Tu

Un relat de: març

Tu, quan camines,
només penses qui podries trepitjar.
Tu, quan escoltes,
mai penses que per ell pot ser important.

Els valors que ara prediques,
mouen món però no els practiques.

Tu, quan li parles,
utilitzes les paraules per fer mal.
Tu, quan el mires,
et cremen els ulls en veure'l respirar.

Ara tries estar sola
i demà trobaràs l'ombra.

Comentaris

  • Encantador, [Ofensiu]
    OhCapità | 21-03-2005 | Valoració: 9

    senzill, ..., mmm, preciós! Tal com imagino, cantes versos, toques sentiments i poses COLOR al món.

    Mmm, feia temps que no et llegia i continuo pensant el mateix.

    OkkiDoki! Okki, Doki!!

    Cap Verd, No Estrès!!

    OhCapità.

  • pseudo | 24-01-2005

    Sembla que de qui estàs parlant, només sap reflexar odi.... El ús del tu, m'ha agradat molt...

    Al acabar de llegir el poema, ja em veies pensant si jo feia tot això.... -_-'

  • contundent[Ofensiu]
    Shu Hua | 22-01-2005 | Valoració: 8

    jo també m'apunto al "tu" directe que diuen més avall, és un poema curt i directe, sí senyora. També crec que en podria sortir una bona cançó.

  • Ara...[Ofensiu]
    Thalassa | 19-01-2005

    tries estar sola,
    i demà trobaras l'ombra

    Meravellós

  • Quin "tu"!![Ofensiu]
    Lavínia | 17-01-2005

    Molt expeditiu el retrat, gairebé en prosa, que en fas de l'egoisme i la hipocresia i, sobretot, els últims versos "ara tries estar sola" i després trobaràs ombra".

    Les persones, a vegades, no podem preveure que amb la nostra actitud ens aboquem a la solitud.

    Petons

  • És un bon poema...[Ofensiu]
    rnbonet | 17-01-2005 | Valoració: 10

    ... i potser esdevinga una bona cançó.
    El desamor, la insolidaritat, la manca d'escrúpols, la negació de... està present i reflectida. A bastament.
    Això és literatura!!

  • Monty | 07-01-2005 | Valoració: 8

    Quan llegeijo coses sempre intento deduïr l'origen del relat. Què pensava l'autor abans d'escriure'l? Per què l'ha escrit? i com és que l'ha escrit així?

    Primer pensava que era un desamor. Collons! si parles d'un TU, tant directe és que hi ha hagut alún ELL/A que t'ha demostrat ser així...

    A part, suposo que dins de cada relat sempre hi ha una part autobio`gràfica...

    Després he pensat que potser simplement és alguna persona que has conegut (i suposo que haurà sigut important si li has dedicat un relat), i que t'ha fallat.

    De tota manera, potser m'estic passant de llest, i simplement és un relat dirigit a ningú.

    El cas és que és directe i sigui qui sigui ELL, hauria de canviar una mica.

  • El teu...[Ofensiu]
    Llibre | 11-12-2004

    ..."Tu" és directe i clar, i aquest és precisament el seu valor. I disculpa si em permeto l'atreviment de discrepar en una cosa que dius en un comentari teu: que no saps fer-ho bonic.

    Per a mi, el que fa bonic un poema és el sentiment, l'emoció, la passió que traspua darrere de cada vers, de cada paraula... i tu això ho fas. Una altra cosa és que utilitzis figures literàries o no. Rimes o no. Jocs de paraules o no. Però penso que una cosa no treu l'altra.

    El sentiment, que és el que importa i pel que escrius (penso), sí que hi és.

    Endavant!

    LLIBRE

    PD.- Et volia demanar un favor: si pots, vols i tens ganes, em podries comentar un poema meu titulat "Escriure"? Gràcies.

  • Benvinguda...[Ofensiu]
    Ilargi betea | 16-10-2004 | Valoració: 9

    ... a la web i al grup d'autors que tenim un relat anomenat "Tu"! Hahaha, amb aquest títol passa com amb "por", que també sóm uns quants els que en tenim un que es diu així... què hi farem!

    He de dir que el teu "Tu" m'ha agradat molt, que el fet que no escriguis per fer bonic no li treu valor al teu poema. Cadascú és ben lliure d'escriure com vol, és més, hi ha molta gent que agraeix que el missatge és transmeti amb tanta claredat.

    Apa, una abraçada i molta màgia, maca!

  • Merci![Ofensiu]
    març | 16-10-2004

    Merci, noia!

    El teu ha estat el primer comentari que he rebut i m'ha fet molt il·lusió!
    Sóc bastant planera escrivint, mai he sabut fer-ho bonic, però crec que també té part de gràcia, no?

    Moltes gràcies!! Una forta abraçada

  • aina | 15-10-2004 | Valoració: 9

    primer de tot benvinguda!!! (o benvingut?) tant se val, m'agrada perquè és directe el que dius, i si és veritat que hi ha algú com aquest "tu" tens raó en dir que ben sola es quedarà...
    apa ànims i a seguir escrivint!
    una abraçada

Valoració mitja: 8.83