Traïció

Un relat de: Iona
Vam demanar un assortit de peix per compartir, acompanyat d'unes copes de vi. El restaurant era a prop de l'oficina i aquell dijous, tota la plantilla vam baixar a degustar-hi unes tapes de seitons, calamarsets i bacallà a la marinera, ideal per sucar-hi pa.

Jo vaig ser el primer treballador a qui va contractar el fundador i actual cap de l'empresa, i just feia uns mesos, gràcies a l'esforç i compromís mostrat, havia aconseguit passar a ser-ne soci. Amb el temps, i gràcies a l'augment de la facturació i creixement sostingut, s'havia anat incorporant nou personal i ara érem un referent del sector.

Soparem tranquil·lament, i mentre fèiem sobretaula i esperàvem que portessin els cafès, els dos sortirem fora a fumar un cigarret. Conversàvem animadament, quan just entrà un autobús al carrer. La vorera era estreta i l'empenta l'agafà desprevingut.
Va ser fàcil. No hi va tenir res a veure cap afany per prendre el relleu de l'empresa. Jo ja havia insistit en el fet que s'havia equivocat contractant l'últim treballador. Una plantilla de tretze persones era un mal averany.

Fou el seu últim sopar. Abans de marxar, em tocà passar per caixa a pagar el compte.

Comentaris

  • Xocant![Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023 | Valoració: 9

    Directe, precís, sorprenent. Molt bo!

    Enhorabona. Sort!

  • L'autobús.[Ofensiu]

    Fredor que em glaça la sang! I escrit aquest relat amb una exactitud que porta el lector a viure cada seqüència amb un ai!, all cor. Una vorera estreta i un autobús, amb aquests dos ingredients corones el relat amb un realisme que et deixa pensatiu molta estona després d'haver llegit el text. Vet aquí on rau la teva bona imaginació....

  • L'autobús.[Ofensiu]

    Fredor que em glaça la sang! I escrit aquest relat amb una exactitud que porta el lector a viure cada seqüència amb un ai!, all cor. Una vorera estreta i un autobús, amb aquests dos ingredients corones el relat amb un realisme que et deixa pensatiu molta estona després d'haver llegit el text. Vet aquí on rau la teva bona imaginació....

  • Traïció [Ofensiu]
    Prou bé | 03-05-2023

    Un relat que et fa entrar com aquell que no vol en la fosca fredor d'un malànima.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • L'últim sopar[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 03-05-2023

    Relat amb connotacions evangèliques.
    Quina por aquesta veu narradora.

  • Déu ni do[Ofensiu]
    Nua Dedins | 02-05-2023

    Déu ni do quin final. Interessant relat. Endavant i sort!

  • expressament?[Ofensiu]
    Atlantis | 02-05-2023

    No se sap si ha estat casualitat o fer exprés...Bon relat

  • llpages | 02-05-2023 | Valoració: 10

    Premeditat o no, qui duu la veu cantant al relat no mostra empatia cap a res ni ningú, fred com una mala cosa. Si aquesta manca absoluta de sensibilitat es transmet al lector, vol dir que està ben escrit. Enhorabona, Iona!

  • El sopar....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-05-2023

    va ser el detonant de la seva advertència, en contractar al nou treballador número tretze. Ara li toca dirigir sol, la nova empresa. Una situació ben adversa.

    Salutacions i sort Iona.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

83 Relats

320 Comentaris

28397 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir