Vint nanoacudits sobre ESCLETXA.

Un relat de: Joan Colom
Anant per l’autopista.
Com que plovia de valent, només va deixar una escletxa a la finestreta del conductor, per ventilar el cotxe.

Casc hel·lènic de bronze.

El casc grec anomenat corinti tapava tot el cap i només deixava escletxes per als ulls i la boca.

El reglament és el reglament.

Estava tan dominat per les seves obligacions professionals que no havia deixat ni una escletxa per a les emocions.

El violí i família.

Els instruments de corda fregada tenen dues escletxes corbades a la caixa de ressonància, per projectar el so cap enfora.

És la guerra!

Els carros de combat aconseguiren obrir una escletxa en les línies de defensa enemigues. Després, ja no van tenir aturador.

Expressió original.

Una alternativa a "veure un got mig ple o mig buit" seria "veure les pues o les escletxes d’una pinta".

Glaceres.

Com cal anomenar les obertures en una glacera, on hi pot caure un home?: clivelles? esquerdes? escletxes? esvorancs?

Guardiola per a poc estalviadors.
Aquella guardiola tenia una escletxa tan estreta que només hi passaven les monedes d’un, dos i cinc cèntims d’euro.

La Llei.

Els bons advocats saben aprofitar totes les escletxes que deixen les lleis per tal de fer-les més justes.

Oppenheimer.

Amb les ulleres fumades posades, una llum cegadora es filtrà per l’escletxa: "Trinity" havia estat un èxit.

Pantalons massa ajustats.

Quan s’ajupí per recollir el moneder caigut, es va sentir rrraaasss!: se li havia obert una bona escletxa al cul.

Rosegadors.

Per una escletxa de llum a la foscor, va adonar-se que una família de ratolins havia colonitzat les golfes.

Santa innocència! (1)

Per l’esclexa de la porta va veure el pare i la mare al llit, lluitant ferotgement un amb l’altre.

Santa innocència! (2)

Aquell nen no se’n sabia avenir que la seva cosineta tingués una escletxa on ell tenia la titola.

Sau.

Enguany el pantà de Sau, amb tota l’esgésia de Sant Romà visible i el terra clivellat, és un espectacle depriment.

Sessió numerada.

Aquella parella tan alta de la fila del davant només li deixava una escletxa per veure la pel·lícula.

Targetes TMB.

Aquella màquina validadora era tan voraç que, en introduir la targeta un sol cop per l’esclexa, la deixava sense viatges.

Traus i botons.

Els traus són petites escletxes per cordar-se una peça de roba, fent’hi passar els botons cosits a l’altra vora.

Ultimàtum a la Terra (Robert Wise, 1951).

Gort, un robot antropomorf de tres metres, te a l’altura dels ulls una escletxa per on llança un raig desintegrador.

Un bon trau.

En principi l’operació l’havien de fer per laparoscòpia, però finalment van preferir obrir-lo des de l’estèrnum fins al melic.

Comentaris

  • molt bé[Ofensiu]
    Nua Dedins | 06-09-2023

    Olé! Em quedo amb aquest musical:

    "El violí i família.
    Els instruments de corda fregada tenen dues escletxes corbades a la caixa de ressonància, per projectar el so cap enfora."

    Gràcies pels nanoacudits i per compartir-los. Ens seguim llegint!

  • Enginy....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-09-2023 | Valoració: 10

    multiplicat per deu. Quins nanoacudits més ben trobats amb una simple escletxa.

    Enhorabona per fer-me passar una bona estona Joan Colom.


    Rosa.

  • Riquíssim...[Ofensiu]
    llpages | 06-09-2023 | Valoració: 10

    recull d'escletxes que m'ha deixat bocabadat. Un munt d'exemples que et fan somriure en alguns casos (ai, la innocència!). Com treure profit ben distret i reeixit d'un tema que sembla d'allò ben banal. Enhorabona, Joan!