Pagafantes

Un relat de: aleshores
“No en tinguis el més mínim dubte, Llopis”, va dir amb gran seguretat la cap de l’Àrea. Ben vestida, una mica massa ben vestida, també,- podríem afegir-. Veu melosa, però ferma alhora.

Llopis, un pel encongit sota el marc de la porta del seu despatx, somreia poc convençut i feia que si amb el cap, però sense acabar de verbalitzar-ho en paraules.

“No tindrem prou personal per escometre aquest treball”, ens deia desprès tot explicant la conversa als seus propis subordinats. “És una gosadia posar-se en aquestes qüestions, ens sortirà malament”.

Va seure a l’ordinador i va començar a obrir inquiet un reguitzell de carpetes grogues, amb les subcarpetes corresponents, un home ordenat, però tal vegada poc creatiu.

“Tu te’n podries cuidar de fer un primer informe?” -Em va acabar dient, tot i que tenia dubtes perquè estava temerós que no acabés fent-li un paper del tipus “fer volar coloms” al qual el tenia acostumat i, el que seria pitjor, que agradés a la Cap, la qual, tot remenant les polseres digués “això està molt bé” mentre les polseres dringaven.

Un autèntic infart li suposaria a l’home ordenat, que somriuria amb la boca petita davant la Cap tot maleint per dins la frivolitat de la gent poc ordenada però malgrat tot creativa. Quedava com un autèntic pagafantes, però era el seu destí. Aquests dubtes que li feien cobrir-se les espatlles per sortir il·lès i caure de ple en l’atonia, el conformisme.

Comentaris

  • A vegades passa[Ofensiu]
    MariaM | 21-06-2022 | Valoració: 10

    Queda com una mica desgraciat....
    Cordialment
    MariaM

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-06-2022

    Bona vesprada, Aleshores: Gràcies per haver-me llegit el sonet de "Per a conquistar-te. i la teua opinió.
    Et comente que el vers "i la màgia d'un vers que per tu escrit", és aguda l'última paraula, així que no és "decasíl·lab". I així té "onze" síl·labes.

    No m'has llegit el poema de "Cride l'amor", que està editat el mateix dia. Són els dos "Sonets".
    Gràcies per la teua amabilitat.
    Cordialment.

  • "L'ascensor".[Ofensiu]
    Joan Colom | 10-06-2022

    T'agraeixo la visita i el suggeriment. La veritatés que no m'havia passat pel cap que la Mar fos una reencarnació de Ruf, però en prenc nota per a un altre relat. Aquest de "L'ascensor" ja el dono per amortitzat.

  • zero a l'esquerra[Ofensiu]
    Joan Colom | 05-06-2022

    I encara una tercera accepció: la de ser un zero a l'esquerra.

  • llepaculs[Ofensiu]
    Joan Colom | 05-06-2022

    Tenir el cap ben moblat ja és molt: la majoria de persones no són ni ordenades ni creatives. A més del significat que li dóna SrGarcia a l’adjectiu "pagafantes" en el seu comentari, que és el més estès i el que s’adiu al Sr. Llopis del teu relat, se m’ha acudir buscar en el Wiktionary i m’he trobat que en castellà hi ha una segona accepció: la de llepaculs.

  • Llopis[Ofensiu]
    Prou bé | 27-05-2022

    Un relat descarnat, per a mi, on descrius una situació que crec bastant habitual. Això torna a tristesa la percepció quan el llegeixes... Deu de ser la condició humana?
    AMB total cordialitat

  • Coformisme. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-05-2022 | Valoració: 10

    Un relat molt interessant, el qual fas una obra d'art, molt específica.
    Tens un bon sentit del surrealisme, per això m'ha agradat. Gràcies per compartir.
    Cordialment.

  • Agraïment i menyspreu.[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-05-2022

    La paraula "Pagafantes" és un terme molt irònic, ben trobat i una mica cruel.
    Un pagafantes de debò té molt desig i poca esperança, no deixa de ser una víctima, sempre se n'aprofitaran d'ell. No és estrany que això el faci caure en l'atonia i el conformisme: a mi rai, jo m'ho empasso tot.
    Pobre Llopis, potser estava enamorat de la cap, però el seu destí era el de pagar refrescos, rebent només una mica d'agraïment i bastant menyspreu.

l´Autor

Foto de perfil de aleshores

aleshores

267 Relats

596 Comentaris

130847 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:
Imatge de Cinctorres, obra del relataire rnBonet