Un fantasma futbolista

Un relat de: uanra

*

Photobucket


Hi havia un país molt i molt llunyà, que es deia Fantasmagòria, on hi vivia una família de fantasmes. El germà gran fantasma, que es deia Rocallamp, va començar a dir:

-Travessarem tot el poble i espantarem tota la gent!
El germà petit, que es deia Petit Dart, avorrit de tant sentir el seu germà gran, va decidir anar a fer amics a un col·legi del país de Francelòria.

Quan els nens el van veure, van començar a córrer molt i molt espantats. El Petit Dart els va dir:

-No tingueu por. Jo sóc en Petit Dart, un fantasma bo. He vingut a aquest col·legi per fer amics.

Tots el van creure.

Aquella mateixa tarda, els nens de l'escola tenien un partit molt important de futbol contra l'equip d'una altra escola. El Petit Dart va ajudar els seus amics fent-se invisible. Va fer que els xuts dels seus amics sempre arribessin a la porteria. Els davanters xutaven, la trajectòria de la pilota semblava que no havia d'entrar a la porteria, però màgicament, el fantasma variava el seu camí, i marcava gol. També va ajudar a aturar els gols de l'equip contrari al seu nou porter amic. El resultat del partit va ser 10-0.

Tots, jugadors i espectadors, estaven al·lucinant.

14-02-2009

Comentaris

  • Quin fantasma tan bo...[Ofensiu]
    dofiBlau | 08-05-2011 | Valoració: 9

    Creia que tots els fantasmes eren dolents, però veig que no, que també n'hi ha de bons. És un conte molt divertit. Jo tinc una samarreta del Barça, però encara no jugo a futbol. Quan sigui més gran potser sí que hi jugaré; molt a prop de casa hi ha un camp de futbol, però només hi juguen els nois grans.

    dofiBlau

  • que bé que ho fas![Ofensiu]
    xuxú | 13-06-2010 | Valoració: 10

    se't dóna molt bé aixó dels contes, els fas molt divertits i fas que tothom passi una bona estona.

    PD:Et continuaré llegint.

    xuxú :-)

  • A la revista MOMENTS del març del 2009[Ofensiu]
    nuriagau | 10-06-2010

    apareix publicat aquest relat. Mira les planes 14 i 15.

  • BON LOCUTOR!...[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 15-12-2009 | Valoració: 10

    He vist el video de la lectura del fantasma futbolista. Encara m'ha agradat més que quan jo el vaig llegir. A mi m'agrada molt que em llegeixin contes i sentint-he a tu llegint m'ha semblat que ja podia agafar el coixí i posar-me al llit que algú m'explicaria un conte per poder dormir. Tens la guspira molt maca, però em sembla que és una miqueta entremaliada. Jo tinc el Ninu que ara amb les guarnicions de Nadal sembla que es torna boig, tot el dia el persegueixo per poder agafar-li les coses, que no se com s'ho fa, però em despenja de tot arreu. Rep un fort petó i et desitjo un molt bon Nadal.

  • Lectura del relat[Ofensiu]
    uanra | 15-12-2009

    CATÀNIATROBADA
    6 de desembre del 2009

  • Ets un campió![Ofensiu]
    llamp! | 03-05-2009 | Valoració: 10


    Hola, Campió relataire!

    He llegit el teu relat, així com m'has aconsellat al Fòrum. Després de la Festa de Gols del Barça contra el Madrizzzzzz.... que vol dir que dormien, he llegit el teu relat.

    El Barça serà campió gràcies a vailets com tu, que ens animen a jugar bé i marcar molts i molts gols, tan macos i ben fets com els que van marcar ahir l'Henry, en Puyol, en Messi, en Piqué.... Vols saber un secret? Ahir hi havia al camp del Madrizzzzz.... (ssssshhhh.... encara dormen), hi havia el fantasma de Fantasmagòria que desviava totes les pilotes a gol.

