Vint nanorelats sobre Tots Sants. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
1) Castanyada.
Torrant-les al seu forn elèctric, més potent, li va treure a la veïna les castanyes del foc, valgui la redundància.

2) Castanyeres al carrer.

Les cada cop més rares parades de castanyeres reben subvencions europees i són l’objectiu predilecte de les fotos dels turistes.

3) De nou, junts.

—Amor, vull reunir-me amb tu —va ser el seu darrer pensament, en caiguda lliure des del setè pis al carrer.

4) Dia dels difunts.

Quan duia flors al marit mirava la foto esgrogueïda del solitari nínxol veí, fins que aquell dia gosà deixar-n’hi una.

5) El Halloween dels collons.

Va provar de fer uns panellets eclèctics, amb aspecte de calavera, i després no donava l’abast a l’hora de vendre’n.

6) El magisteri eclesiàstic.

L’Església no s’oposa a la incineració dels morts però sí a la dispersió de les cendres. Doncs ja s’ho faran.

7) Espiritisme.

Per Tots Sants tothom se’n recorda dels morts: les mèdiums van tan atrafegades, organitzant sessions, com els pastissers fent panellets.

8) La festa de Tots Condemnats.

Els de les calderes de Pere Botero reivindicaven una commemoració exclusiva per a ells, perquè Tots Sants no els afectava.

9) La festa de Tots Sants.

Totes les cultures han retut culte als morts, avantpassats o coetanis, i,com sempre, l’Església Catòlica ha cristianitzat aquesta tradició.

10) Les carbasses de Halloween.

Per estalviar, volguè comprar-se la carbassa, buidar-la i tallar-la amb un cúter. Quan en portava cinc, decidí comprar-ne una d’acabada.

11) Matar per amor: "Espàrtac" (S. Kubrick, 1960).

El més colpidor és la lluita final entre Espàrtac i Antoninus, cadascun intentant deslliurar l’altre d’una mort lenta per crucifixió.

12) Mort vivent.

Quan aquells marrecs disfressats trucaren a la porta per exigir "paga o plora", els va sortir un zombi de debò.

13) Oh, when the Saints go marching in.

Oh, quan els sants marxin plegats, (bis)
oh Senyor, jo també vull ser-hi,
quan els sants marxin plegats.

14) Panellets pels núvols.

Al preu que van, el Banc d’Espanya està considerant substituir les reserves d’or per panellets de pinyons.

15) Per Tots Sants.

A més de castanyes, moniatos i panellets, al País Valencià mengen carbassa al forn, semblant al moniato però més melosa.

16) Pinyons del país i xinesos.

Si voleu panellets de pinyons i no us importa el preu, mireu que siguin llargaruts, del país, molt més gustosos.

17) Refondre dies festius.

Per simplificar el calendari van crear el dia de la Puríssima Constitució i el de Tots Sants Innocents.

18) Respecteu els morts.

"Riure’s del mort i de qui el vetlla" és una manera ben gràfica de referir-se al menfotisme més exacerbat.

19) Suïcidi assistit a la carta.

El metge tanatòleg consultà l’informe del psicòleg, li donà a escollir entre tres procediments i li feu signar el consentiment.

20) Viure en el record.

La pervivència d’un mort en el record dels qui el varen conèixer i estimar, és la forma més sublim d’immortalitat.

A més d’alguna altra cosa que vulgeu comentar, podríeu dir quin heu trobat més interessant, de l’1 al 20? Gràcies.

Comentaris

  • Els que més m'han agradat...[Ofensiu]
    Homo insciens | 07-11-2022

    Hola, Joan Colom, mira els que més m'han agradat són el 4) Dia dels difunts, que ja he vist que és un dels que vas escollir pel nanorepte i el 14) Panellets pels núvols que m'ha fet riure.

    Sobre el tema dels sudokus hexagonals simètrics encara no els he provat, vaig bastant de bòlit i confesso que quan tinc alguna estona lliure prioritzo llegir o (intentar) escriure. Quan els hagi provat ja t'ho diré, ja!! ;)

  • Nanos a dojo[Ofensiu]
    Prou bé | 05-11-2022

    Enhorabona per la capacitat creativa al voltat d'un tema!
    4 5 12 14 19 20
    Actors els he trobat alguna cosa que m'ha agradat
    Amb total cordialitat

  • Patró panellet[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-11-2022

    Tot amb molt d'enginy.
    M'ha agradat el 14: en lloc del patró or, potser sí que seria bo per l'economia fer servir el patró panellet. El Banco de España pagará al portador un panellet.
    Potser d'aquesta manera ens estalviaríem una economia que sempre tira d'impressora.
    També m'ha agradat el 6: aquí es barregen el halouin, la castanyada i la festa de Mèxic.

  • Enginy a dojo![Ofensiu]
    llpages | 02-11-2022 | Valoració: 10

    M'han fet riure els números 11, 12 i 14, i el 20 m'ha fet reflexionar. Tots m'han semblat molt inspirats. Coneixes les "greguerías" de Ramón Gómez de la Serna? Hi trobo un cert nexe. Enhorabona, Joan, bona feina!