Vint nanoocurrències sobre ANY NOU, VIDA NOVA [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Com que Kefas segueix fent-se pregar i encara no ha convocat el NanoRepte 1071, amb el present NanoRepte 1070-ter: ANY NOU, VIDA NOVA m'he buscat un nou entreteniment no homologat en què sóc convocant, participant, votant i guanyador.

2024 a. de C.
Regnava Mentuhotep II, faraó de la dinastia XI (Imperi Mitjà) que va reunificar l'Alt amb el Baix Egipte.

2024, any de traspàs (1).

El comité d'empresa exigí que dijous 29 de febrer fos festiu o que, si no, es retribuïssin set hores extra.

2024, any de traspàs (2).

Els qui neixin el 29 de febrer gaudiran d'una longevitat garantida, en celebrar l'aniversari només cada quatre anys.

2024: multicentenaris.

Naixement d'Immanuel Kant, Francesc Pi i Margall i Josep Anselm Clavé. Mort de Marco Polo, Lenin i Àngel Guimerà.

A la meitat de l'edat mitjana.

Què té a veure l'any 2024 amb Sant Adrià del Besós?

Aturarem el canvi climàtic?
Fem el que fem, haurem arribat tard i l'estiu del 2024 serà més sec i calorós que el del 2023.

Bon relataire, però impuntual.

Realment l'any 2024 transformarà Kefas, convertint-lo en un exemple de puntualitat i diligència?

Bons propòsits.
Es comprometé a deixar de fumar en 2024. És clar que també ho havia fet en 2023, 2022, 2021...

Carn de canó per als EUA.

Gràcies a l'armament subministrat per l'OTAN, la guerra russo-ucraïnesa seguirà acumulant morts, ferits i desplaçats.

Conflicte Israel-Hamàs (en 2023, 22.700/1.400).

L'Alemanya nazi executava deu civils dels països ocupats per cada mort dels seus. Israel ja n'ha matat setze per cadascun.

Els Borbons, pluriempleats.

Per convèncer-nos que la monarquia surt a compte, els Borbons faran de Reis d'Orient: l'Emèrit, Felip i Leonor de negre.

En el 2024.

Es commemora el mil·lenni del tractat de música Micrologus escrit per Guido d'Arezzo, considerat el pare de la música occidental.

Li havien dit que es moriria en 2023.

Estava tan contenta de seguir viva que començà a menjar raïm com una boja, però a la sisena campanada s'ennuegà.

Or Líquid.

L'oli d'oliva es vendrà a les joieries i només el deixaran a taula als restaurants de quatre i cinc forquilles.

Prediccions de Nostradamus.

Abdicació de Carles III d'Anglaterra. Sequeres, inundacions, terratrèmols i fam. La Tercera Guerra Mundial.

Què li duran a Kefas, els Reis?

Li havien de dur carbó, però a instàncies de Joan Colom li deixaran un rellotge de sorra perquè sigui puntual.

Qui avisa no és traïdor.
Quan gestioni algun repte donaré tres dies perquè el guanyador convoqui el nou repte. Altrament la convocatòria passarà al següent.

Secessionisme lingüístic al País Valencià.

La coalició PP-VOX en el poder ressuscitarà aquella singular teoria segons la qual valencià i català són dues llengües diferents.

Traspàs i traspassar.

Era tan ignorant que, quan sentí que 2024 era any de traspàs, pensà que es moriria algú de la família.

Tres valors en tres sistemes.

Què tenen de particular els nombres 7E7, 2024 i 11111101001?

Comentaris

  • Respostes i aclariments:[Ofensiu]
    Joan Colom | 09-01-2024

    Agraïment a Llpagès i Rosa Gubau per les vostres injeccions de moral.

    També a Kefas, per la immerescuda comparació amb Alexandre Deulofeu. Si això de la matemàtica de la literatura té a veure amb les nanoocurrències "A la meitat de l'edat mitjana" i "Tres valors en tres sistemes", que en realitat són endevinalles, heus ací les respostes:

    Què té a veure l'any 2024 amb Sant Adrià del Besós?
    L'any 1012, que numèricament és la meitat de 2024, va néixer aquesta població, amb la construcció de l'església parroquial en el marge esquerre del riu Besós.

    Què tenen de particular els nombres 7E7, 2024 i 11111101001?
    7E7 és 2023 en sistema hexadecimal i 11111101001 és 2025 en sistema binari. Així que la particularitat dels nombres 2023, 2024 i 2025 és que són correlatius.

  • Bones ocurrències[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-01-2024

    No hi ha ningú que em sorprengui tan amb aquestes nanoocurrències tan diverses com les que tu et capac de fer. Seria interessant poder entrar en el teu cap quan et deixes anar i escrius amb aquesta agudesa, hahaha

    Rosa.

  • Ets el Deulofeu dels lletraferits[Ofensiu]
    kefas | 08-01-2024

    L'Alexandre va inventar la matemàtica de la història tu, la de la literatura.

  • Entre tant de neguit malaltís...[Ofensiu]
    llpages | 07-01-2024

    provocat per la impuntual convocatòria del nou NanoRepte, he après qui era Guido d'Arezzo. Agraït, Joan, bon any i que l'espera et sigui lleu.