    Jo sóc com el Rocallamp, el germà gran del Petit Dart, però he deixat la Roca al bosc, que allà està tranquila i em vaig passejant per Relats en català deixant comentaris i fent callar als que xerren massa.... ssshhhh, que no ens sentin els de Madrizzzzz.

    L'any que vé els en farem 10 al seu camp, què t'hi jugues????

    A reveure.... Campió!!!

    llamp!

  • Ei, on puc trobar al Petit Dard? [Ofensiu]
    Màndalf | 25-03-2009

    És que al meu equip de futbol sala som tots una mica iaios i ens foten unes pallisses de por. Ens aniria molt bé aquest amic fantasma per desviar pilotes. L'invitaríem al pa amb tomàquet i el porró de després del partit. L'altre dia curiosament ens van guanyar per 10-0, però els contraris no eren petits, eh.
    Tenim un fantasma a l'equip però és dels que no saben tornar-se invisibles, al contrari, li agrada fer el gall dindi.
    I a on és Fantasmagòria? En tinc una lleugera idea però no n'estic segur.
    Tu digues-li al teu amic fantasma que m'escrigui un email aquí: iaioscraksdelfurbosala arrova punt i final.

    Molt bé pel conte Arnau, tu sí que ets un crack.

    M

  • ei!!!![Ofensiu]
    angie | 23-03-2009

    que els del Madrid es pensaran que aquest any, el Barça ha contractat un fantasma d'aquests!!
    jeje

    Molt bé, xavalin!. Estàs fet un bon contista.

    angie

  • Molt simpàtic![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 23-03-2009 | Valoració: 10

    Tant el teu fantasma com tu mateix, Arnau, mostreu una simpatia desbordants. T'han dit tantes coses en els comentaris que ja no sé què més afegir. En tot cas, et vull dir que el teu conte està molt ben escrit i que la seva lectura resulta molt divertida. I també et vull felicitar per haver estat publicat a la revista "Moments". Quina alegria més gran!
    T'envio una forta abraçada i molts ànims per seguir inventant històries que fan que ens ho passem molt bé.
    Mercè

  • Visca la imaginació![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 23-03-2009 | Valoració: 10

    Uanra, aquesta idea no se m'hagués ocorregut mai. Mira que tenir un amic fantasma! És superguai i a més a més molt útil per a posar gols a la porteria contrària. A veure si en trobo algún de fantasma, me'n faig amiga i li faig fer pessigolles al meu fill per a que s'aixequi del llit pels matins. Seria molt xulo!
    Un petonet ensucrat

  • Estic molt contenta![Ofensiu]
    nuriagau | 21-03-2009

    Acabem de descobrir que el teu conte està publicat al número 3 de la revista Moments
    Et va saber greu veure que el teu conte no estava publicat al Conte de fantasmes, però, ara el teu està a una revista. Caldrà buscar la manera d'aconseguir-la.

    De moment, aquí tenim l'enllaç: Un fantasma futbolista.

    Un petó ben fort de la mama.

  • Visca el fantasma![Ofensiu]
    JOANPG | 06-03-2009 | Valoració: 10

    Quin trapella està fet. Més d'un equip de futbol de "campanetes" el fitxaria per jugar amb ells.
    Tu no cal que el fitxis. Ja el tens i el tindràs sempre al teu costat durant tota la vida. Em refereixo al teu estimat corrector MaGaMa que vetllarà perque siguis el gran escriptor que ja ensenyas que seràs.

    Una forta encaixada del teu admirador JOANPG.

  • Hola Arnau![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 28-02-2009 | Valoració: 10

    A mi m'agradaria tenir un amic com el Petit Dart!
    Un relat molt agradable de llegir i molt ben escrit.
    Et felicito mil vegades.
    Un petó.
    Nonna_Carme

  • Fantasma fantàstic[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-02-2009

    Has escrit un relat fantàstic, Arnau, curtet però amb tres parts ben clares:

    A la primera, presentes la família de fantasmes:
    Ai, el Rocallamp, quina peça està fet!
    I quina bona pensada va tenir el Petit Dart!
    Vull dir que anar a espantar la gent pot semblar divertit durant un minut o dos, però en realitat no ho és perquè després de fer-ho et quedes molt solt... mentre que fer amics és bonic, ja que un cop els has conegut, pots jugar i parlar amb ells molt de temps!

