"PADRE LUCIANO"

Un relat de: Nil de Castell-Ruf


En travessar el vestíbul que va
del claustre a la capella conventual,
vaig creuar-me, a contrallum, amb
un culet punxut d'escàndol!, enfundat dins
uns cenyits pantalons texans Lewi's.
El cabell llarguet que lluïa fins a
les espatlles i la barba pèl-blanca
perfilada en forma d'ancora, li
conferia un aspecte d'allò més sexi.
L'endemà vaig saber, indagant,
que aquest bencossat apòstol de Déu
era el "Padre Luciano", un capellà
itàlia establert a Barcelona.

Comentaris

  • Diví[Ofensiu]
    Montseblanc | 28-11-2022

    L'escena que descrius és gairebé divina. Descobrir una persona, veure-la per primera vegada, a contrallum, a un lloc de pau i recolliment, ha de ser com una aparició celestial (i més ha d'impressionar si aquest ésser té un culet perfecte). Enhorabona pel que transmets i per aquest vocabulari tan ric (bencossat!).

  • Passat i present[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 28-06-2022

    El joc i les peripècies de l'esglesia , tocades de puntetes però directes!!!

    Sempre Majúsculs els teus escrits, Un sí total !!!

    Moltes gràcies pel teu comentari Nil



  • Primer ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 18-05-2022 | Valoració: 10

    ... de tot, merci per comentar-me.
    El teu relat és tan bo com a la vegada misteriós. Un molt bon joc de barreja de la sexualitat amb la santa institució eclesiàstica.

    Sergi

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 02-05-2022 | Valoració: 10

    Si més no, marxós! i obert de miras, curt i bo el relat!
    Cordialment.
    MariaM

  • Pater[Ofensiu]

    I tant que ho ēs de Pater!, No estic parlant del carnaval de Sitges sinó de la meva estada laboral en un convent de monges. Això sí!, un pregó una mica de paciència per a desvetllar-vos si hi ha o no un final feliç...

  • Polit[Ofensiu]
    kefas | 21-04-2022

    Veig que reinicies la teva activitat lletrada amb un primer capítol del subgènere homoeroticuscanonicus. Polit, com acostumes, haurem de veure fins on porta el camí d'aquest pater que no ho és (o si?)

  • Benvingut![Ofensiu]
    Ness | 15-04-2022

    Amb el teu estil entremaliat, com sempre.
    Ben tornat, Nil.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-04-2022

    Hola, bona nit Nil: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu darrer relat "El vint-i-cinc de desembre". Sí, és així, és un relat per a recordar sempre.
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Excel·lent, com sempre[Ofensiu]
    SebastiàCot | 12-04-2022 | Valoració: 10

    Si no t'haguéssim llegit abans ens sorprendria aquest do teu per crear atmosferes que ens embolcallen i, amb quatre paruales, són capaces d'evocar-nos tota mena de records. Hauries de publicar més, perquè se't troba a faltar per aquí. Pel que fa al poema, què es pot dir? Tens, com s'ha dit sovint, un enorme sentit del ritme, un complet domini del llenguatge, una enorme capacitat per suggerir. La poesia és crear bellesa, saber transmetre, transportar el lector fins a d'altres nivells en què, ell mateix, sigui capaç de completar l'obra poètica. No hi puc afegir gaire cosa més. Felicitats!

  • Benvigut[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 11-04-2022

    Hola, Nil!

    M'alegro retrobar-te per aquí, i espero que et quedis una temporada, tanmateix, gràcies per comentar el meu relat.
    També t'haig de dir que del teu poema, m'has provocat un somriure en descobrir qui era el "Padre Luciano".

    Benvingut,
    Fins aviat
    Neus

  • Canela fina | 11-04-2022

    Agut com sempre, benvingut altre cop a l'exposició pública dels nostres pensaments. Ens llegim ;)

  • Sorpresiu![Ofensiu]
    Aurora Marco arbonés | 09-04-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt el teu poema. És sorpresiu i molt ben escrit. Jo hi consideraria dues parts: la primera, la impressió del que mira i veu una figura masculina molt atraient dins d'uns cenyits texans. La segona, i més sorpresiva, és la descoberta de la identitat del subjecte digne d'admiració (cabells llargs, barba pèl blanca), que sobta el lector que no s'ha fixat massa en el títol del relat.
    Nil. m'agrada el vocabulari que utilitzes ( la barba en forma d'àncora n'és un exemple). Un poema molt ben estructurat i molt colpidor. Contiuna amb la teva tasca, tens molt potencial.

  • Molt sexi[Ofensiu]
    Marnusa | 08-04-2022 | Valoració: 10

    M'ha agradat retrobar-te Nil i tornar a gaudir de la manera d'escriure que et caracteritza. Escrits de senzillesa perfecta i erotisme, però rics en detalls que et fan sentir part de la història. Tens raó, molt sexi el pare Luciano!
    Gràcies per compartir i agraïda pel teu comentari a Dones.

  • Culet la[Ofensiu]

    Hola Atlantis!, El poema tenia que haver estat més llarg per altres factors dignes d'explicar, però llavors era massa llarg i tu ja saps que a mi m'agraden molt concisos..., i a més en aquest on he volgut destacar l'element escandalós del poema: el culet...Mercès per comentar-me tan favorablement.

  • com sempre[Ofensiu]
    Atlantis | 07-04-2022

    un retrat molt acurat en aquest teu llenguatge precís i eròtic que utilitzes. Espero o suposo que hi haurà continuació.

    Ben retrobat

  • Ben trobat[Ofensiu]
    Prou bé | 07-04-2022

    Si segueixes escrivint et llegiré.
    Molt bo tot el recull del teu perfil i molt bonica la fotografia, especialment la mirada!
    Benvingut el teu comentari al que escric!
    Amb total cordialitat

  • Benvingut de nou![Ofensiu]
    llpages | 06-04-2022

    He sentit un gran alleujament interior quan has comentat el meu darrer relat, que això de desaparèixer durant aquests anys de pandèmia fa pensar el pitjor. Sortosament, tornes a escriure en aquesta meravellosa pàgina web. Ens seguim llegint i comentant. Una abraçada, Nil!

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-04-2022

    Hola, gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Si no fora pecat".
    Sí, és així, no és pecat. Realment fou una bona inspiració.
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Capellà. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-04-2022 | Valoració: 10

    Una descripció molt ordenada i adequada d'aquest capellà, on destaca el sentit sexual d'aquest "Padre".
    Ets un fenomen descrivint aquest "Padre Luciano".
    Cordialment.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

73 Relats

1134 Comentaris

86276 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.