Vint nanorelats ADAM I EVA. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Adam i Eva, alienígenes.
I si Adam i Eva no fossin fruit de l’evolució sinó extraterrestres?

Adam i Eva, origen de la humanitat.
Encara hi ha grups creacionistes, sobretot als EUA, que defensen una interpretació literal del Gènesi, inclòs l’origen de la humanitat.

"All about Eve" (Joseph L. Mankiewicz, 1950).

Estrenada a Espanya com a "Eva al desnudo", "Tot sobre Eva" és una de les millors pel·lícules de Bette Davis.

De vint-i-un botó.

No sé per què diuen que sóc un adam, si no gasto calçotets i em canvio de camisa cada mes.

El Déu venjatiu.

Emprenyat, Déu digué a Adam: "Amb la suor del teu front menjaràs pa". I a Eva: "Pariràs amb dolor".

El Gènesi en versió George Lucas.

L’espasa flamejant que barrava l’accés al Paradís d’Adam i Eva era, en realitat, una làser com les de "Star Wars".

El pecat original.

Per culpa d’Adam i Eva neixem amb el pecat original i ens emprenyen, de menuts, mullant-nos a la pica baptismal.

I parlant de pabtisme...

Els valencians tenen l’expressió "estar batejat amb aigua de tramussos", que vol dir ser un desgraciat.

L’arbre de la ciència, del bé i del mal.

Acceptat que el fruit prohibit era una poma, els pares de l’Esglèsia s’entestaren a especular si era reineta, gala, golden...

La capella Sixtina.

Michelangelo va ser dels pocs pintors renaixentistes que no va representar Adam i Eva amb la ridícula fulla de parra.

La costella d’Adam.

Per voluntat divina, l’home pot tenir vint-i-quatre dones: tantes com costelles. Almenys això és el que es desprèn del Gènesi.

"La costella d’Adam" (George Cukor, 1949).

Va ser la sisena pel·lícula que Katharine Hepburn i Spencer Tracy interpretaven junts, quan ja duien set anys de relacions.

La primera renyina de coixí.

Expulsats del Paradís, començaren a tenir-se-les:
—Tot per deixar-te entabanar!
—Ah, és que tu no has pegat queixalada?
—Calla, bacona!
...

Les el·lipsis del Gènesi.

El Gènesi omet pudorosament el llenguatge corporal d’Adam, acompanyant les paraules "Aquesta sí que és carn de la meva carn!"

Més sobre el pecat original.
El pecat original em recorda aquell vell acudit que deia que tot espanyol era culpable pel simple fet de ser-ho.

Mitja taronja o mitja poma.

Recordant Adam, Eva i la poma, no hauríem de parlar de la mitja poma en comptes de la mitja taronja?

Rupit i Pruït (Collsacabra, Osona).
Rupit és el poble més antic del món: Adam ja hi cagava, arrupit. (Vell acudit que funciona millor oralment.)

Sabíeu que és un albat?
Documentant-me sobre el pecat original he trobat una paraula que desconeixia: albat, criatura morta abans de tenir ús de raó.

Sempre Eva.

Ningú no ho hauria dit, que aquella dona de carns tan esponeroses hagués sortit d’una costelleta d’Adam.

Visca la lliure competència!

Adam Smith fou l’apologeta del lliure mercat. Gràcies a ell les tarifes elèctriques oscil·len lliurement i fem bugada de matinada.

Comentaris

  • Resposta a Endevina'm:[Ofensiu]
    Joan Colom | 26-05-2023

    T'he contestat en el Fòrum.

  • NO ens enganyem[Ofensiu]
    Endevina'm | 25-05-2023

    Estimat Joan Colom, d'aquestes vint perles no en podem dir nanorelats, ni de totes ni de la majoria d'elles. N'he vist un parell a tot estirar. De la resta en podríem dir píndoles informatives o de coneixement general, pensaments personals, o ves a saber quina altra accepció pot tenir literàriament.

    Escriure vint idees diverses sobre un tema concret, no vol dir que hagis fet vint nanorelats. Com bé s'ha dit en alguna ocasió en el fòrum, un nanorelat, o un microrelat, o un relat, són formes literàries amb les seves maneres de fer i amb construccions fantàstiques que poc tenen a veure en un microrelat de quantes pel·lis duien treballant junts dos actors. Si ho fas en forma ficcionada, tindrien la seva raó, tal com ho planteges, no és un nanorelat. Tal com ho planteges aquí, això podrien ben bé ser vint poemes, o haikus, gairebé, si els poses en l'ordre adient.

    Píndoles informatives. Fer 20 microrelats cada setmana no és fàcil!

  • Nanos relats inventats. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-05-2023 | Valoració: 10


    Molt enginyosos tots els nanos relats. Llegint-los m'ha fet un gran efecte de riallada. Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha…
    Els que m'ha agradat són: La costella d'Adam. El Gènesi en versió George Lucas. El Déu venjatiu. De vint-i-un botó.
    Enhorabona, Joan Colom.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • El paradís[Ofensiu]
    SrGarcia | 22-05-2023

    Quin fart de riure m'he fet amb el relat Rupit i Pruït. Bona aplicació de la popular frase.

    Sobre el tema d'Adam i Eva, sempre recordo "Els diaris d'Adam i Eva" d'en Mark Twain, que acaben de la manera més romàntica possible:
    "On és el paradís? No és aquí o allà, a un lloc o altre; on sigui l'Eva, allí hi ha el paradís."
    (La cita no és literal, però s'hi acosta).

  • Sempre s'aprenen coses[Ofensiu]
    llpages | 14-05-2023 | Valoració: 10

    Desconeixia la dita valenciana, m'ha fet somriure. Un compendi de temes que il·lustren qui els llegeix i, alhora, et fan passar una bona estona perquè n'hi ha d'assenyats (a les pel·lícules em refereixo, molt recomanables) i d'altres d'esbojarrats (vint-i-quatre dones perquè tenim vint-i-quatre costelles? Vigila que no té les masseguin, les teves, hahaha!).