    A la segona, un membre d'aquesta família es relaciona amb altres persones:
    M'ha agradat la manera com aquest germà petit ha solucionat el problema, en veure que els nens s'espantaven i fugien d'ell: ha parlat clar i ho ha fet tranquil·lament. Crec que aquesta és una bona manera d'entendre's!

    A la tercera, expliques el partit:
    Aquí algú ha fet trampa, oi? M'alegra que el fantasma ajudi als seus amics, però també em sap greu pels altres jugadors, que no deuen entendre què passa allí, ni perquè tot els surt malament i cap pilota no entra, a pesar dels seus esforços.
    Digue-li al fantasma que no ho faci més... o que busqui un company fantasma per a què jugui amb l'altre equip!
    T'imagines un partit entre fantasmes? segur que tu pots fer-ho!

    En resum i tal com et deia al començament: un relat fantàstic!

    T'envio una abraçada voladora que no fa ni por ni mal,
    Unaquimera

  • Hola Arnau![Ofensiu]

    No sé pas com t'ho fas. Acabes de penjar un relat i, encara no l'he llegit i ja és ple de comentaris.
    No sé, no sé, em sembla que aquesta vegada et prendré jo el personatge. Què et sembla?
    [Arribaré a temps de ser el comentari número 100?]
    - Avi Joan, el de la iaia -

  • Quina sort....[Ofensiu]
    Naiade | 26-02-2009 | Valoració: 10

    ...poder ser amic del Petit Dart, encara que a l'equip contrari no li devia fer gaire gracia. Tens molta imaginació Arnau, continua escrivint que ja veus que tens molts lectors que et seguim.

    Una abraçada

  • Molt divertit[Ofensiu]
    nuriagau | 26-02-2009

    Et felicito, Arnau, per aquesta història tan ocurrent i original sobre fantasmes. T'agradaria tenir un amic fantasma que ajudés els del teu equip quan jugueu a l'escola?

    M'hagués fet il·lusió que haguessis pogut presentar aquest relat al REPTE CCCLXXI (371) proposat per Vladimir. Tindríem els dos relats de fantasmes, el teu i el meu, publicat en el llibre. És una llàstima que no tingués una extensió de més de 300 paraules.

    Un petó de la mama.

  • Vull ser amic del fantasma futbolista[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-02-2009 | Valoració: 10

    Relat molt maco i ens apropa als bons fantasmes. M'apunto com amic.

  • 10-0 !!![Ofensiu]
    violetaclara | 25-02-2009 | Valoració: 10

    Quin fantasma més trapella!!! XD A l'altre equip no li devia fer massa gràcia! M'ha agradat molt!!!

    Tinc moltes ganes de veure't ! He estat molt lluny i he vist moltes coses! Espero poder-t'ho explicar aviat!! Un petó guapo!

  • UFF, JO TAMBE AL.LUCINO![Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 25-02-2009 | Valoració: 10

    Crec que li hauries de presentar aquest fantasma al president de l'Espanyol, aviam si poden aguantar a primera divisió. Seria molt xulo, oi? Tenir un amic fantasma d'aquesta categoria, no fa gens de por. Un petó, Arnau.

  • No s'hi val, Arnau![Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 25-02-2009 | Valoració: 10

    És clar, si un es fa amic dels fantasmes bons, tots els gols entren a porteria, però això és fer trampes, no? bé, tot i que si només va ser un dia...!
    Molt xulo el conte, i m'agrada veure que segueixes tenint imaginació i ganes d'escriure. Segueix, eh? ara no paris!
    Una abraçada

Valoració mitja: 9.92

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68381 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com