L'ABC DE LA SEXUALITAT

Un relat de: Rosa Gubau

L’ABC DE LA SEXUALITAT


La conferència era d'allò més interessant, els alumnes se'n feien creus de tot el que s’hi explicava. No hi estaven gens acostumats al fet que algú els parlés tan obertament de la sexualitat. Un silenci sepulcral envaïa la sala.
El Sr. Benet Aiguada, tenia grans dots d’orador, i sabia molt bé, com encarar el tema per captar de cap a cap, l’atenció d’aquells inquiets adolescents. De sobte, i amb nul•la discreció, un dels professors de l'institut, assegut a l’última fila, va començar a esbufegar sorollosament, fet que no va passar desapercebut per ningú. No van transcórrer ni cinc segons, que tots els assistents a l’auditori, sense poder-ho evitar, van desencadenar un seguit de sospirs i exhalacions, sense cap mena de control. Els badalls s’havien fet amos i senyors de la sala.
El sexòleg Aiguada, sense saber ben bé per on bufava el vent, i completament enlluernat pels focus, no va dubtar ni un instant a dir-los: Ja sé que aquest és un tema molt engrescador per a vosaltres, però heu de ser pacients. I ara, feu el fotut favor de no esbufegar més, avui toca la teoria, de la pràctica ja en parlarem demà.
Bocabadats... i amb els ulls com taronges, els badalls van desaparèixer per art de màgia.



Rosa Gubau.

Comentaris

  • Sorprenent [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-05-2024 | Valoració: 10

    Bona explicació. He tornat a llegir. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials.

  • boníssim[Ofensiu]
    Nua Dedins | 19-05-2024 | Valoració: 10

    Molt d'enginy Rosa! M'has fet ben riure amb aquest final.
    Quina capacitat de síntesi en aquest relat, enhorabona.

    Aprofito també per agraïr-te el teu comentari en el meu darrer relat. Sempre tens paraules molt dolces i uns comentaris que entendreixen i arriben a l'ànima.

    A seguir vivint per escriure i que passis una molt bona setmana Rosa!

  • un relat molt bo[Ofensiu]
    Noia Targarina | 19-05-2024 | Valoració: 9

    Bona vesprada Rosa,

    M' agradat el relat.

    Gaudeixes molt llegint-lo i molt entrentingut.

    M' encantat llegir-lo!

    Per últim espero el teu pròxim relat per continuar llegint, Gràcies també pels teus comentaris als meus relats.

    Una abraçada

    Noia Targarina



  • Rosa Gubau | 19-05-2024

    .

  • Oients impacients[Ofensiu]
    Cesca | 19-05-2024 | Valoració: 10

    Fantàstic, Rosa, quina sort dominar la poesia i la prosa tan bé. Quina enveja.

    Avui dia la immediatesa guanya la partida a la paciència! La teoria es fa avorrida. Atrau més l'acció, la practica. Què hi farem.

    Bon relat. Un plaer!

  • Captar l'atenció[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-05-2024

    Un relat ben divertit i alhora una bona descripció de què és l'ensenyament. Captar l'atenció de l'alumnat, penso que és el més complicat. Entenc que el professor de la darrera fila també devia posar uns ulls com dues taronges quan va sentir la proposta per la pròxima sessió. Felicitacions per un molt bon relat!

  • Interessant [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 14-05-2024 | Valoració: 10

    Bones referències sobre el tema de la Sexualitat. Tema delicat, però convé parlant-ne. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials.

  • Encara que...[Ofensiu]
    llpages | 12-05-2024

    no acabo de lligar els esbufecs amb els badalls, he passat una bona estona llegint el microrelat. T'animo a seguir escrivint prosa, una prosa amena i molt ben estructurada. Enhorabona, Rosa!

  • Esgbufega que fa fort[Ofensiu]
    Joan Colom | 11-05-2024

    Feia temps que no publicaves prosa, però ens has ben resarcit. Un conte que podria competir amb els relats estrafolaris de l'amic Llpages. A RC hi falta més humor.

    Potser jo hagués afegit que el conferenciant anava passant diapositives que il·lustraven les seves descripcions. Això podria justificar que els esbufecs s'estenguessin a l'aula tan ràpidament. A més, lligaria amb la teva acotació "completament enlluernat pels focus".

    Se't dóna bé, la vena humorística, i espero que ens la deixis fruir més sovint.

  • La conferència [Ofensiu]

    Teniem un professor, madrileny per a més senyes, de ciències naturals que un cop a la setmana ens deia: hoy dejaremos de hablar de lo que concierne a la assignatura y hablaremos de... Podeis preguntar lo que querais....I aquest bon homes ens començava a parlar d'això i d'això altre, com es feien els fills, i com era la unió dels dos sexes. En definitiva ens feia de pare. Cosa que els pares no ens explicaven res de res...., tabú absolut! Nosaltres a diferència dels del teu escrit romanien calladts i amb les mans quietes, amatents aquell bon professor que no oblidaré mai. El teu relat escrit amb un humor fi, curós però fortet pel que fa al que s'esdevé ens ha sobtat a tots per aquest nou registre literari que ens has regalat. De tant en tant ca treure la part murria que hom té dins. Enhorabona Rosa!

  • Ulls com a taronges. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-05-2024 | Valoració: 10

    Li he sobtat la idea de la sexualitat i el seu bon humor, que li poses a la conferència. No és igual la teoria que la pràctica.
    El doble sentit de la sexualitat. Ha, ha, ha, ha.
    Molt bo, Rosa.

    Cordialment.
    Perla de vellut.

  • Teoria[Ofensiu]
    Marina i punt | 10-05-2024

    Amb la prosa et surt la part més "gamberra". Es nota que et diverteix escriure-la i de retruc ens diverteix com a lectors.

    Salutacions

  • Contagiós [Ofensiu]
    Eloi Peri | 10-05-2024

    Molt bon relat!
    La part de teoria sol ser la més ensopida. M'he fet un fart de riure!!!
    Amb total cordialitat.

  • Sensible[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-05-2024 | Valoració: 10

    Un bon tema, el de la Sexualitat. I positiu, que s'en parli. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials i bon cap de setmana.

  • DÉU....[Ofensiu]
    jomagi | 10-05-2024

    ...m'imagino aquesta classe teòrica en aquelles escoles Nacionales
    amb el capellà a l'última fila!... Molt bó!...
    .

  • Prou bé | 10-05-2024

    ...i segueix amb tot l'abecedari també en prosa!
    Molt bon relat, Rosa.
    Amb total cordialitat

  • Diversió[Ofensiu]
    SrGarcia | 10-05-2024

    Un fart de riure. M'imagino tots el de l'auditori fent-se palles com a desesperats, també m'imagino el renom que els alumnes li devien posar al professor de l'última fila.
    Un relat molt diferent dels del teu estil habitual, però divertit i de bon empassar.

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

75 Relats

1140 Comentaris

43060 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.