Vint nanoacudits sobre LES APARENCES ENGANYEN. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Actors característics.
Si a Ron Perlman li oferissin un rostre estàndard no l’interessaria, perquè amb el seu, tan peculiar, té feina garantida.

Camuflatge perfecte.

Els semblà veure soldats enemics vestits de camuflatge. Quan eren a tocar, s’adonaren que eren matolls vinclant-se amb el vent.

Demòcrates.

Entre els "demòcrates de tota la vida" del PP —no cal dir de Vox— hi ha molts nostàlgics del franquisme.

Estacionament difícil.

De seguida va girar per aquell carrer amb tan pocs cotxes estacionats. En acostar-s’hi va trobar-se amb obres de clavegueram.

Falsa alarma.

En veure aproximar-se aquell dron, els soldats van posar-se a cobert. En realitat només va escampar octavetes exhortant-los a desertar.

Far West.

Aquell pistoler era el més ràpid a desenfundar, però li servia de ben poc perquè tenia molt mala punteria.

Gos imprevisible.

Aquell gos sempre remenava la cua, i més d’un s’havia endut un ensurt en acostar-s’hi i ajupir-se per amanyagar-lo.

Iceberg.

Contra el que tothom pensava, la part submergida d’aquell iceberg era menor que la visible, perquè estava buit per dintre.

"In dubiis, abstine".

Un restaurant amb l’entrada tan tronada no podia ser car. Un cop dins, veient els preus de la carta, s’escapolí.

Ja és pega!

Mirà a dreta i esquerra abans d’ajupir-se per collir aquell bitllet de cinquanta euros. En girar-lo veié que era propaganda.

La cara no és el mirall de l’ànima.

Era tan beneit que sempre tenia mitja rialla a la cara, encara que estigués fotut, i tothom l’abordava amb confiança.

La felicitat.

És quan l’hem perduda, que ens adonem que aquella agradable rutina quotidiana era la felicitat... o s’hi assemblava molt.

Mans calloses.

Tenia les mans calloses, però no pas de treballar dur sinó de gratar-se la panxa.

No us enrotlleu amb desconeguts.

De sobte, aquell desconegut rialler, amb qui havia estat xerrant dels seus negocis en negre, s’acredità com a inspector d’Hisenda.

No us refieu dels perfils de Facebook.

La foto d’aquell perfil de Facebook mostrava un home de trenta anys, però quan el conegué presencialment doblava aquesta edat.

No ve d’un pam.

No tot ho devia de tenir petit, aquell nan bufó del rei, quan les dames de la cort se’l disputaven.

Progre, però no tant.

Amb el cabell llarg i la kufia al coll, tothom creia que era un progre. En realitat era de l’Opus.

Res no es mou; tot és immutable.

Zenó d’Elea, parmenidià, pretenia demostrar que el moviment sols és una il·lusió, amb paradoxes com la d’Aquil·les i la tortuga.

Silenci! So? Càmera? Acció!

Quan s’abraonà contra aquell maltractador i anava a deixar-lo fora de combat, sentí "Talleu, talleu!" a l’altra banda del carrer.

Tot allò barat resulta car.

Aquella bombeta de baix consum, que comprà al basar, durà exactament tres setmanes. Ben mirat, havia consumit molt poca energia.

Comentaris

  • Acudits i IA[Ofensiu]
    SrGarcia | 02-06-2023

    Bon dia, Joan Colom. La intel·ligència del ChatGPT, pel que he vist, és bona comentarista i mala escriptora. Com a comentarista no ho fa malament, capta l'humor i la ironia. Li he posat els teus nanoacudits i diu això;

    " els nanoacudits sobre les aparences enganyen ofereixen una exploració divertida i irònica d'aquest tema universal. Amb un estil senzill i breu, aquests acudits captiven el lector amb els seus girs sorprenents i il·lustratius. És una forma entretinguda de reflexionar sobre com les nostres percepcions inicials poden ser enganyoses i com la realitat pot diferir de les aparences superficials."

    Però si li dius que escrigui un relat, el resultat sol ser decebedor. Em sembla que encara ens queda molt per anar fent.

    Per part meva, els he trobat divertits. Especialment m'agrada el que es diu "Far west" i també "Iceberg", són coses en què no sols pensar.
    El relat del bufó, és especialment hilarant i picaresc, dins d'un cos petit hi pot cabre una enorme grandesa d'esperit (això és el que diu la IA, a mi, no em sembla que parli de grandesa d'esperit, precisament.)

  • molt enginy [Ofensiu]
    Atlantis | 02-06-2023

    i sentit de l'humor. Alguns son molt bons i d'altres molts certs.

    Benvinguts els teus nanoacudits!!!

  • Millora [Ofensiu]
    llpages | 01-06-2023 | Valoració: 10

    Estic amb en Fidel: amb aquest toc d'humor fi, els teus pensaments breus hi surten guanyant. Visca els nanoacudits! Enhorabona i a seguir rumiant nous nanoreptes!

  • Ara m'agrades, osti![Ofensiu]
    Fidel Català | 01-06-2023

    Nanoacudits està molt millor, i no t'ha fet mal, oi que no?
    Bé, et felicito per la teva prolífica imaginació i per la saviesa que atresora la teva llarga experiència en aquest món.
    Bon recull d'imatges!

    Una abraçada cordial!

    FC

  • Llegits[Ofensiu]
    Prou bé | 01-06-2023

    Tots, un per un.
    Amb total cordialitat