Vint nanoacudits sobre SÓC LLEGENDA. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Carmen Polo, "la collares".
La cobdícia de la dona de Franco era llegendària. Quan entrava en alguna joieria, els propietaris sabien que no cobrarien.

Entre el terror i la llegenda.

Els quatre conqueridors d’imperis més extensos, tot i que efímers: Alexandre el Gran, Genguis Khan, Napoleó Bonaparte i Adolf Hitler.

Jahvè vs. Zeus.

La mitologia judeocristiana és més avorrida que la grega: Jahvè és tan venjatiu com Zeus però sense sentit de l’humor.

La llegenda de Guifré el Pilós.

En realitat, les quatre barres procedeixen de l’esgarrapada de Gunilda a la cara de Guifré, sabedora que li fotia banyes.

"La llegenda del sant bevedor" (Ermanno Olmi, 1988).

Pel·lícula sobre un indigent alcohòlic que malda per pagar un deute, basada en l’homònima novel·la pòstuma de Josep Roth (1939).

La llegenda negra.

La llegenda negra espanyola és immerescuda: els colons anglesos van exterminar els indígenes; els espanyols només van robar i violar.

La llegendària flegma britànica, al cor d’Àfrica.

"El doctor Livingstone, suposo" és la coneguda frase amb què Henry Stanley s’adreçà a l’explorador David Livingstone, en trobar-se’l finalment.

La llegenda, exhibida.

El cos embalsamat de Vladímir Uliànov, Lenin, està exposat al públic en un mausoleu a la Plaça Roja de Moscou.

Lawrence de Aràbia.

El llegendari Thomas Edward Lawrence, amb 1,66 m. d’alçada, era força més baixet que Peter O’Toole, de 1,88 m.

Llegenda urbana.

L’expressió "llegenda urbana" està a mig camí entre "rumor" i "fake new": falsedat que circula fins adquirir categoria de real.

Més sobre els dips de Pratdip.

Els dips no tenen la culpa que la festa major sigui el 18 de juliol, dia del Glorioso Alzamiento Nacional.

Mites de Hollywood.

Com que Katharine Hepburn i Olivia de Havilland no es volien convertir en llegendes de Hollywood, decidiren morir-se velles.

Modèstia a part.

Això dels vint nanoacudits de Joan Colom no és cap llegenda, sinó una realitat des de fa més d’un any.

Monstre A contra monstre B.

De "Dràcula contra Frankenstein" a "Alien contra Predator", passant per "King-Kong contra Gotzilla", són l’última gota d’esprémer tòpics de terror.

Ramon Cabrera (Tortosa, 1806 – Surrey, UK, 1877).

Sobrenomenat "el tigre del Maestrat", participà en les dues primeres carlinades. D’ençà que sa mare fos afusellada, no feu presoners.

Reforma de cuines i banys.

Era tan matusser que, a diferència del rei Mides, tot allò que tocava es convertia en merda.

Richard Wagner.

Gairebé totes les òperes s’inspiren en llegendes medievals: "Tannhäuser", "Lohengrin", "Tristany i Isolda", la tetralogia "L’anell del nibelung" i "Parsifal".

"Una, Grande y Libre".

Era la llegenda de l’escut franquista. Espanya havia de ser Una: si n’hi haguessin hagut d’altres, tothom hi hauria anat.

Un nou superheroi.

Meteorman s’encarregava d’arrossegar els núvols cap on calgués. Però com que mai plou a gust de tothom, no donava l’abast.

Un vampir atípic.

Aquell vampir era tan descregut que encara l’atreia més la jugular de les víctimes amb una creu penjada del coll.

Comentaris

  • Hi trobo a faltar...[Ofensiu]
    llpages | 05-10-2023

    alguna llegenda d'algú que no hagi estat conegut pels crims que ha comès, m'ha semblat un recull de "llegendes negres". Per exemple, algun que altre científic O home/dona polític, entre d'altres. Gràcies per il·lustrar-nos!

  • molts...[Ofensiu]
    Atlantis | 04-10-2023

    i a mi que no se'm en acudia cap!! .M'han agradat especialment

    Jahvè vs. Zeus.
    La mitologia judeocristiana és més avorrida que la grega: Jahvè és tan venjatiu com Zeus però sense sentit de l’humor.

    i

    "Una, Grande y Libre".
    Era la llegenda de l’escut franquista. Espanya havia de ser Una: si n’hi haguessin hagut d’altres, tothom hi hauria anat.

    Ets un pou!!!

  • Llegendes....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-10-2023

    i realitats, expressades des d'un prisma històric, que mostra la teva riquesa cultural. Em trec el barret.

    Rosa.