Vint nanoocurrències sobre GARGOTS.

Un relat de: Joan Colom
Cargol treu banya.
Gargot treu banya,
puja a la muntanya.
Gargot treu vi...
Ui, em sembla que m'he equivocat!

Con un seis y un cuatro, aquí tienes tu retrato.
Quan érem crios, s'estilava pronunciar aquestes paraules mentre dibuixàvem un gargot que recordava una cara de perfil.

Correccións d'última hora.
En l'era predigital els originals mecanoscrits devien estar plens de guixades, i no diguem els manuscrits.

D'això en diuen informalisme.
Modest Cuixart i Antoni Tàpies, que eren cosins, rivalitzaven fent gargots que es cotitzaven com a obres d'art.

Disciplinar l'escriptura.
Col·leccionava firmes de famosos, que cada cop semblaven més gargots. I és que ja no ensenyen a agafar la ploma.

Disputa territorial de grafiters.
Els tags ja eren lletjos, però a còpia d'alternar-se, pintant uns sobre els d'altres, el barri esdevenia un gran gargot.

El detector de mentides.
Quan contestà negant haver estat l'autor d'aquell desfalc, el polígraf començà a traçar gargots com un boig.

El principal sospitós.
Sovint apareixien gargots a l'ascensor. A l'escala només hi vivia un nen, però els pares negaven que fos ell.

Escriure a l'EEI.
Cada nou tripulant de l'Estació Espacial Internacional necessita exercitar-se per escriure en condicions d'ingravidesa. Si no, només li sortirien gargots.

Etapes de la motricitat gràfica.
Entre els dos i quatre anys, els nens només saben fer gargots. Dels quatre als sis s'esdevé l'anomenada etapa preesquemàtica.

Etimologia de pa sucat amb oli.
Gargot serà una contracció de gargall i argot?

Gargall i gargot.
Etimològicament tenen la mateixa arrel onomatopeica, però, tret d'escopir sobre un gargot, no guarden massa relació.

Grafiters.
Tret d'un reduït percentatge d'artistes urbans, els grafiters marquen el territori amb gargots com els gossos ho fan amb pixarades.

Intimitat.
La germana gran deixà els petits fen gargots amb llapis de colors i es tancà al bany amb el xicot.

L'Eleanor Powell del barri.
Deien que era prima i desgarbada com un gargot, però a l'acadèmia de claqué era la número u.

Mapa del tresor barroer.
Havia pagat una fortuna per aquell mapa del tresor, i quan el desplegà veié que tot eren gargots inintel·ligibles.

Només li faltava escriure.
Si li donaven un retolador, aquell ximpanzé l'agafava i guixava a la pissarra com el seu cuidador. Fent gargots, naturalment.

Semblaven gargots.
Farts que els agents enemics desencriptessin tots el seus codis, havien inventat un sistema d'ideogrames que aparentment eren gargots.

Signar i moldre.
Com que la seva feina consistia bàsicament en firmar, la signatura s'anà transformant gradualment en un gargot.

Tinta seca.
Li quedava poc temps de vida. Tan poca tinta com la d'aquells bolígrafs amb què cal guixar abans d'escriure.

Comentaris

  • I els gargots dels lavabos públics?[Ofensiu]
    llpages | 14-08-2024 | Valoració: 10

    He trobat ha faltar els missatges que es poden llegir (o intuir) en els lavabos d'institucions, bars, museus, etc... encara que potser es podrien qualificar de grafits.
    La vida s'assembla més a un gargot que no pas una línia recta, i aquestes encertades nanoocurrëncies fan molt bé de recordar-nos -ho. Enhorabona!

  • Correcció[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-08-2024

    Increïble

  • Increíble[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-08-2024

    A la primera de canvi, ja m'he fet un tip de riure, i la resta no m'han deixat de sorprendre. Els gargots en un cervell com el teu no tenen límit. Com sempre, unes nanoocurrències originals i molt ben trobades.

    Salut.

    Rosa.

  • SrGarcia | 13-08-2024

    Sempre em sorprèn com alguns sou capaços de treure poesia de temes tan àrids, pedestres i prosaics.
    El relat que més m'agrada és "intimitat": erotisme casolà i germanets entretinguts fent gargots.