Una recepta d'estiu

Un relat de: Prou bé
L’elabora un dia a la setmana als mesos de juliol i agost.

Preparació dels ingredients.
Com cada dimecres vespre prepara tot allò que li caldrà l’endemà: la roba, el calçat, les sabatilles de goma, les tovalloles, les ulleres de sol, les cremes i el barret de palla que havia comprat en aquell viatge que…

Elaboració
Pas 1 - no necessita despertador per llevar-se aviat, es desperta sola.
Pas 2 - s’alça i es pren un cafè amb les pastilles del matí.
Pas 3 - es dóna una bona dutxa amb un sabó efecte “peeling” per preparar la pell.
Pas 4 - fa la primera escampada de crema hidratant protecció cinquanta per tots els racons del cos. No s’eixuga els cabells, ja ho farà l’aire.
Pas 5 - es vesteix amb la samarreta i els pantalons curts a sobre del biquini nou de floretes que tant li agrada.
Pas 6 - es posa una crema especial per la cara també d’alta protecció.
Pas 7 - endreça el bany i l’habitació, comprova focs, finestres i la porta del jardí. Tot apagat i tancat.
Pas 8 - agafa la senalla, passa la clau a la porta principal i surt al carrer.
Pas 9 - puja al cotxe, l’engega i emprèn el camí cap al mar.

Cocció
Pas 1- arriba a la cala dels seus amors i s’embaladeix mirant les petites onades que trenquen a la vora mentre els ulls llisquen cap a l’horitzó. Somia una mica imaginant…
Pas 2 - es treu la roba i decideix que avui farà “pits enlaire”.
Pas 3 - s’apropa a l’aigua i es mulla els peus. Assaboreix sensualment la carícia de l’aigua i la seva frescor.
Pas 4 - estén la tovallola i torna a escampar-se les cremes protectores.

L’àpat
Pas 1 - s’ajeu i sent el sol a la pell. El sol que, de mica en mica, li dona un color saludable i afavoridor tot arrabassat la blancor insulsa de l'hivern.
Pas 2 - pren els banys. Llargs, bressolada per la mar fent el mort i nedant fins a no fer peu.
Pas 3 - s’endormisca mentre paeix la “menjada”.

Com que gaudeix d’allò més, ho prepara i ho cuina tot amb molta parsimònia sent molt conscient de cada pas. Vol gravar en el seu record totes les sensacions i imatges que suma cada setmana.

Sap que un dia potser més proper que no voldria, ja no podrà “cuinar aquesta recepta” que tant li agrada assaborir. Haurà de buscar-ne una altra que, de ben segur, sabrà trobar.


Comentaris

  • bona recepta[Ofensiu]
    Amalasunta | 25-08-2024 | Valoració: 9

    m'ha divertit veure la quantitat de passos i de cremes, sobretot de cremes, que necessitem a vegades per gaudir d'una bona recepte a l'estiu, de tota manera millor amb crema que cremat ;)
    Un relat curiós que em fa pensar en que poc valorem el moment, i que bonic es prendre conciencia de guardar-los com a recepta d'un bon record.
    enhorabona pel relat!

  • una bona recepta pel estiu[Ofensiu]
    Noia Targarina | 23-08-2024 | Valoració: 9

    Bona vesprada prou bé,

    Una bona recepta per l' estiu,
    M'agradat!

    Gràcies pels teus comentaris als meus relats!

    Ens continuem llegint!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Sensacions d'una recepta nova...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-08-2024 | Valoració: 10

    L'elaboració, la cocció, l'àpat, per a una bona recepta.
    Amb ingredients per a assaborir una recepta molt ben plantejada. Molt enginyós aquest relat: Prou bé.
    L'has cuinat molt bé.

    M'ha impressionat com has fet aquesta recepta de l'estiu.

    Enhorabona: Prou bé.

    Ens continuem llegint.

    Una abraçada.

    Perla de vellut.

  • Bona recepta[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 20-08-2024

    Cuinada a foc lent i amb ingredients molt ben escollits.
    Un àpat fet amb delicadesa per gaudir-lo plenament i que quedi un bon regust. Una metàfora molt detallada i positiva que l'he viscut com si estès in situ.

    Salutacions.
    Rosa.

  • Recepta d'anar per casa[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-08-2024

    Una recepta molt més prosaica (per a dues persones):
    —Un got d'aigua
    —Sal
    —Oli (bastant)
    —El suc d'una llimona
    —Una quantitat generosa de fulles de menta
    —Dos cogombres pelats (només la part blanca)
    —Dos iogurts tipus grec
    Tot ben batut i una hora al congelador.
    Ens agrada molt i ho fem sovint a l'estiu. Vostè perdoni, però tinc més esperit de golafre que de poeta.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

149 Relats

1416 Comentaris

60422 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com