UN PAPER ESCOLAR

Un relat de: Solsona Bot
UN PAPER ESCOLAR

Marcel, ets un cas com un cabàs! Darrere d’aquesta cara angelical, de persona que no ha trencat mai cap plat, s’hi amaga un esperit malvat.
Si et diuen que facis una cosa, de seguida fas la contrària.
Deceps els professors i, el que és més greu, també els teus pares. Traeixes la confiança dels teus companys.
Sí, tu sempre vas a la teva. Ets un egoista. No tens parents ni amics.
Esborra de la teva cara aquesta expressió burleta!
Ja va sent hora què toquis de peus a terra. La vida no és un escenari on fer les teves facècies. No serà així com et podràs guanyar la vida. De poetes, actors i bohemis, el carrer en va ple, i quasi tots es moren de gana. No ets més que un cregut, o tal vegada, un descregut; no sé què és pitjor!
Deixa de somiar! Els que somien de dia, són uns sòmines. És això el que vols ser? Encara hi ets a temps; treballa i segueix les indicacions de les persones que saben el que et convé.
I ara què, rius? Aixeca’t! Acosta’t! Estic fins al capdamunt de les teves ofenses! No et mereixes res de bo.
Marcel!!!
Amb la passió del moment se li escapa una salivada.
El Marcel treu de pressa un paper que troba a la butxaca, i eixuga com pot el mirall. Té sort d’estar tot sol als lavabos de l’escola, sense públic.
Es renya a si mateix per haver entrat massa dins del personatge, mentre es guarda la butlleta de notes rebregada i empastifada.
Tanmateix, ara es veu en cor d’anar a l’aula i d’afrontar l’esbroncada que ben segur rebrà del seu tutor.

Comentaris

  • Divertit[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-02-2022

    Què es pot fer amb la canalla, quan s'adonen que la malesa ja està feta i no han pogut posar remi? És evident que en Marcel ho té clar.
    Un relat divertit.
    Salutacions,
    Neus

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Solsona Bot

Solsona Bot

27 Relats

187 Comentaris

11659 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona fa 60 anys i estic arrelat també a l'Alt Penedès i a la Segarra.
Amb estudis d'economia i treball en el sector bancari, des de ben petit m'ha interessat i absorbit la lectura. Ara escric una mica, i aprenc.
Jordi Font Oller