RECORDS ARRAPATS

Un relat de: brins




Com cada matí, la Isabel es desperta trista; la claror d’un nou dia ja entra a l’habitació, però el llit encara retalla la silueta d'un cos encongit; la nostàlgia voleia pertot. De sobte, però, observa com un agosarat raig de sol s’esllavissa pel blanc dels llençols, i decideix que avui pot ser el dia ideal per a fugir…

Amb una maleteta negra a la mà,vagareja pels carrers de la ciutat fins que s’atura davant d’una parada d’autobús. Una senyora gran, carregada de paquets, s’asseu al seu costat per oferir-li conversa, però ella la refusa, prefereix romandre callada recordant instants del passat. El mòbil que porta a la butxaca comença a sonar insistentment; sap que és el fill qui li truca per assabentar-se d’on és i poder estar tranquil, però no vol contestar la trucada; creu que aquell interès no el provoca una veritable preocupació, sinó un mer sentit de la responsabilitat. En pujar a l’autobús, el conductor li pregunta on vol anar, per poder calcular el preu del bitllet, però no sap què contestar-li; cap lloc no li desperta il·lusió, tan sols pretén fugir, fugir, fugir…

S’asseu al costat d’una finestra amb vidres nítids i transparents, i comença a vessar llàgrimes amargues; un nen amb rínxols rossos l’observa estranyat, és petit i no pot entendre aquell plor…Un senyor baixet, de cabells blancs, la mira amb compassió i li ofereix aigua.

Quan arriba al final del trajecte, es proposa agafar la maleteta i baixar de l’autobús, però recorda que ningú no l'espera enlloc, i que cap nou paisatge no pot alegrar-li el cor, i les cames li flaquegen. Demana al conductor un altre bitllet i torna enrere; sap que per molt que s’allunyi, mai no podrà fugir dels seus pensaments…

Torna a entrar a la residència on roman reclosa des de fa dos mesos, i rep, complaguda, el salut amable dels seus companys…

Comentaris

  • molt ben escrit[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 08-02-2015 | Valoració: 10

    M'agrada. El meu relat es real si. Al meu poble entre 1616 a 1628 varen penjar 6 dones acusades de bruixeria. Aqui es va penjar a Catalunya l, ultima dona acusada pels veins i el jutge de laVegueria del Lluçanes. Gracies per valorar

  • De qualsevol motiu...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 18-01-2015 | Valoració: 10

    De qualsevol motiu en saps treure un bon relat. Relat trist, molt trist. Els pensaments els portem a sobre, no ens en podem desfer així com així i és una càrrega barrejada de penes i alegries... Tenim la tendència a recordar les coses bones, com a autodefensa, però no podem arribar a veure-les de forma negativa quan els ànims defalleixen.
    Gràcies per compartir els teus escrits.
    —Joan—

  • Malauradament,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 16-01-2015

    és molt freqüent aquest desig de fugir, de cridar i de trobar-se perdut en un món hostil.
    Sempre és un plaer llegir-te, estimada brins.
    Una abraçada.

  • Retorn[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-01-2015 | Valoració: 10

    És allò de roda al món i torna al Born. I té raó en la reflexió final de que els pensaments són allà, dins el cap que la corona, que vagi on vagi els records aniran amb ella. Un gran relat Pilar, realista amb la convivència amb el dolor i la tristesa. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10