, hauràs de fer servir més dits.

      Friso doncs per veure com amplies les teves intel·ligents i constructives crítiques a tot el grup de persones que em dedicat el nostre temps en fer la selecció.

      Seré breu, i ja em perdonareu, però llegir aquesta mena de ximpleries em regira l'estomac.
      Vaig a vomitar.

      Ll..

  • Felicitats pivot, estem amb tu. (Aixó era un mail, però el faig públic)
    Galzeran (homefosc) | 24/11/2008 a les 17:53

    després de llegir el teu relat, vull donar-te el meu més sincer encoratjament per com has contestat al/la nostre/a "entranyable" Risto2. Que potser ell volia participa? Va tenir l'oportunitat i si en quedava fora, fer com jo vaig fer.

    M'explico per qui no ho ha seguit.
    Com jo sóc l'únic (crec) amb cara i ulls a RC dels exclosos que ha respirat (amargament, algú altre va deixar la seva benedicció) sobre el veredicte, i amb això puc haver creat la sensació de què tinc res en contra teva. Vull deixar clar a tothom que tens el meu més sincer encoratjament per la tasca que encara et queda.
    Ja ho vaig dir l'altre dia, ho vaig dir sincerament, i mantinc la paraula, perquè jo no hi sóc al vaixell, però hi tinc gent que aprecio i vull que ells i elles surtin al carrer amb un producte digne.

    I m'agradaria que aquest que dius que et sabia greu haver eliminat fos el meu, però no cal que et sinceris, no cal.

    Sempre dic allò que sento, i ho dic amb la cara ben alta, una cosa ben diferent són les preferències personals i en això, està clar, no podem obligar ningú a combregar amb allò que no creu, i si tu no hi creies en el meu, jo tinc l'honorable sort de poder replicar en un fòrum obert i públic, i en el seu dia em vaig queixar i ara tot seguit faig la meva vida, que qui dies passa, anys empeny.
    I com deia l'altre, patata calenta, fora del ventre.
    Em dol veure que encara dura la polèmica, però crec que cal girar full i anar per feina, com crec que tu també ho veus. Ànim Jordi, ara et deus a qui confia en tu i no et calen més explicacions, i menys a gent anònima.

    T'ho dic sincerament Jordi.
    Salut tinguis per dur el vaixell a bon port!

    Ferran d'Armengol

Respon a aquesta intervenció

Omple les dades si vols respondre a la intervenció

Pots utilitzar els següents tags d'HTML: <a>, <img>, <em>, <strong>, <hr>, <object>, <embed>, <param>, <center>, <font>, <ul>, <li>.

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda: