Pessigolles

Un relat de: Queca

A la planta dels peus,
a la punta del nas,
al colze esquerre,
rere l'orella.

Quan em toques,
quan em mires,
quan em parles,
a totes hores.

Dolces,
tendres,
divertides,
necessàries.

Pessigolles,
que em fan riure,
que em fan plorar,
que em fan demanar més.

Teves,
meves,
meves,
teves.

De tu a mi,
de jo a tu,
de mi a tu,
de tu a jo.

Al palmell de la mà,
entre els dits del peu,
a les costelles,
a la cara interna dels malucs.

Quan m'acaricies,
quan m'estimes,
quan et veig,
quan et sento.

A l'escriure,
al parlar,
al xafardejar,
al descobrir.

Al caminar,
al córrer,
al nedar,
al jugar.

Pessigolles per fugir,
per afrontar les pors,
per decidir,
per triar.

No ho saps?
Les pessigolles sempre hi són!

Comentaris

  • Gràcies de nou![Ofensiu]
    Unaquimera | 14-02-2006

    Avui és un dia que fa pessigolles!
    Així que he tornat a regalar-me les teves... i les he retrobat novament delicioses!
    Una abraçada amb sol,
    Una quimera


  • Gracies[Ofensiu]
    Quimera | 11-01-2006 | Valoració: 10

    Gràcies, moltes gràcies per les teves pessigolles, Queca.
    Ha estat un plaer llegir-te i un plaer deixar-me anar i sentir-les a prop meu. Avui em feien tanta falta...! Entre les teves pessigolles i el solet que ha decidit, per fi!! sortir i oferir-nos un pessic d'escalfor, el dia ja no resulta tan fosc ni tan dur.
    Un petó... i una pessigolla, si me la permets, amb molt d'afecte,
    Una

  • pessigolles...[Ofensiu]
    mirare | 21-12-2005 | Valoració: 10

    en llegir el títol, automaticament, m'ha arribat la melodia d'una cançó, evidentment amb el mateix títol.
    Gràcies per fer-la recordar.

    "Pessigolles, les escamparem pel món..."

  • jejeje[Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 26-11-2005 | Valoració: 8

    quina gràcia! es un poema molt simpàtic, esta molt bé! et seguiré llegint ;)
    gràcies pels teus comentaris! un petó

  • molt bo[Ofensiu]
    jaumesb | 23-11-2005

    m'agrada molt el ritme

  • papallona | 19-11-2005

    Pesigolles que fan que et surti aquell riure d'infant... Molt dolç el poema! M'agrada aquest estil desenfadat en que escrius...
    Besades!

    Papallona

  • m'encanten [Ofensiu]
    Perestroika | 17-11-2005 | Valoració: 10

    les pesigolles, i m'encanta com les has descrit! preciós relat!

  • Llibre | 17-11-2005

    Tens raó: les pessigolles sempre hi són. Però sobretot aquestes que descrius tu, que no són tan físiques. Aquestes són les que de veritat fan moure l'ànima, no només el cos.

    És un poema que dibuixa somriures en ser llegit. Gràcies!

    Una abraçada,

    LLIBRE

    PS.- Se't troba a faltar pel fòrum... i els teus "bon dia"???

  • Bell descobriment[Ofensiu]
    roda03 | 07-11-2005 | Valoració: 9

    Hola Queca,
    Avui ha estat un bell descobriment la teva poesia precisa, entenedora,directe i suau.
    Trobo que atresores el sentiment de les paraules més enllà de la lectura. Traspasas el teu relat fins a fer-lo sentir nostre. T'estic contestant amb un somriure i saps per què? Doncs perquè m'ha fet pessigolles.

    Endavant, et seguiré llegint,
    Salut i un brindis per les teves pessigolles,
    Roda03

  • solarin | 26-10-2005 | Valoració: 9

    Com amant de les pessigolles, aquest escrit no m'ha deixat indiferent! És pot ben dir que són una de les sals de la vida...
    Senzill, amb ritme, àgil... i amb un ampli somriure.
    Que vagi bé!!

  • també me n'has fet[Ofensiu]
    teixidora | 25-10-2005 | Valoració: 9

    de fet, mepn fas sovint de pessigolletes a l'ànima!
    Un petó

  • ambre | 25-10-2005

    I fa com pessigolles de debó quan el llegeixes, Genial.

  • és molt bonic[Ofensiu]
    fosca | 24-10-2005 | Valoració: 10

    Aii les pessigolletes!si no hi fossin tindriem menys somriures... Aquest relat me n'ha produït a mi, saps on? a la panxona!

    anneta

  • així és...[Ofensiu]
    Ullets | 24-10-2005 | Valoració: 10

    les pessigolles haurien de formar part del món... em recorden una cançó que sovint canto amb els infants, que parla de la necessitat de crear somriures, complicitats mitjançant un fet tan simple, com moure els ditets de la mà...
    Visca les pessigolles!!!!!!!

  • pessigollateràpia...[Ofensiu]
    Capdelin | 24-10-2005 | Valoració: 10

    potser sí que hauries de patentar i divulgar aquest art de les pessigolles, segur que tenen propietats terapèutiques ja que desguassen en les rialles... i entrar en el conveni laboral mundial... s'aturarien les guerres per fer-se pessigolles entre els enemics i altres consequències inesperades...
    has posat, amb aquest poema, un aire fresc, humà i suau com la pell en la poesia... enmig de tanta llàgrima, drames i trascendències profundes...
    un petonet i una abraçada.

  • nyitus | 22-10-2005 | Valoració: 10

    Tens rao, allá on et toquin sempre hi trobaran pessigolles, digam-ho a mi. Jeje!!

    Crec que les pessigolles sempre en han d'acompanyar, formen part d nosaltres.

    T'ESTIMO!!

  • Pessigolles...[Ofensiu]
    NoKia | 21-10-2005

    A totes hores,
    en tots moments,
    A cada nit,
    i a cada dia
    on jo, Queca,
    llegeixo els teus poemes!

    (Petita improvització que m'ha quedat... com el cul¬¬ xDDDDD)

    HoooooLaaaaaaa:D xD carai quins ànims que porto! Com estàs Quecona? (Ho sento... però d'ara endavant t'he d'anomenar així... M'ha entrat una dèria! xD) Dons re... Un poema increïble vida!! I tant i tant... i a mi... que em toquen una mica i ja estic pel terra de tant de pessigolleix... Mare meva... i després em fan xantatge... o el que sugui! xD! Massa pessigolles dec tenir... hum...

    Bé... res més a dir-te! Bé si, que t'he agregat xD! Ja parlarem d'acord? ;)
    Un petó... O millor, deu mil!

    NoKia

Valoració mitja: 9.55

l´Autor

Foto de perfil de Queca

Queca

108 Relats

757 Comentaris

193179 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Fisioterapeuta i pedagoga.

Lectora intentant escriure.

Enamorada de la literatura, d'estimar, del mar i a vegades, de la vida.

Nascuda al febrer del 87, treballo amb avis, que són el pou de sabiesa on intento aprendre cada dia quelcom nou (sobre ells, sobre la meva professió, sobre la vida, sobre mi mateixa).

Per què Queca? Lleigeix "Te'n vas anar".